W Pracowni Animacji i Gier Komputerowych prowadzone są zajęcia i specjalizacje dyplomowe na studiach licencjackich i magisterskich. Pracownia rozwija indywidualne predyspozycje do kreowania ruchomego obrazu, stosowania narzędzi i technologii do projektowania i realizacji animacji oraz różnych jej zastosowań praktycznych i artystycznych. Program pracowni uwzględnia również opracowanie koncepcji gier, projektowanie lokacji, postaci, artbooków, modeli 3D oraz trailerów do gier komputerowych. Pracownia dysponuje profesjonalnym laboratorium obrazu i dźwięku, laboratorium komputerowym, studiem do animacji poklatkowej, studiem wirtualnej rzeczywistości, laboratorium druku 3D. Pracownia organizuje specjalistyczne wykłady i warsztaty, współorganizuje międzynarodowy festiwal multimedialny sztuki i technologii „art+bits festival”.
-
Kierownik
Bogdan Król
- profesor sztuk plastycznych
- profesor
- Kierownik Katedry Multimediów do 31.08.2021 r. / projektant, rysownik, który dba o rozwój i promocję animacji i gier komputerowych
- profesor sztuk plastycznych
- profesor
- Kierownik Katedry Multimediów do 31.08.2021 r. / projektant, rysownik, który dba o rozwój i promocję animacji i gier komputerowych
-
Pozostałe osoby w pracowni
Marcin Nowrotek
- doktor sztuki
- adiunkt
- specjalista w dziedzinie animacji 2D i 3D oraz projektant wystaw interaktywnych
- doktor sztuki
- adiunkt
- specjalista w dziedzinie animacji 2D i 3D oraz projektant wystaw interaktywnych
Aleksander Caban
- magister sztuki
- asystent
- ekspert w świecie VR’u; tworzy gry komputerowe
- magister sztuki
- asystent
- ekspert w świecie VR’u; tworzy gry komputerowe
Michał Rodziński
- magister sztuki
- asystent
- magister sztuki
- asystent
Jacek Latoń
- technolog w Laboratorium Obrazu i Dźwięku
- technolog w Laboratorium Obrazu i Dźwięku
-
Galeria - Pracownia Animacji i Gier Komputerowych
Marta Gabiga | The Elephant | short film | bachelor's degree 2019Katarzyna Olejarczyk | Interference Festival Trailer (unoffcial) | bachelor's degree 2019Aleksandra Duda | Laika | short film | bachelor's degree 2019Paulina Kozieł | Winter Bird | short film | bachelor's degree 2019Pracownia Animacji i Gier Komputerowych - I rok Licencjat 2018/2019Pracownia Animacji i Gier Komputerowych - II rok Licencjat 2018/2019Pracownia Animacji i Gier Komputerowych - III rok Licencjat 2018/2019Magda Kufel | Oblivion | music video | bachelor's degree 2018Agnieszka Bala | Baduki | game trailer | bachelor's degree 2018Agnieszka Bala | Baduki - Making of | bachelor's degree 2018Katarzyna Ziomko | Belik in the land of gods | prototype of a 2D game | Master's degree | 2017This is a full gameplay video of a working prototype of a 2D game – "Belik in the land of gods" – based on old Slavic mythology. It was made using Unity and is my graduation work made at Academy of Fine Arts in Katowice.Łukasz Torc | Nie ma nieba - Happysad | music video | Master's degree | 2017Barbara Rupik “Piąty jeździec”Animacja kukiełkowa poklatkowa. Jeżeli koń zatrzyma się i spojrzy w kierunku okien domu, to znak że ktoś w nim umrze. Według tej ludowej przypowieści autorka zrealizowała animację do której samodzielnie wykonała kukiełki i scenografię. Praca jest dyplomem zrealizowanym w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych.Michał Rodziński "Opuszczony"Marek Gajowski "Opakowanie na Prąd"Film opowiada o wyczerpanym, zmęczonym ufoludku, który idąc poboczem drogi poszukuje źródła prądu dla swojego wyładowanego statku kosmicznego. Gdy już niemalże gaśnie wszelka nadzieja na ratunek, na horyzoncie pojawia się wybawienie - słup wysokiego napięcia. Ufoludek postanawia zejść z pobocza i podążyć w jego kierunku przez trawiastą gęstwinę.Aleksander Caban “Alice” - TrailerAleksander Caban - CabanopolisAnimacja 3D według własnego scenariusza, wykonana samodzielnie jako praca dyplomowa licencjacka w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych. Cabanopolis to historia szalonego naukowca, który prowadzi eksperymenty ze sztucznym tworzeniem idealnej kobiety, w końcu udaje mu się stworzyć kolejną kobietę na swój wzór, z której również nie jest zadowolony.Michał Kozioł “Absurd”Animacja wykonana samodzielnie poklatkowo według własnego pomysłu. Animacja pokazuje perypetie z adaptacją do rzeczywistości radiowego ludzika, która kończy się katastrofą, niestety ludzik ma bardzo rozwinięty zmysł powonienia. Animacja jest pracą dyplomową zrealizowaną w Pracowni Animacji i Gier KomputerowychKewin Krawczyk “Model percepcji”Własny model percepcji w formie infografiki, animacji według autorskiego scenariusza i wykonania. Animacja jest pracą praktyczną dyplomu licencjackiego zrealizowanego w Pracowni Animacji i Gier KomputerowychKarolina Rogosz “Mój dom, mój Śląsk”Klip muzyczny w formie animacji poklatkowej do utworu Jana Skrzeka "Mój dom, mój Śląsk". W animacji autorka pokazuje mieszkanie śląskie artysty zlokalizowane przy ulicy Mariackiej w Katowicach. Projekt jest pracą dyplomową zrealizowaną w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych.Dominika Wollman “Widziałem człowieka nad wodą stojącego”Wojtek Stokłos - zwiastun gry komputerowej o wyścigach lokomotyw parowychWojtek Stokłos - prezentacja pojazdówAnimacja 3D prezentująca modele pojazdów parowych do gry komputerowej o wyścigach szalonych lokomotyw. Film jest częścią pracy dyplomowej realizowanej w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych.Anna Tarkowska “Autumn dream”Animacja poklatkowa rysunkowa opowiadająca o rozdwojeniu jaźni i konsekwencji z tego wynikających. Animacja jest pracą dyplomową zrealizowaną samodzielnie według własnego scenariusza w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych.Urszula Koperska “Inglandy”Animacja 3D zrealizowana według własnego pomysłu, pokazująca w krzywym zwierciadle w zabawny sposób osobisty kontakt z różnymi kulturami emigrantów w Wielkiej Brytani. Animacja jest pracą licencjacką zrealizowaną w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych.Klaudiusz Ledwoch “Lalka tańczy”Animacja 3D z zastosowaniem technologii rotoskopii.Katarzyna Pierzak. Projekt multimedialny „Caterpillar” w oparciu o własną ścieżkę dźwiękowąBarbara Rupik. “Piąty jeździec” - krótkometrażowy film animowanyMichał Rodziński "Józef i Mieczysław"Elektrobiblioteka / ElectrolibraryDokumentacja pracy nad projektem dyplomowym na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, inspirowanym manifestem El Lissitzkiego z 1923 rokuAnna Chrobak. Projekt graficzny książeczki dla dzieci z wykorzystaniem autorskiego kroju pisma.Agnieszka Kotulska. Henio. Krótkometrażowy film animowany o Henryku Tomaszewskim.Irmina Tota “Biegnij lola”Projekt czołówki do filmu "Biegnij lola" w reżyserii Toma Tykwera, realizowany w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2013Wajda Jakub “Futu.Re”Projekt czołówki do powieści Dymitra Glukhovskiego "Futu.Re" zrealizowany w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Kinga Bugdol “Dziewczynka w zielonym sweterku”Projekt czołówki do powieści Krystyny ChigerJustyna Kulik “Mystic river”Projekt czołówki do powieści Denisa Lehan "Mystic river" zrealizowany w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Krzysztof Kowalik “Hydeout”Animacja według własnego scenariusza, ilustracji zrealizowana w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Katarzyna Trzcińska “anims”Animacja 3D, interpretacja grafiki w wirtualnej rzeczywistości. Projekt zrealizowany w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Paulina