Nabór osób studiujących na ASP

na warsztaty w ramach projektu "Od ekologicznego produktu po doświadczenie rozszerzonej rzeczywistości"

  • Anatomia alfabetu: od typograficznych fundamentów do digitalizacji kroju pisma, 20.3.2025

    Uczestnicy warsztatów zdobędą solidne podstawy typografii, zrozumieją zasady rządzące tym obszarem projektowania oraz nauczą się świadomego wykorzystywania typografii w praktyce. Rozwiną umiejętność tworzenia spójnych systemów znaków, a także posługiwania się specjalistycznym językiem typograficznym. Zyskają zdolność doboru odpowiednich środków projektowych w odpowiedzi na briefy. Warsztaty będą obejmowały tematykę cyfrowej transformacji, w szczególności wykorzystanie narzędzi cyfrowych i sztucznej inteligencji w obszarze digitalizacji pisma. Program łączy teorię z praktyką, oferując kreatywną zabawę z literami i profesjonalne przygotowanie prac do sprawnej digitalizacji.

    b) Czego uczestnicy nauczą się podczas warsztatu:
    * Rozumienia zasad i reguł rządzących typografią.
    * Świadomego i efektywnego wykorzystywania typografii w praktyce.
    * Tworzenia spójnych i funkcjonalnych systemów znaków.
    * Posługiwania się specjalistycznym językiem typograficznym.
    * Dobierania odpowiednich środków w odpowiedzi na brief.
    * Digitalizacji pisma i poprawnego egzekwowania jego formy.
    c) Jakie kompetencje i wiedzę wyniosą uczestnicy? 
    Warsztaty pozwolą uczestnikom zgłębić podstawy typografii, jej zasady oraz 
    fundamenty, jednocześnie rozwijając umiejętność świadomego projektowania liter. Uczestnicy dowiedzą się, jak alfabet tworzy spójny system znaków, a także poznają pochodzenie i formy najważniejszych konstrukcji liter. Zajęcia obejmą także rozwijanie „typograficznego oka” oraz naukę efektywnego odpowiadania na brief projektowy, a także techniki sprawnej i poprawnej digitalizacji prac.

    d) Jak trzeba się przygotować do warsztatów?

    * Warsztaty kierowane są zarówno do pasjonatów typografii jak i dla typo laików, którzy czują że w świecie liter poruszają się “po omacku”. 
    * Materiały: szkicownik, ołówki, markery, pisaki (czarny tusz)

    Prowadząca: Patrycja Walczak
    Godziny pracy: 10:00-16:00
    Zapisy od 10 marca od godz. 9:00

  • SONOFOTON, 17-18.3.2025

    Warsztaty mają na celu zaznajomienie uczestników z technologią energii solarnej. Pozyskiwanie energii słonecznej to kluczowy aspekt w kontekście zmian klimatycznych, dlatego przyjrzymy się jego potencjałowi w działaniach artystycznych i projektowych. Podczas warsztatów podejmiemy również dyskusję na temat różnych wymiarów hałasu i sposobów na subtelne interwencje dźwiękowe zsynchronizowanie z otoczeniem. Punktem wyjścia do pracy będzie tekst Marcina Dymitra – Pejzaż Solarny / Solar Landscape stanowiący spekulatywną refleksję nad audiosferą przyszłości. Na jego podstawie wspólnie stworzymy manifest, który później przybierze formę instalacji dźwiękowej zasilanej słońcem i podporządkowanej jego rytmowi.

    Prowadząca: Zofia Paśnik
    Godziny pracy: 10:00-16:00
    Zapisy od 10 marca od godz. 9:00

