Zakład Badań Wizualnych i Interakcji

Treścią programu badawczego i edukacyjnego Zakładu Badań Wizualnych i Interakcji jest nauka umiejętności doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych do wybranych problemów projektowych. W procesie dydaktycznym zwraca się uwagę na sposób postępowania, analizowania oraz prowadzenia krytycznej oceny i wnioskowania. Oprócz wiedzy na temat badań wizualnych, które odnoszą się do aspektów związanych z czytelnością statycznych płaskich komunikatów wizualnych, rozwijana jest baza informacji dotycząca interakcji innych zmysłów związanych z obsługą dotykowych interfejsów, które są elementem systemów przekazywania informacji. Zakres badań wizualnych kończy się na badaniu percepcji. Wiemy, co człowiek widzi, ale nie wiemy, w jaki sposób odbiera i rozumie to, co widzi. Nowe metody badawcze i techniki pomiaru odpowiadają nowym potrzebom w następujących obszarach tematycznych:
1. Percepcja – badanie hierarchii czytelności płaskich komunikatów wizualnych (w tym typografii).
2. Semantyka – badania dotyczą określania znaczeń komunikatów wizualnych oraz budowy architektury informacji.
3. Interakcja – badanie użyteczności interaktywnych obiektów oraz badanie zachowań użytkowników.

  • Kierownik Zakładu

    Wiesław Gdowicz

    • doktor habilitowany
    • profesor uczelni
    • Kierownik Zakładu Badań Wizualnych i Interakcji
    • doktor habilitowany
    • profesor uczelni
    • Kierownik Zakładu Badań Wizualnych i Interakcji

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.