Pracownia nowych narracji
poziom studiów: jednolite studia magisterskie
forma studiów: stacjonarne
cykl kształcenia: 2024/2025
Prowadzące: dr hab. Olga Pałka-Ślaska, prof. ASP, dr Michalina Wawrzyczek-Klasik
Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
Język wykładowy: język polski
Skrócona karta przedmiotu
Moduł
|
moduł kształcenia dodatkowego
|
|
obowiązkowy
|
X
|
z wyboru
|
Założenia i cele przedmiotu
|
Celem podejmowanych działań jest szukanie indywidualnego, autorskiego języka wizualnego, adekwatnego do przekazu wybranej historii/narracji. Opracowywanie działania w celu przekazania konkretnej historii (ilustracja, storyboard, powieść graficzna…), szukanie jakości wizualnej opartej na możliwościach warsztatowych, doskonalonych w ramach spotkań w zależności od specyfiki projektu, ale też wypracowywanie uważności, potrzebnej do podejmowania trafnych rozwiązań.
Warsztatem wyjściowym zajęć są szeroko pojęte działania rysunkowe/graficzne oraz wcześniej opracowany scenariusz. Założeniem jest poszukiwanie nowych środków formalnych, z naciskiem na poszukiwania ideowe, nastawienie na wypracowywanie nowych (dobrych) opowieści, budowanie odporności społecznej w dobie katastrofy klimatycznej, zmian społecznych, aktualnych problemów.
Etapem końcowym działań osoby studenckiej w Pracowni nowych narracji jest wypracowanie autorskiego projektu – pracy dyplomowej.
- Znajomość w stopniu podstawowym posługiwania się narzędziami malarskimi, rysunkowymi i warsztatem graficznym.
- Podstawowa wiedza z podstaw historii sztuki, wybranych obszarów sztuki współczesnej.
- Zajęcia z przedmiotów: Malarstwo, Rysunek, Kompozycja, podstawy Grafiki w ramach I roku studiów na Wydziale Artystycznym/Projektowym w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach są wystarczającym doświadczeniem, spełniającym wymagania wstępne w pracowni.
Formy prowadzenia zajęć
zajęcia prowadzone stacjonarnie
|
|
ćwiczenia
|
(X)
|
wykłady
|
(X)
|
seminaria
|
(X)
|
zajęcia praktyczne artystyczne
|
|
zajęcia praktyczne projektowe
|
(X)
|
samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela
|
|
wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach
|
Kryteria oceny
(Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)
|
ocena cel. (5,5)
|
91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena bdb (5)
|
81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena db+ (4,5)
|
71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena db (4)
|
61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena dst+ (3,5)
|
51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena 3
|
41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena 2
|
31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
Warunki zaliczenia
|
Warunek
|
Waga/uwagi
|
obecność
|
Warunkiem zaliczenia jest obecność na poziomie 70%
|
pozytywne oceny
|
tak
|
aktywność studenta
|
Aktywny udział w zajęciach, wykładach i warsztatach z zaproszonymi gośćmi.
|
udział w przeglądzie
|
Udział w przeglądzie roboczym w połowie semestru oraz w przeglądzie końcowym i zaprezentowanie wszystkich dokonanych realizacji.
Przygotowanie dokumentacji prac w podanych na zajęciach formatach, wgranie plików na dysk.
|