  • Tradycja & współczesność SPLOTY, 19-20.3.2025

    8-godzinne (2 x 4 godziny dziennie) kreatywne spotkanie z naturalnymi, lokalnymi materiałami plecionkarskim - słomą żytnią oraz dartką (taśmą z wierzby) i współczesnymi dodatkami materiałowymi, dzięki którym wiązki słomy połączą się wg pomysłów osób uczestniczących w jedną piękną i funkcjonalną całość. Materiały botaniczne - słoma żytnia, dartka i taśma wiklinowa - są lokalne, ręcznie ścinane i przygotowywane. Podczas spotkania osoby uczestniczące poznają jedną z tradycyjnych technik plecionkarskich, posłużą się też specjalnie zaprojektowaną igłą plecionkarską. Wykorzystają to do samodzielnego wykonania kreatywnych obiektów ze słomy. Poruszone będą tematy takie jak ponowne wykorzystanie materiałów recyklingowych w technice szytej i użycie naturalnych zasobów (materiały botaniczne, w tym materiały będące odpadami, jak słoma) w projektowaniu precyzyjnych obiektów. Zwrócimy uwagę na otaczającą nas przyrodę, także w przestrzeni miejskiej i jej potencjał twórczy. Zaprezentowane zostanie czerpanie z tradycji z myślą o przyszłości oraz wartości, jakie płyną z obszaru dziedzictwa do współczesnego odbiorcy. Do wzięcia udziału nie jest potrzebne wcześniejsze doświadczenie, Serfenta uczy całkowicie od podstaw, dajemy przestrzeń na błędy i eksperymenty oraz na kreatywne tworzenie, w prowadzeniu warsztatów wyplatania ma już 17 lat doświadczenia.

    Prowadzące: Łucja Cieślar, Paulina Adamska
    Godziny pracy: 10:00-14:30
    Zapisy od 10 marca od godz. 9:00

  • CMF w biomateriałach, 17-18.3.2025

    CMF w biomateriałach- od odpadów do innowacji. Warsztaty łączą praktyczne podejście do biomateriałów z projektową perspektywą CMF, co pozwoli uczestnikom nie tylko poznać proces tworzenia nowych materiałów, ale także przygotować je do realnego zastosowania w projektowaniu.
    Cele warsztatów:
    1. Poznanie procesów tworzenia biomateriałów z odpadów organicznych
    2. Eksploracja właściwości biomateriałów w kontekście CMF (Color, Material, Finish).
    3. Eksperymentowanie z naturalnymi pigmentami i różnymi metodami obróbki materiałów.
    4. Nauka tworzenia profesjonalnej dokumentacji materiałowej.

    Prowadzący: Piotr Pryk
    Godziny pracy: 10:00-16:00
    Zapisy od 10 marca od godz. 9:00

  • Techniki cyfrowego rozrostu form, 19-20.3.2025

    Warsztat poświęcony technikom projektowania z użyciem algorytmów wzrostu wewnątrz programu Blender. W jaki sposób możemy tworzyć organiczne formy, które rosną za pomocą zaprojektowanego algorytmu? Przykładowe algorytmy - reakcja dyfuzji w 2d i 3d, algorytm najkrótszej drogi.

    Efekt końcowy: Możliwość wydrukowania zaprojektowanych form w 3d.

    Prowadzący: Marek Głogowski
    Godziny pracy: 10:00-16:00
    Zapisy od 10 marca od godz. 9:00

  • Poszukiwanie własnego stylu w animacji, 17-18.3.2025

    Animacja to dziedzina sztuki, która pomimo rozwoju technologii, nadal wymaga poświęcenia dużej ilości czasu i cierpliwości. Frustracja wynikająca z ogromu pracy, którą trzeba włożyć w stworzenie animacji często przysłania radość tworzenia i uniemożliwia pogłębianie swojego artystycznego głosu.

    Na warsztatach przyjrzymy się kilku technikom 2d, które pomogą uczestnikom zapoznać się z bogactwem współczesnej animacji. Poruszymy cyfrowy kolaż, będziemy łączyć rysunek z wideo i zajmiemy się poklatkową animacją rysunkową. Wykorzystamy tradycyjne elementy jak papier, plamy farby, gest rysunkowy, które później będziemy kontrolować w programach komputerowych. Dzięki temu uczestnicy podniosą swoje kompetencje w zakresie ich obsługi.

    Najważniejszym zadaniem dla uczestników będzie odkrycie swobody, którą może nieść ze sobą animacja, a także rozpoczęcie poszukiwania własnego stylu za pomocą wykorzystania narzędzi cyfrowych.

