Aktualności 17.08.2023

Podniesienie jakości programu kształcenia poprzez modernizację zaplecza technicznego Wydziału Artystycznego

Projekt ma na celu podniesienie jakości kształcenia programu Wydziału Artystycznego katowickiej Akademii Sztuk Pięknych i wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań dydaktycznych.

Na I i II roku studenci w ramach przedmiotu Podstawy Technologii Cyfrowych zdobędą wiedzę z zakresu: symulacji i modelowania 3d w tworzeniu malarstwa, wykorzystywania technologii cyfrowych w grafice (np. matryce wycinane ploterem cnc, wycinanie laserem, plotery rysujące w technologii open-source), wykorzystywania AI w sztukach wizualnych i audiowizualnych, tworzenia prac konceptualnych w sieci – w językach programowania, łączenia elementów automatyki i interakcji (hardware+software) przy tworzeniu m.in. instalacji artystycznych oraz zdobędą umiejętności i podstawową wiedzę z zakresu cyfrowej technologii wystawienniczej (audio, video, światło). Na dalszym etapie edukacji ułatwi to współpracę artystów z projektantami dając możliwość kolaboratywnego realizowania projektów artystycznych.

Program Wydziału Artystycznego skierowany jest do studentów kierunków Malarstwo oraz Grafika stacjonarnych, jednolitych studiów magisterskich. Sprzęt zakupiony w ramach przedmiotowej inwestycji będzie dawał możliwość eksperymentowania z najnowszymi technologiami oraz delegowania, nominowania studentów do udziału w corocznych przeglądach i konkursach (m.in. Konkurs Najlepsze Dyplomy Sztuki Mediów we Wrocławiu, Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, artNOBLE, Festiwal Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie” w Lublinie) – zakup sprzętu mobilnego wyposażonego w najnowsze oprogramowanie da możliwość prezentacji twórczości również poza gmachem Akademii włączając w to realizacje multimedialne w formule “na żywo” w ramach festiwali muzycznych, teatralnych czy pojedynczych koncertów i spektakli, które wymagają sprawnego i profesjonalnego sprzętu, rzadko będącego w posiadaniu studentów.

Działania te przyczynią się do zwiększania umiejętności komunikacyjno-technicznych pozwalających na efektywną współpracę z profesjonalistami i studentami innych uczelni. Ponadto możliwa będzie praca zdalna dzięki możliwości czasowego, zdalnego udostępniania studentom licencji oprogramowania. Dzięki temu rozwiązaniu zachowana zostanie ciągłość dydaktyczna w razie konieczności przejścia w tryb pracy online lub w przypadku zaangażowania studentów wykraczającego poza czasowe ograniczenia dostępu do pracowni (np. wymienione wyżej konkursy, przeglądy, własna praca twórcza).

Sprzęt będzie również wspierał poszukiwania badawczo-artystyczne wykładowców, a ich doświadczenie zostanie przełożone na program dydaktyczny rozwijającego się Wydziału Artystycznego i prowadzonych w ramach wydziału Katedr Malarstwa, Grafiki oraz Intermediów i Scenografii.

 


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.