Pracownia malarstwa III

Pracownia jest otwarta i przyjazna, lecz także wymagająca. Ważnym założeniem naszego programu jest indywidualna praca z każdym studentem i rozwijanie jego osobistych predyspozycji. Studenci na równi z prowadzącym decydują o ewoluującym obliczu pracowni. Dojrzewanie artystyczne to proces rozciągnięty w czasie, ale skuteczny jedynie pod warunkiem, że będzie wypełniony artefaktami, które za każdym razem przesuwają granice osobistych możliwości. Studenci mają prawo do eksperymentów, poszukiwań i pomyłek, zachęca się ich do odważnego, nieskrępowanego myślenia, gotowości do podejmowania ryzyka w imię obrony osobistego postrzegania świata. Chcemy, by studenci byli otwarci na wszelkiego rodzaju bodźce, pochodzące zarówno z otaczającej nas rzeczywistości, jak i z uwolnionej wyobraźni. Korekty powinny zmierzać do znalezienia optymalnego dla predyspozycji studenta rozwiązania problemu malarskiego, w miarę możliwości mają być także wykładem uwzględniającym wybrane aspekty sztuki dawnej, zagadnień sztuki najnowszej oraz problemów warsztatowych i technologicznych. Wiodącym medium jest malarstwo, ale dopuszczalne i oczekiwane jest operowanie środkami wyniesionymi z innych pracowni (np. fotografia, grafika, nowe media). W procesie przygotowania bazujemy na szkicach, zdjęciach, notatkach itp., ale w razie potrzeby studenci mogą także tworzyć klasyczne studium z natury. W związku z tym, że nie ma czegoś takiego jak akademicki warsztat uniwersalny, chcemy, by umiejętności warsztatowe szły w parze z nieskrępowaną wyobraźnią i służyły do realizacji konkretnej indywidualnej wizji, a nie były kształtowane same dla siebie.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.