Pracownia druku wypukłego

Wypukłodruk jest jednym z podstawowych warsztatów graficznych, którego opanowanie najszybciej wprowadza w zagadnienia problemów plastycznych. Wymusza zastosowanie syntezy oraz uczy dyscypliny w kontakcie z oporną materią. W programie pracowni przewidziane są dwa etapy poznawania tej techniki – na poziomie podstaw grafiki dla I i II roku oraz jako pracownia kierunkowa do wyboru dla studentów chcących lepiej opanować warsztat (od III do V roku z dyplomem włącznie). Poza zadaniami czysto warsztatowymi celem pracowni jest pomoc w dojrzewaniu świadomości twórczej przyszłych absolwentów. Dostępność materiałów i prostota działań powoduje, że w dużym stopniu uwaga w realizacji dzieła przenosi się na sferę intelektualną w procesie tworzenia. Ważnym elementem tego etapu staje się eksperyment, czyli możliwość nowego zdefiniowania matrycy i powielania. Studenci odreagowując skomplikowane technologie najnowszych mediów, również w kontakcie z drewnem, linoleum czy gipsem uzyskują formę bardzo współczesnego języka wypowiedzi.

  • Karta przedmiotu

    Druk wypukły

    poziom studiów: jednolite studia magisterskie

    forma studiów: stacjonarne

    cykl kształcenia: 2024/2025

    Prowadzący: dr hab. Sybilla Skałuba, prof. ASP, ad. dr Artur Masternak

    Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną 

    Język wykładowy: język polski

    Skrócona karta przedmiotu 

    Moduł 

    moduł kształcenia dodatkowego

     

    obowiązkowy

    X

    z wyboru

     

    Założenia i cele przedmiotu

    Założeniem przedmiotu jest poszerzanie wcześniej zdobytych umiejętności warsztatowych uwzględniających odmienną specyfikę i możliwości kreacyjne drzeworytu, linorytu oraz gipsorytu.

    Rozwijanie świadomości twórczej, pobudzanie do obserwacji otaczającego świata jak i niezbędnej autorefleksji w drodze do kształtowania własnej wizji artystycznej.

    Wymagania wstępne

    - umiejętne przeprowadzenie procesu od idei do realizacji danego zadania graficznego

    - umiejętności rysunkowe, kompozycyjne

    - umiejętności w notowaniu otaczającej rzeczywistości

    - gotowość do dialogu i aktywność twórcza przy realizacji zadania graficznego

    Dobór materiałów i narzędzi przez studenta w zależności od założeń i ekspresji graficznej projektu.

    Formy prowadzenia zajęć

    zajęcia prowadzone stacjonarnie

    (X)

    ćwiczenia

     

    wykłady

     

    seminaria

    (X)

    zajęcia praktyczne artystyczne

     

    zajęcia praktyczne projektowe

    (X)

    samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela

     

    wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach

     

    Kryteria oceny

    (Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)

    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

     51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne



Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.