Piotr Dzik
- doktor
- wykładowca
- politolog i socjolog; czynny konsultant w dziedzinie PR, komunikacji kryzysowej, tożsamości wizualnej w samorządach
- doktor
- wykładowca
- politolog i socjolog; czynny konsultant w dziedzinie PR, komunikacji kryzysowej, tożsamości wizualnej w samorządach
Wykładowca akademicki trener, doradca, konsultant, analityki i praktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w dziedzinie komunikacji marketingowej, promocji, reklamy i Public Relations. Absolwent nauk politycznych (1984) oraz socjologii (1989, z wyróżnieniem) na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Twórca i współtwórca ponad 30 strategii promocji w marketingu terytorialnym (3 regiony, kilkanaście miast różnej wielkości, gminy wiejskie, projekty międzygminne). Specjalista w projektach ewaluacji działań informacyjno-promocyjnych Funduszy Europejskich, w tym autor ekspertyzy dotyczącej systemu identyfikacji wizualnej Narodowej Strategii Spójności na lata 2007—2013. Prowadzi badania i publikuje w dziedzinie systemów identyfikacji wizualnej jednostek terytorialnych (ponad 20 artykułów naukowych, kilkanaście tekstów publicystycznych). Współautor (wraz z dr Anną Adamus-Matuszyńską) książki „Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów. Identyfikacja, prezentacja, znaczenie” (ASP&Adam Marszałek, 2017). Autor rozdziału "Koncepcja genius loci" w książce "Wizerunek miasta".