Kozieł “Świat”Interpretacja literatury zrealizowana w wirtualnej rzeczywistości jako koncept graficzny lokacji. Projekt powstał w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2016Paulina Koziel “Palec”Projekt czołówki filmowej inspirowanej powieścią Stephana Kinga "The moving finger" zrealizowanej w formie animacji poklatkowej w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2016Magdalena Kufel “Imię wiatru”Interpretacja literatury - wizualizacja w wirtualnej rzeczywistości zrealizowana w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2016Katarzyna Trzcińska “Inez”Projekt czołówki do powieści Carlosa Fuentesa "Inez" zrealizowany w 2016 w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych“Podaj dalej 2016”Animacje wykonane techniką rotoskopii przez studentów I roku Pracowni Animacji i Gier KomputerowychIrmina Tota “Skarbonka”Wideo klip zrealizowany jako praca dyplomowa w Pracowni Animacji i Gier KomputerowychMaciej Czapla - czołówkaIntro inspirowane twórczością Stanisława Lema. Projekt zrealizowany w wirtualnej rzeczywistości w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Kacper Parzęcki “Czarne Oceany”Intro do projektu "Black oceans" zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Mateusz Frycz “Mrówańcza”Intro inspirowane powieścią "Mrówańcza", zrealizowany w wirtualnej rzeczywistości w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Paulina Michalska - Projekty lokacjiRealizacja scenografii inspirowanej literaturą. Projekty zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości przez studentów II roku w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2015 rokuAleksandra Lampart “Hertzklekoty” 2012Animacja poklatkowa wykonana w technice rotoskopii dla potrzeb autorskiego portalu randkowego na Śląsku i całym świecie "Hertzklekoty", zrealizowany przez Olę Lampart w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2012Katarzyna Ziomko | Belik in the land of gods | prototype of a 2D game | Master's degree | 2017This is a full gameplay video of a working prototype of a 2D game – "Belik in the land of gods" – based on old Slavic mythology. It was made using Unity and is my graduation work made at Academy of Fine Arts in Katowice.Barbara Rupik “Piąty jeździec”Animacja kukiełkowa poklatkowa. Jeżeli koń zatrzyma się i spojrzy w kierunku okien domu, to znak że ktoś w nim umrze. Według tej ludowej przypowieści autorka zrealizowała animację do której samodzielnie wykonała kukiełki i scenografię. Praca jest dyplomem zrealizowanym w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych.Marek Gajowski "Opakowanie na Prąd"Film opowiada o wyczerpanym, zmęczonym ufoludku, który idąc poboczem drogi poszukuje źródła prądu dla swojego wyładowanego statku kosmicznego. Gdy już niemalże gaśnie wszelka nadzieja na ratunek, na horyzoncie pojawia się wybawienie - słup wysokiego napięcia. Ufoludek postanawia zejść z pobocza i podążyć w jego kierunku przez trawiastą gęstwinę.Aleksander Caban - CabanopolisAnimacja 3D według własnego scenariusza, wykonana samodzielnie jako praca dyplomowa licencjacka w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych. Cabanopolis to historia szalonego naukowca, który prowadzi eksperymenty ze sztucznym tworzeniem idealnej kobiety, w końcu udaje mu się stworzyć kolejną kobietę na swój wzór, z której również nie jest zadowolony.Michał Kozioł “Absurd”Animacja wykonana samodzielnie poklatkowo według własnego pomysłu. Animacja pokazuje perypetie z adaptacją do rzeczywistości radiowego ludzika, która kończy się katastrofą, niestety ludzik ma bardzo rozwinięty zmysł powonienia. Animacja jest pracą dyplomową zrealizowaną w Pracowni Animacji i Gier KomputerowychKewin Krawczyk “Model percepcji”Własny model percepcji w formie infografiki, animacji według autorskiego scenariusza i wykonania. Animacja jest pracą praktyczną dyplomu licencjackiego zrealizowanego w Pracowni Animacji i Gier KomputerowychKarolina Rogosz “Mój dom, mój Śląsk”Klip muzyczny w formie animacji poklatkowej do utworu Jana Skrzeka "Mój dom, mój Śląsk". W animacji autorka pokazuje mieszkanie śląskie artysty zlokalizowane przy ulicy Mariackiej w Katowicach. Projekt jest pracą dyplomową zrealizowaną w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych.Wojtek Stokłos - prezentacja pojazdówAnimacja 3D prezentująca modele pojazdów parowych do gry komputerowej o wyścigach szalonych lokomotyw. Film jest częścią pracy dyplomowej realizowanej w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych.Anna Tarkowska “Autumn dream”Animacja poklatkowa rysunkowa opowiadająca o rozdwojeniu jaźni i konsekwencji z tego wynikających. Animacja jest pracą dyplomową zrealizowaną samodzielnie według własnego scenariusza w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych.Urszula Koperska “Inglandy”Animacja 3D zrealizowana według własnego pomysłu, pokazująca w krzywym zwierciadle w zabawny sposób osobisty kontakt z różnymi kulturami emigrantów w Wielkiej Brytani. Animacja jest pracą licencjacką zrealizowaną w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych.Elektrobiblioteka / ElectrolibraryDokumentacja pracy nad projektem dyplomowym na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, inspirowanym manifestem El Lissitzkiego z 1923 rokuIrmina Tota “Biegnij lola”Projekt czołówki do filmu "Biegnij lola" w reżyserii Toma Tykwera, realizowany w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2013Wajda Jakub “Futu.Re”Projekt czołówki do powieści Dymitra Glukhovskiego "Futu.Re" zrealizowany w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Justyna Kulik “Mystic river”Projekt czołówki do powieści Denisa Lehan "Mystic river" zrealizowany w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Krzysztof Kowalik “Hydeout”Animacja według własnego scenariusza, ilustracji zrealizowana w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Katarzyna Trzcińska “anims”Animacja 3D, interpretacja grafiki w wirtualnej rzeczywistości. Projekt zrealizowany w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Paulina Kozieł “Świat”Interpretacja literatury zrealizowana w wirtualnej rzeczywistości jako koncept graficzny lokacji. Projekt powstał w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2016Paulina Koziel “Palec”Projekt czołówki filmowej inspirowanej powieścią Stephana Kinga "The moving finger" zrealizowanej w formie animacji poklatkowej w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2016Magdalena Kufel “Imię wiatru”Interpretacja literatury - wizualizacja w wirtualnej rzeczywistości zrealizowana w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2016Katarzyna Trzcińska “Inez”Projekt czołówki do powieści Carlosa Fuentesa "Inez" zrealizowany w 2016 w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych“Podaj dalej 2016”Animacje wykonane techniką rotoskopii przez studentów I roku Pracowni Animacji i Gier KomputerowychIrmina Tota “Skarbonka”Wideo klip zrealizowany jako praca dyplomowa w Pracowni Animacji i Gier KomputerowychMaciej Czapla - czołówkaIntro inspirowane twórczością Stanisława Lema. Projekt zrealizowany w wirtualnej rzeczywistości w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Kacper Parzęcki “Czarne Oceany”Intro do projektu "Black oceans" zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Mateusz Frycz “Mrówańcza”Intro inspirowane powieścią "Mrówańcza", zrealizowany w wirtualnej rzeczywistości w Pracowni Animacji i Gier Komputerowych w 2017Aleksandra Lampart “Hertzklekoty” 2012Slajd z