Pracownia poszukiwań indywidualnych strategii malarskich

Pracownia powstała w 2022 roku. Medium sugerowanym i dominującym w powstających w pracowni realizacjach jest malarstwo. Zajęcia nie polegają jednak jedynie na nauce warsztatu malarskiego, za najistotniejszą kwestię uznaje się sens i spójność przekazywanej treści z użytą formą. Osoby studiujące w pracowni zachęcane są do poruszania tematów współcześnie istotnych, ale nie jest to wymagane i nie przekreśla możliwości opowiadania historii osobistych, a czasem nawet intymnych w pracach malarskich. Sporadycznie w pracowni realizowane są filmy, obiekty, rysunki, jeśli jest taka potrzeba- kiedy inne od malarskiego medium lepiej oddaje istotny dla osoby studiującej przekaz. W początkowych latach studiów zalecana jest praca w pracowni, osoby pracujące nad dyplomem mogą, jeśli mają taką potrzebę i możliwości, pracować w innym miejscu i regularnie uczestniczyć w konsultacjach. Zajęcia prowadzi dr hab. Dominika Kowynia, a w akademickim roku 2024- 2025 zastępuje ją dr Małgorzata Widomska

Dominika Kowynia

  • doktor habilitowany
  • profesor uczelni
  • doktor habilitowany
  • profesor uczelni
  • doktor sztuki
  • Karta przedmiotu

    Pracownia poszukiwań indywidualnych strategii malarskich

    poziom studiów: jednolite studia magisterskie
    forma studiów: stacjonarne
    cykl kształcenia: 2024/2025
    Prowadzące: ad. dr Małgorzata Widomska; dr hab. Dominika Kowynia, prof. ASP – urlop naukowy
    Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
    Język wykładowy: język polski

    Skrócona karta przedmiotu 

    Moduł 

    moduł kształcenia kierunkowego

     

    obowiązkowy

    X

    z wyboru

     

    Założenia i cele przedmiotu

    Podstawowym celem przedmiotu “Pracownia poszukiwań indywidualnych strategii malarskich” jest określenie przez osobę studiującą własnego obszaru zainteresowań i dopasowanie do tej narracji najkorzystniejszego języka wizualnego, najczęściej związanego z medium malarstwa. To jak i o czym opowiedzieć związane jest zarówno z poszukiwaniami własnych odniesień i symboli, jak i tych, które tworzymy kolektywnie jako kulturę. Samo rzemiosło- warsztat malarski, może stanowić punkt wyjścia lub nabierać znaczenia dopiero podczas finalizacji projektu, czasem rozwijającego się dłużej w pierwszej,  konceptualnej fazie. Celem nauki w pracowni jest więc odnalezienie własnej strategii w pracy z tym klasycznym medium, i odpowiedzenie sobie na pytanie czy w taki właśnie, regularny sposób należy z niego korzystać, czy wręcz przeciwnie, bawiąc się nim intuicyjnie lub intelektualnie. Kolejną ważną kwestią jest zorientowanie się czy autorka/autor zajmuje się rzeczywistością zewnętrzną czy własnym, osobnym jej przeżywaniem i również- dostosowywaniem do tej obserwacji poetyki prac.

     

    Wymagania wstępne

    Wymaganiami wstępnymi są podstawowe umiejętności związane z kompozycją malarską, konstrukcją przedmiotów i postaci ludzkiej zgodnej z perspektywą i logiką anatomii,  posługiwania się linią i plamą malarską. Istotne jest uczestniczenie w zajęciach stacjonarnych i regularna komunikacja z osobami prowadzącymi zajęcia. Osoba studiująca powinna posiadać podczas zajęć potrzebne jej do pracy narzędzia, w technice, która została ustalona wspólnie z prowadzącymi i wykonywać konkretne zadania malarskie. 

    Prace wchodzące w cykl dyplomowy powinna łączyć wspólna koncepcja, omawiana z osobami prowadzącymi pracownię. 

     

    Formy prowadzenia zajęć

    zajęcia prowadzone stacjonarnie

    (X)

    ćwiczenia

     

    wykłady

     

    seminaria

     

    zajęcia praktyczne artystyczne

     

    zajęcia praktyczne projektowe

     

    samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela

     

    wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach



    Kryteria oceny

    (Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)

    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

     51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

     

    Warunki zaliczenia 

    Warunek

    Waga/uwagi

    obecność

    20%

    pozytywne oceny

    20%

    aktywność studenta

    40%

    udział w przeglądzie

    20%

     

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.