Pracownia działań rysunkowych

Założeniem pracowni jest pełna otwartość na poszukiwanie własnej formy wypowiedzi oraz własnego definiowania funkcji rysunku jako autonomicznej dyscypliny sztuki. Istotne jest również otwarte i różnorodne podejście do zagadnienia rysunku rozumianego jako idea nieograniczona warsztatem w tradycyjnym ujęciu.

Praca nad wizualizacją podejmowanego tematu jest traktowana jako proces rozłożony w czasie, w którym studenci po doświadczeniach z pierwszego roku poszukują najbardziej odpowiedniej dla siebie formy wypowiedzi, opartej nie tylko na aranżacji z modelem, ale również na propozycjach własnych tematów.
Rysunek może być traktowany jako punkt wyjścia, forma nieograniczona jedynie do płaszczyzny papieru, może być ona zmaterializowana w dowolnym medium (obiekt, instalacja, działania na pograniczu dyscyplin itp.) i technice (dowolność środków, narzędzi, materiałów).

Program pracowni stawia na twórcze sposoby kreacji rzeczywistości przy pomocy języka wizualnego. Język ten powinien być wypadkową inwencji, wrażliwości i predyspozycji studenta
w połączeniu ze zdolnością interpretacji podejmowanych zagadnień, doboru środków i konsultacji lub korekt z prowadzącymi. Konsekwencją procesu poszukiwań mającego źródło w rysunku jest umiejętność dokonywania świadomego, autorskiego wyboru języka artykulacji artystycznej.

  • Karta przedmiotu

    Pracownia działań rysunkowych

    poziom studiów: jednolite studia magisterskie
    forma studiów: stacjonarne
    cykl kształcenia: 2024/2025
    Prowadzący: dr hab. Piotr Kossakowski, prof. ASP, mgr Adrian Zert
    Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
    Język wykładowy: język polski

    Karta przedmiotu 

    Moduł 

    moduł kształcenia kierunkowego

     

    obowiązkowy

    X

    z wyboru

     

    Założenia i cele przedmiotu

    Celem przedmiotu jest rozwijanie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu rysunku. Zadania są kontynuacją procesu doskonalenia warsztatu poznanego podczas I i II semestru studiów.
    Studenci stopniowo przechodzą od ćwiczeń związanych z typowym studium postaci, w którym skoncentrowani byli na poznawaniu technik rysunkowych, zagadnieniach związanych z kompozycją, proporcjami, anatomią postaci do rozwiązań mających na celu uruchomienie potencjału twórczego.

    Celem przedmiotu jest rozwój kreatywności, twórczego myślenia oraz umiejętność interpretacji podejmowanego tematu. W kwestii warsztatowej celem jest również doskonalenie warsztatu rysunkowego, sprawne łączenie poznanych technik, a także umiejętność wykorzystania ich jako narzędzi w procesie projektowym na innych przedmiotach.

    Wymagania wstępne

    Szeroka wiedza z zakresu kompozycji i studium postaci. Znajomość technik rysunkowych, sprawne operowanie narzędziami plastycznymi. Realizacja własnych projektów opartych na technikach rysunkowych. 

    Formy prowadzenia zajęć

    zajęcia prowadzone stacjonarnie

    (X)

    ćwiczenia

     

    wykłady

     

    seminaria

     

    zajęcia praktyczne artystyczne

     

    zajęcia praktyczne projektowe

     

    samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela

     

    wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach



    Kryteria oceny

    (Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)

    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

     51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne



Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.