Wydział Projektowy

Wydział Projektowy prowadzi dwa kierunki: projektowanie graficzne oraz wzornictwo w dwustopniowym systemie studiów (licencjat i magisterium). Struktura Wydziału opiera się o Katedry, które w swojej działalności obejmują projektowanie produktu, komunikację wizualną, projektowanie graficzne i multimedia.

Postawa otwartości, nastawienie na współpracę, bogate doświadczenie, przyjazne przestrzenie, dostępność do najnowszych technologii tworzy środowisko, w którym młody twórca–projektant uzyskuje gruntowne przygotowanie do życia zawodowego i możliwość indywidualnego rozwoju.

  • Dydaktyka

    Program Wydziału Projektowego rozwija studentów intelektualnie, technicznie i twórczo we wszystkich dziedzinach niezbędnych w pracy współczesnego projektanta grafika (typografii, fotografii, grafice edytorskiej, multimediach, projektowaniu pism, plakatów, informacji, identyfikacji, stron internetowych, ilustracji i animacji) oraz projektanta wzornictwa (produkcie, ergonomii, usługach, komunikacji wizualnej). Dodatkowo zajęcia oparte są na badaniach, szerokiej podbudowie teoretycznej, a także na rozwoju indywidualnych umiejętności przydatnych w zawodzie w zakresie kompozycji, działań przestrzennych, rysunku, malarstwa i grafiki. Wydział Projektowy prowadzi studia dwustopniowe (trwające siedem semestrów studia I stopnia tzw. licencjackie oraz cztery semestry studia II stopnia tzw. magisterskie) na kierunkach projektowanie graficzne oraz wzornictwo.

  • Współpraca

    Wydział w swych działaniach kładzie nacisk na szeroką współpracę ze środowiskiem projektantów, ośrodkami naukowymi, firmami z kraju i zagranicy: Efektem są realizacje wykonywane przez studentów lub pedagogów; prace projektowo-badawcze; wydarzenia o charakterze projektowym, naukowym, kulturalnym.

    O pozycji Wydziału i otwartości na współpracę świadczą:

    • współorganizacja wydarzeń o międzynarodowym zasięgu, będących forum wymiany w obszarze aktualnych trendów w projektowaniu, pozwalających obserwować kierunki rozwoju nowoczesnych technologii (Agrafa, World Usability Day, Design Silesia).
    • podejmowanie działań innowacyjnych na skalę kraju m.in. takie jak: festiwal art+beats prezentujący nowe multimedia, wirtualna rzeczywistość, Kurs projektowania usług czy międzynarodowe warsztaty projektowania krojów pism Ala ma pióro, Ala ma fonta, których doświadczenia bezpośrednio przenoszą się do obszaru dydaktyki.
    • otwartość na nowe technologie i formy ekspresji, jednocześnie wpisując swoje działania w program: Katowice Miastem Muzyki UNESCO. W murach ASP niezwykłe przeżycia zapewnił publiczności spektakl multimedialny CallTrane (inspirowany spuścizną artystyczną Johna Coltrane’a), którego pomysłodawcą jest Marian Oslislo.
    • współtworzenie programu Design Silesia, w ramach którego podejmowane są działania na rzecz edukacji, projektowania i roli projektanta, a także budowania marki śląskiego designu. Działania wydziału odpowiadają również na lokalne potrzeby, czego świadectwem jest seria warsztatów Design w terenie!, konsultacje społeczne współorganizowane z Urzędem Miasta Katowice czy współpraca z Urzędem Miasta w Czechowicach-Dziedzicach w projekcie Design na pograniczu.

    W ramach cyklu dydaktycznego prowadzona jest współpraca z partnerami zewnętrznymi  – producentami, instytucjami kultury, samorządami. Studenci w ramach zajęć realizują tematy, pod okiem pedagogów w konsultacji z klientem. Owocem współpracy są liczne wdrożenia i coraz większe zainteresowanie współpracy.

  • Infrastruktura dydaktyczna

    Infrastruktura odpowiada konstrukcji programu studiów, który pozwala budować indywidualną ścieżkę, umożliwia szeroki wybór przedmiotów. Dzięki tym założeniom, większość pracowni ma charakter otwarty i jest dostępna dla wszystkich studentów Uczelni. Ich wyposażenie jest zróżnicowane i stanowi bazę, służącą  zarówno do realizacji procesu dydaktycznego, jak i do wspierania twórczości projektowej i artystycznej. Infrastruktura dydaktyczna pozwala na przeprowadzenie całego procesu projektowego i uzyskanie zaawansowanego prototypu w zakresie filmu, animacji, książki, publikacji cyfrowych, nośników informacji wizualnych, złożonych prototypów produktów.