    Słowa kluczowe: animacja 2d, kolaż cyfrowy, animacja rysunkowa, motion design

    Wymogi dla uczestników:
    - podstawowa znajomość adobe photoshop
    - podstawowa znajomość adobe after effects
    - dostęp do komputera z oprogramowaniem adobe i tabletu graficznego

    Prowadząca: Ola Szmida
    Godziny pracy: 10:00-16:00
    Zapisy od 10 marca od godz. 9:00

  • Modelowanie 3D: Twoja Kreatywność w Trójwymiarze, 19-20.3.2025

    Warsztaty wprowadzą uczestników w cyfrowy proces tworzenia stylizowanych postaci 3D w Blenderze – od rzeźby po gotowy model do gier i animacji.
    Nauczysz się:
    Rzeźby 3D – budowanie detali i kształtowanie formy stylizowanej postaci.
    Retopologii – tworzenie zoptymalizowanej siatki modelu.
    Tworzenie UV – przygotowanie modelu do teksturowania poprzez efektywne rozłożenie siatki.
    Malowania tekstur – nadawanie modelowi unikalnego stylu za pomocą tekstur w Blenderze.
    Skupimy się na roli narzędzi cyfrowych w produkcji treści wizualnych, w tym na automatyzacji procesów i tworzeniu realistycznych tekstur.
    Warsztaty dla osób z podstawową znajomością Blendera, wymagany własny komputer.

    Prowadząca: Kateryna Vasylenko
    Godziny pracy: 10:00-16:00
    Zapisy od 10 marca od godz. 9:00

  • Moving Type – Typografia w Animacji, 19-20.3.2025

    Warsztaty z animowanej typografii będą okazją do zgłębienia zasad animacji i typografii, oraz odkrycia, jak te dwie dziedziny wzajemnie się przenikają. Uczestnicy zapoznają się z podstawami animacji oraz nauczą się, jak interpretować litery poprzez ruch. Zajęcia obejmą także pracę z dźwiękiem i obrazem w popularnych narzędziach takich jak After Effects, Cinema 4D oraz Cavalry. Szczególną uwagę poświęcimy cyfrowej transformacji, w tym wykorzystaniu narzędzi cyfrowych oraz sztucznej inteligencji w kontekście animowanej typografii. Warsztaty umożliwią uczestnikom rozwój umiejętności tworzenia dynamicznych, interaktywnych projektów które integrują różne obszary dziedzin projektowania.

    b) Czego uczestnicy nauczą się podczas warsztatu
    * Zasad animacji i typografii oraz ich wzajemnych powiązań.
    * Interpretacji liter poprzez ruch.
    * Poznanie dostępnych narzędzi, środków wyrazu: cavalry, After Effects, Cinema 4d
    * Zależności między typografią, animacją i muzyką - umiejętność łączenia różnych dziedzin projektowania ze sobą - szukanie wspólnych mianowników i różnych środków wyrazu
    c) Jakie kompetencje i wiedzę wyniosą uczestnicy? 
    Uczestnicy warsztatów zdobędą wiedzę na temat zasad animacji i typografii oraz ich wzajemnych powiązań. Nauczą się interpretować litery poprzez ruch i łączyć je z dźwiękiem. Poznają dostępne narzędzia wykorzystywane w animowanej typografii, takie jak After Effects, Cinema 4D, Cavalry. Rozwiną umiejętność łączenia różnych dziedzin projektowania, takich jak typografia, animacja i muzyka, oraz będą potrafili szukać wspólnych mianowników i różnorodnych środków wyrazu w swoich projektach. Zdobędą również wiedzę na temat wykorzystywania najnowszych technologii cyfrowych w kontekście animowanej typografii.
    d) Jak trzeba się przygotować do warsztatów? (opcjonalnie)
    * szkicownik
    * słuchawki

    Prowadzący: Jakub Franczak
    Godziny pracy: 10:00-16:00
    Zapisy od 10 marca od godz. 9:00

