Zaświadczenie o czasowej niezdolności do pracy

  1. Pracownik ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o nieobecności w pracy oraz poinformować o przewidywanym okresie tej nieobecności w pracy oraz jej przyczynie. Zawiadomienie powinno nastąpić nie później niż w 2 dniu nieobecności w pracy.
  2. Jeżeli przyczyna nieobecności jest z góry wiadoma pracownik ma obowiązek uprzedzić pracodawcę o przewidywanym terminie nieobecności.
  3. Pracownik może zawiadomić pracodawcę osobiście lub przez inną osobę, telefonicznie, drogą elektroniczną, faxem lub pocztą.
  4. Pracownik powinien dostarczyć zaświadczenie lekarskie o czasowej niezdolności do pracy pracownik do Działu Spraw Pracowniczych w terminie do 7 dni od daty jego otrzymania  (osobiście, drogą pocztową, przez os. trzecie).
  5. W przypadku pozostawania w stosunku pracy u więcej niż jednego pracodawcy należy poinformować lekarza o konieczności wystawienia zaświadczenia o czasowej niezdolności do pracy dla każdego pracodawcy z osobna. 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.