    Pracownie wysokiej specjalizacje technologicznej:

    • Pracownie komputerowe wyposażone w sprzęt komputerowy, drukarki oraz projektory i ekrany do prowadzenia wykładów i warsztatów (Od tego roku funkcjonuje laboratorium komputerowe dedykowane multimediom, w którym znajduje się 8 stanowisk komputerowych o wysokich parametrach technicznych)
    • Pracownia fotograficzna, w której studenci mają dostęp do sprzętu wysokiej jakości oraz studia fotograficznego spełniającego wymagania realizacji każdego projektu w technologii tradycyjnej – analogowej oraz cyfrowej
    • Pracownia animacji  i  gier  komputerowych, wyposażona w sprzęt i oprogramowanie do realizacji animacji klasycznych i realizowanych przy użyciu współczesnych narzędzi
    • Laboratorium dźwięku wyposażone w sprzęt audiowizualny
    • Laboratorium Obrazu Ruchomego i Interakcji – studio filmowe wyposażone w profesjonalną reżyserkę, kamery, oświetlenie  studyjne i reporterskie, statywy, zestaw do kamery CAMBO, plazmy i recorder, umożliwiające rejestrację obrazu oraz tworzenia mapingu (wyposażenie laboratorium jest w dalszym ciągu uzupełniane).
    • Oficyna Drukarska jest wyposażona w sprzęt introligatorski, zecerski i do druku tradycyjnego
    • Pracownia Ceramiki – stanowi podstawę do działań dydaktycznych oraz eksperymentalno – badawczych dla studentów w zakresie modelowania z ceramiki. Pracownia posiada pełne wyposażenie z możliwością kompleksowej obróbki ceramiki.
    • Pracownia Modelowania –  jest nowoczesnym warsztatem modelowania. Wyposażenie pozwala na wszechstronną obróbkę materiałów niezbędnych do wykonywania modeli i prototypów projektów, a także projektowe i artystyczne eksperymentowanie. Zestaw dostępnych narzędzi umożliwia obróbkę drewna i materiałów drewnopochodnych, metalu począwszy od zgrubnych technologii obróbki
    • Laboratorium modelowania – posiada najnowocześniejsze maszyny do druku 3D.
Wydział Projektowy 27.11.2020

Oldschool Demons

Klaustrofobiczne światy ujawniają pogmatwane bolączki – Wojciech Kucharczyk w Rondzie Sztuki.

Klaustrofobiczne światy ujawniają pogmatwane bolączki – Wojciech Kucharczyk w Rondzie Sztuki.

27.11.2020
Wydział Projektowy 03.11.2020

List otwarty Akademii Sztuk Pięknych i Dizajnu w Bratysławie

Nasz list jest wyrazem naszej solidarności i wsparcia w Waszej walce o podstawowe wartości demokratyczne, a także nadziei na szczęśliwe jej zakończenie. Trzymamy za Was kciuki i jesteśmy z Wami! Držíme Vám palce a sme s vami!

Nasz list jest wyrazem naszej solidarności i wsparcia w Waszej walce o podstawowe wartości demokratyczne, a także nadziei na szczęśliwe jej zakończenie. Trzymamy za Was kciuki i jesteśmy...

Wydział Projektowy 26.10.2020

COMMUNITY/CARE/LABORATORY. MAPPING RESIDENCIES Online seminars & 4th Parallax Forum

Instytut Adama Mickiewicza, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski zapraszają artystów oraz praktyków kultury do udziału w cyklu seminariów online dotyczących potencjału rezydencji artystycznych, w szczególności w świecie, w którym wiele...

Instytut Adama Mickiewicza, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski zapraszają artystów oraz praktyków kultury do udziału w cyklu seminariów...

29.10.2020 – 26.11.2020
Wydział Projektowy 16.10.2020

asp.by

Акадэмія мастацтваў у Катавіцэ падрыхтавала 4 месцы ў рамках існуючых 4 спецыяльнасцей для тых, хто не можа працягваць навучанне ў сваёй краіне.

z 20

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.