Misja i strategia

Akademia to ekosystem, otwarta forma będąca w osmozie z otoczeniem. Bazą, na której wyrastają kluczowe dla nas działania jest wzmacnianie krytycznej postawy wobec rzeczywistości. Jej celem jest monitorowanie zjawisk i przemian, ale przede wszystkim wypracowywanie potrzeby angażowania się w te procesy, obowiązku odpowiedzialnego, długofalowego myślenia, którego podstawą jest kategoria troski.

ASP W KATOWICACH
2021 — 2024

Strategia naszych działań zakłada płynność i przepływ zamiast sztywnych podziałów i krystalizacji. W tę zasadę wpisane jest rewidowanie statusu i zadań uczelni przez ponawiane pytania o rolę sztuki i projektowania oraz umiejscawianie ich w rozszerzonym polu.

  • ODKRYWANIE I WZMACNIANIE POTENCJAŁU.

    LUDZIE


    Pozyskiwanie najwyższej klasy specjalistów w drodze szeroko i profesjonalnie promowanych konkursów na stanowiska.


    Wprowadzenie systemowych rozwiązań w zakresie polityki kadrowej.


    Zwiększenie efektywności współdziałania oraz poprawa komunikacji m.in. poprzez wsparcie rozwoju kompetencji osobistych oraz umiejętności interpersonalnych wśród wszystkich grup tworzących wspólnotę Akademii: studentów, doktorantów i nauczycieli akademickich i pracowników administracji.


    Wzmocnienie podmiotowego udziału studentów w kształtowaniu i realizacji strategicznych celów uczelni.


    Poszanowanie i ochrona wolności wypowiedzi, różnorodności światopoglądowej oraz praw mniejszości.


    Zagwarantowanie równych szans oraz przyjaznej i wolnej od dyskryminacji przestrzeni akademickiej.


    Dostępność uczelni dla osób z niepełnosprawnościami.

  • ATMOSFERA I DOBRE RELACJE.

    KOMUNIKACJA


    Wypracowanie spójnej i efektywnej strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.


    Profesjonalizacja działań promocyjnych i wizerunkowych.


    Poszerzanie wspólnoty uczelni poprzez wzmacnianie relacji ze studentami, byłymi studentami, wykładowcami, przyjaciółmi i innymi osobami.

     

  • NOWE IDEE. NOWE KONTEKSTY. WPŁYW I ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

    BADANIA


    Aktualizowanie priorytetów badawczych w odniesieniu do współczesnych wyzwań.


    Tworzenie interdyscyplinarnych, międzynarodowych platform badawczych i edukacyjnych.


    Wsparcie badań w budżecie uczelni oraz w pozyskiwaniu środków zewnętrznych na ten cel.


    Rozwijanie współpracy z partnerami akademickimi, kulturalnymi, biznesowymi oraz partnerami należącymi do sektora publicznego.


     Wsparcie w poszukiwaniu zastosowań praktycznych efektów i upowszechniania badań.


     Badanie pogranicza nauki, sztuki i designu.

  • PARTNERSTWO I ZAANGAŻOWANIE.

    KSZTAŁCENIE


    Oferta edukacyjna pozwalająca badać, rozumieć i tworzyć relacje między najważniejszymi zjawiskami współczesności a sztukami wizualnymi i designem.


    Inspirujący model edukacji oparty na partnerstwie i zaangażowaniu — wspierający kreatywność, autorefleksję, aktywne uczestnictwo, krytyczne stanowiska i emancypację.


    Edukacja responsywna – gotowa na zmiany struktury, metod i narzędzi.


    Wsparcie elastycznej, otwartej i interdyscyplinarnej struktury kształcenia, stwarzającej możliwość budowania indywidualnej ścieżki kształcenia.


    Wsparcie studentów w wejściu na profesjonalną ścieżkę kariery.

  • SIEĆ POŁĄCZEŃ.

    WSPÓŁPRACA. BUDOWANIE KAPITAŁU SPOŁECZNEGO I KULTUROWEGO


    Zaangażowanie na rzecz partycypacji kulturowej oraz kształtowanie obywatelskiego potencjału kultury regionu.


    Rozpowszechnianie kultury i sztuki – pogłębianie i intensyfikowanie uczestnictwa w kulturze.


    Obecność w centrum dyskursów wokół sztuki i projektowania. Uczestnictwo i budowanie pozycji w międzynarodowych stowarzyszeniach i organizacjach członkowskich.


    Rozwijanie długoterminowych i realnych partnerstw na bazie najbardziej wartościowych doświadczeń.


    Wykorzystanie nowoczesnych mediów w celu upowszechniania wiedzy.


    Rozwijanie profesjonalnych relacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym.


    Budowanie sieci współpracy o społecznej orientacji, rozwijanie narzędzi relacyjnych, oddziaływanie na otoczenie społeczne oraz uwalnianie oddolnej kreatywności.

  • AKADEMIA FUNKCJONALNA, DOSTĘPNA I PROSTA W UŻYCIU.

    ZARZĄDZANIE I STRUKTURA


    Struktura organizacyjna, która pozwala Akademii być elastyczną i otwartą instytucją oraz tworzyć interdyscyplinarne środowisko badawcze i edukacyjne w odniesieniu do nowych wyzwań i perspektyw.


    Integracja procesów merytorycznych i administracyjnych.


    Rozwijanie nowoczesnego, wysokiej jakości środowiska edukacyjnego.


    Podejmowanie i realizacja inwestycji wpisujących się w działania pro-ekologiczne oraz w politykę zrównoważonego rozwoju.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.