Pracownia malarstwa III

Pracownia jest otwarta i przyjazna, lecz także wymagająca. Ważnym założeniem naszego programu jest indywidualna praca z każdym studentem i rozwijanie jego osobistych predyspozycji. Studenci na równi z prowadzącym decydują o ewoluującym obliczu pracowni. Dojrzewanie artystyczne to proces rozciągnięty w czasie, ale skuteczny jedynie pod warunkiem, że będzie wypełniony artefaktami, które za każdym razem przesuwają granice osobistych możliwości. Studenci mają prawo do eksperymentów, poszukiwań i pomyłek, zachęca się ich do odważnego, nieskrępowanego myślenia, gotowości do podejmowania ryzyka w imię obrony osobistego postrzegania świata. Chcemy, by studenci byli otwarci na wszelkiego rodzaju bodźce, pochodzące zarówno z otaczającej nas rzeczywistości, jak i z uwolnionej wyobraźni. Korekty powinny zmierzać do znalezienia optymalnego dla predyspozycji studenta rozwiązania problemu malarskiego, w miarę możliwości mają być także wykładem uwzględniającym wybrane aspekty sztuki dawnej, zagadnień sztuki najnowszej oraz problemów warsztatowych i technologicznych. Wiodącym medium jest malarstwo, ale dopuszczalne i oczekiwane jest operowanie środkami wyniesionymi z innych pracowni (np. fotografia, grafika, nowe media). W procesie przygotowania bazujemy na szkicach, zdjęciach, notatkach itp., ale w razie potrzeby studenci mogą także tworzyć klasyczne studium z natury. W związku z tym, że nie ma czegoś takiego jak akademicki warsztat uniwersalny, chcemy, by umiejętności warsztatowe szły w parze z nieskrępowaną wyobraźnią i służyły do realizacji konkretnej indywidualnej wizji, a nie były kształtowane same dla siebie.

  • karta przedmiotu

    Malarstwo

    poziom studiów: jednolite studia magisterskie
    forma studiów: stacjonarne
    cykl kształcenia: 2024/2025
    Prowadzący: prof. dr hab. Zbigniew Blukacz, mgr Paulina Walczak-Hańderek
    Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
    Język wykładowy: polski

    Skrócona karta przedmiotu 

    Moduł 

    moduł kształcenia kierunkowego

     

    obowiązkowy

    X

    z wyboru

     

    Założenia i cele przedmiotu

    Treści programowe poruszają się wokół zjawiska obrazu lub działań około malarskich jako korelacji: wyobraźni, obserwacji, analizy, syntezy, dekonstrukcji, konstrukcji, duchowości i kreacji.
    W semestrze dziewiątym osoba studencka musi określić obszar tematu swojej pracy dyplomowej(specjalizacja dodatkowa), jeśli będzie ona realizowana w naszej pracowni. Dzięki wypracowanym wcześniej metodom osoba studencka poszukuje odpowiedniej formy dla tematu dyplomu dodatkowego poprzez pracę nad projektami. Może kontynuować poruszane wcześniej problemy artystyczne pod warunkiem ich kreatywnego rozwinięcia. Semestr dziesiąty jest kontynuacją pracy nad zestawem prac dyplomowych. Jego zakończeniem jest wystawa i obrona dyplomu.

    Wymagania wstępne

    Osoba studencka na piątym roku może kontynuować poruszane wcześniej problemy artystyczne pod warunkiem ich kreatywnego rozwinięcia lub podjąć zupełnie nowy problem używając wiedzy zdobytej we wszystkich poprzednich latach edukacji artystycznej.

    Formy prowadzenia zajęć

    zajęcia prowadzone stacjonarnie

    (X)

    ćwiczenia

     

    wykłady

     

    seminaria

     

    zajęcia praktyczne artystyczne

     

    zajęcia praktyczne projektowe

     

    samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela

     

    wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach



    Kryteria oceny

    (Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)

    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

     51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne






Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.