Pracownia działań interdyscyplinarnych

Pracownia uczy posługiwania się szeroko rozumianym językiem wizualnym. Punktem wyjścia jest idea, w trakcie pracy nad którą dobierane jest najbardziej odpowiednie medium. Pracownia uczy otwartości, odwagi i bezkompromisowości. Jest miejscem krystalizowania się postaw, poszukiwania własnej tożsamości i precyzowania obszaru zainteresowań. Jako laboratorium idei odzwierciedla złożony i interdyscyplinarny charakter fenomenu sztuki nowoczesnej. Uwzględniając techniki tradycyjne, sięga po narzędzia cyfrowe i obraz ruchomy. Korzysta z możliwości, jakie dają działania w kontekście przestrzeni zastanej, takiej jak miasto czy architektura.

  • WYSTAWY I INNE WYDARZENIA PRACOWNI

    Wystawy:

    2016

    • Connect:Katowice, PLY Gallery, Londyn
    • Parallax 2, Cookhouse & Triangles space Gallery, Londyn
    • Palec w oku, Galeria Działań, Warszawa, wystawa zrealizowana wspólnie z Pracownią Interpretacji Literatury

    2015

    • Parallax, ASP Katowice
    • Żółty. Open Call. Rondo Sztuki, Katowice (pomysł i organizacja)

    2013

    • Space as a Tool, Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Sielecki, Sosnowiec

    2012

    Space as a Tool for Shaping Social Attitudes, Muzeum Historii Naturalnej, Kiszyniów, Mołdawia                    

    2010 

    • Chiosc/Kiosk, Rondo Sztuki, Katowice
    • Urban Legends, Galeria ZPAF Katowice. Wystawa zrealizowana wspólnie z Pracownią Interpretacji Literatury

    Warsztaty:

    2017

    • Pracownia Sezonowa: Łowcy roślin. Otwarte warsztaty interdyscyplinarne zrealizowane w ramach Dni Otwartych 
    • Pracownia Sezonowa: Video. Ziele. Warsztaty prowadzone przez Bartosza Koniecznego zrealizowane w ramach projektu badawczego 

    2016

    • Pracownia Sezonowa. Konkurencyjne przyrody: sztuka i praktyka życia. Otwarty wykład prof. Marii Popczyk.
    • Pracownia Sezonowa: Warsztaty z mikroskopem. Wydarzenie zrealizowane w ramach projektu badawczego we współpracy z Śląskim Ogrodem Botanicznym w Mikołowie.

     2015

    • The apparatus of the exhibition and the status of the viewer. Intedyscyplinarne warsztaty: Dave Beech, Martin Newth, Chelsea Collaege of Art

    2014

    • Space Time. Warsztaty fotograficzne prowadzone przez Judit Hettema

      Inne projekty:  

    2016-2017

    • Connect: wymiana artystyczna przy współpracy z Chelsea College of Arts, Londyn

    2011-2013

    • Areszt śledczy. Działania w przestrzeni spacerniaków, Zabrze, projekt zrealizowany w ramach Street Art Festival, Katowice

    2010-2013

    • Tandem. Cultural Exchange. Projekt miedzynarodowy we współpracy z Fundacją MITOST z Berlina, Oberlicht z Kiszyniowa

     

  • Karta przedmiotu

    Działania interdyscyplinarne
    poziom studiów: jednolite studia magisterskie
    forma studiów: stacjonarne
    cykl kształcenia: 2024/2025


    Prowadzący

    dr hab. Lesław Tetla, prof. ASP,
    ad. dr Joanna Zdzienicka-Obałek

    Forma zaliczenia

    zaliczenie z oceną 

    Język wykładowy

    polski


    Moduł 

    moduł kształcenia dodatkowego

     

    obowiązkowy

     

    • z wyboru

    Założenia i cele przedmiotu

    Pracownia uczy posługiwania się szeroko rozumianym językiem wizualnym; uczy pracy w dialogu otwartości, promuje postawę artysty badacza, zachęca do eksperymentu i podejmowania ryzyka artystycznego. Jest miejscem krystalizowania się postaw, poszukiwania własnej tożsamości i precyzowania obszaru zainteresowań. Jako laboratorium idei odzwierciedla złożony  i interdyscyplinarny charakter fenomenu sztuki współczesnej, jednocześnie czerpiąc z technik tradycyjnych sięga po narzędzia cyfrowe i obraz ruchomy.

    Proponowane tematy wpisujące się w obszar obiektu i działań przestrzennych mają za zadanie przygotować studentów do samodzielnej, swobodnej kreacji w tym zakresie. W ramach zajęć oferujemy wprowadzenia do zadań w formie mini wykładów, badań terenowych, a przede wszystkim indywidualne konsultacje. Staramy się również na bieżąco organizować warsztat pozwalający na realizowanie prac o różnym charakterze. Stąd w zakresie zajęć znajduje się współpraca z modelarnią. Proces dydaktyczny wzbogacamy o możliwość spotkania z artystą (wykład, panel dyskusyjny, możliwość konsultacji prac, warsztat) oraz, co niezwykle istotne na etapie zamykania procesu artystycznego, stwarzamy warunki i pomagamy w ekspozycji ukończonej pracy poza środowiskiem uczelni.

     


    Kluczowe wymagania i kompetencje wstępne

    Wymagane jest zainteresowanie sztuką współczesną, w tym szczególnie działaniami w obszarze tworzenia obiektu i instalacji. Śledzenie bieżących wystaw i wydarzeń proponowanych przez instytucje kultury oraz podstawowe umiejętności warsztatowe z zakresu rysunku, malarstwa oraz kompozycji.


    Formy prowadzenia zajęć

    Zajęcia prowadzone stacjonarnie.

    • ćwiczenia

    Kryteria oceny

    (Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)

    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

    51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne


    Warunki zaliczenia

    obecność

    obowiązkowa

    pozytywne oceny

    najbardziej istotne jest zaangażowanie w proces pracy

    aktywność studenta 

    dopasowana do potrzeb wynikających z podjętego projektu

    udział w przeglądzie

    obowiązkowa

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.