  • Namaste – ahoj – konnichiwa! 19-20.3.2025

    Odkryj tajniki wielojęzycznej typografii. Zaprojektuj broszurę korzystając z nieznanego Ci dotąd kroju pisma, który harmonizuje z nawykami rodzimych czytelników. Poznaj magię pisma arabskiego, chińskiego, hebrajskiego, japońskiego, koreańskiego, perskiego lub tajskiego. Filip Blažek poprowadzi Cię przez świat typografii niełacińskiej w ciągu dwóch dni. Warsztaty są przeznaczone dla użytkowników o średnim poziomie znajomości InDesigna.
    Coraz więcej informacji przenosi się ze świata druku do środowiska cyfrowego – jednym z powodów są względy ekologiczne. Jednak tradycyjne zasady typografii obowiązują również w przestrzeni cyfrowej. Szacunek dla różnic kulturowych zwiększa zaufanie do medium. Studenci zmierzą się z wyzwaniami wynikającymi z tłumaczeń tworzonych przez sztuczną inteligencję, zwłaszcza w przypadku tekstów o wysokim stopniu technicznego i szczegółowego opracowania.

    b) Czego uczestnicy nauczą się podczas warsztatów?

    Podczas warsztatów uczestnicy poznają podstawy wybranych pism niełacińskich. Dowiedzą się, jak technicznie skonfigurować aplikacje do składu tekstu od prawej do lewej lub z góry na dół, poznają kluczowe zasady składu w tych językach oraz na co zwrócić uwagę przy składzie tekstów obcojęzycznych. Uczestnicy zyskają także wiedzę o różnicach kulturowych między różnymi systemami pisma oraz nauczą się, jak łączyć różne języki bez dominacji jednego nad drugim.

    c) Jakie umiejętności i wiedzę wyniosą uczestnicy?

    Uczestnicy zrozumieją lepiej relacje między różnymi systemami pisma. Doświadczenie zdobyte podczas warsztatów pomoże im w tworzeniu wielojęzycznych publikacji, które stają się coraz powszechniejsze w globalizującym się świecie.

    d) Jak powinni przygotować się uczestnicy? (opcjonalne) – grupa docelowa, wymagania wstępne, wcześniejsze doświadczenie

    Niezbędny jest komputer z zainstalowanym programem Adobe InDesign. Znajomość jakiegokolwiek „egzotycznego” języka nie jest wymagana – wręcz przeciwnie. Żadne inne oprogramowanie nie może być używane, nawet Affinity Publisher, który nie obsługuje zaawansowanych zasad składu dla języków pozaeuropejskich!

    Uczestnicy muszą przygotować dwa teksty o identycznej treści, np.:
    • polski – japoński,
    • ukraiński – arabski,
    • angielski – khmerski,
    • czeski – hebrajski.

    Źródłem tekstów mogą być: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka, Biblia, Koran, powieści należące do domeny publicznej oraz inne teksty. Łączna długość tekstu powinna wynosić około 8 stron. Spójne teksty o bardziej złożonej strukturze są bardziej praktyczne do zrozumienia kontekstu i przynoszą uczestnikom większe korzyści niż np. poezja. Znalezienie takich tekstów czasem wymaga znacznego wysiłku i pracy z tłumaczami AI.

    Prowadzący: Filip Blažek
    Godziny pracy: 10:00-16:00
    Zapisy od 10 marca od godz. 9:00 

     

  • EkoLab: biomateriały w biodesignie – wyzwania i strategie działań, 25.11.2024

    Biodesign to interdyscyplinarna metoda projektowania, która czerpie z natury: jej surowców, procesów i struktur biologicznych, aby tworzyć procesy i produkty o zrownoważonym lub regeneratywnym wpływie na środowisko. Celem warsztatów jest wyposażenie osób uczestniczących w wiedzę dot. tworzenia rozwiązań z wykorzystaniem jadalnych i kompostowalnych biomateriałów, które znajdą praktyczne zastosowanie w obszarach związanych z redukcją odpadów, ochroną zdrowia oraz innowacjami ekologicznymi.

    Prowadząca: Paulina Grabowska, CEO NASDRA Institute i marki mood.farm

    • Termin: 25.11.2024
    • Godziny pracy: 9:30 - 17:00
    Liczba osób uczestniczących: 8 - 12, zapisy przez USOS.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.