Program pracowni jest oparty na wypadkowej oczekiwań i fascynacji studentów wybierających pracownię oraz kalendarza wypracowanego przez lata jej istnienia. Oczekiwania studentów to obszar aktualizowany co roku, następstwem czego jest różnorodny charakter wystaw końcoworocznych. Z kolei kalendarz czterech lat pobytu w pracowni jest następujący: pierwsze trzy semestry to czas bardzo dużej wolności działań studenta, w którym niekonsekwencja postępowania jest równie ceniona jak konsekwencja, a determinacja w dążeniu do stworzenia skończonego dzieła ustępuje pola poszukiwaniom. W połowie trzeciego roku dokonuje się przeglądu wszystkich powstałych w tym czasie realizacji, również z innych przedmiotów, i omawia się istotne kwestie. Kolejne trzy semestry to okres krystalizacji powstałych idei i koncepcji, a także praca nad samym medium. Następne dwa semestry to realizacja dyplomu. W pracowni wszystkie media są równouprawnione – powstają obrazy, obiekty, realizacje wideo oraz instalacje. W programie pracowni akcenty zostały wyraźnie postawione na kreację rzeczywistości i poszukiwania w obszarze nowych sposobów wypowiadania się w sztuce.
-
Prowadzący
Jacek Rykała
- profesor sztuk plastycznych
- profesor
- profesor sztuk plastycznych
- profesor
Aleksander Kozera
- doktor sztuki
- adiunkt
- doktor sztuki
- adiunkt
-
Prace studentów
Paulina Bobak
Monika Sojka
Sebastian Jochlik
Karol Babilas
Agnieszka Jagodzińska
Agnieszka Poks
Bożena Chlebicka
Ewa Kozera
Joanna Krywult
Kaja Utkowska
Ida Raszka
Ida Raszka
Miron Kościelny
Jagoda Masny
Julia Pilecka
Katarzyna Wieczorek
Katarzyna Wieczorek
Agnieszka Kubacka
Natalia Kleszczewska
Natalia Kleszczewska
Anna Szargut
Anna Szargut
Magda Partyka
Edyta Rybak
Edyta Rybak
Agnieszka Pajda
Natalia Paczyńska
Łukasz Kozik
Klaudia Krzysztonek
Emanuela Pawłowska
Emanuela Pawłowska
Emanuela Pawłowska
Emanuela Pawłowska
Magda Kieszniewska
Magda Kieszniewska
Magda Kieszniewska
Magda Kieszniewska
Justyna Korzeń
Hanna Sitarz
Marek Wodzisławski
Marek Wodzisławski
Marek Wodzisławski
Justyna Dorzak
Monika Kaczmarek
Kamil Łata
Kamil Łata
Monika Falkus
Monika Falkus
Monika Falkus
Weronika Jarzyna
Weronika Jarzyna
Weronika Jarzyna
Teresa Legierska
Teresa Legierska
Teresa Legierska
Teresa Legierska
Piotr Desperak
Piotr Desperak
Piotr Desperak
Piotr Desperak
Piotr Desperak
Marcin Zonenberg
Martyna Pinkowska
Martyna PinkowskaMartyna PinkowskaSlajd z
-
Karta przedmiotu
Malarstwo
poziom studiów: jednolite studia magisterskie
forma studiów: stacjonarne
cykl kształcenia: 2024/2025
Prowadzący: prof. dr hab. Jacek Rykała, dr hab. Aleksander Kozera, prof. ASP
Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
Język wykładowy: język polskiSkrócona karta przedmiotu
Moduł
moduł kształcenia kierunkowego
obowiązkowy
X
z wyboru
Założenia i cele przedmiotu
Wykształcenie artystycznej osobowości młodego człowieka.
Określenie indywidualnego, charakterystycznego obszaru twórczego dla danej osoby.
Profesjonalizacja działań artystycznych.
Praca nad wystawą będącą emanacją rozpoznanego wcześniej świata w rzeczywistości galerii.
Podjęcie działań promocyjnych i sytuujących młodego twórcę na rynku sztuki.
Program został wypracowany przez lata. Składa się z trzech etapów. I etap ( 1, 2 i 3 semestr) to czas dużej wolności działań - poszukiwań własnego obszaru zainteresowań artystycznych. II etap ( 4, 5 i 6 semestr) to krystalizacja tego, co pojawiło się w I etapie. III etap ( 7 i 8 semestr) czas realizacji prac dyplomowych.
Wymagania wstępne
Kreacyjne podejście do wszelkich zagadnień związanych z malarstwem. Determinacja w dążeniu do celu. Koncentracja na realizacji planu. Ukończone kursy w ramach przedmiotów: Kompozycja, Technologia rysunku i malarstwa, Rysunek.
Formy prowadzenia zajęć
zajęcia prowadzone stacjonarnie
X
ćwiczenia
wykłady
seminaria
x
zajęcia praktyczne artystyczne
zajęcia praktyczne projektowe
x
samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela
wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach
Kryteria oceny
Oryginalność, niezależność artystyczna, odwaga w poszukiwaniach nowych sposobów artykulacji emocji artystycznych.
ocena cel. (5,5)
91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena bdb (5)
81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db+ (4,5)
71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db (4)
61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena dst+ (3,5)
51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
i kompetencje społeczneocena 3
41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena 2
31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne