Pracownia poszukiwań indywidualnych strategii malarskich
poziom studiów: jednolite studia magisterskie
forma studiów: stacjonarne
cykl kształcenia: 2024/2025
Prowadzące: ad. dr Małgorzata Widomska; dr hab. Dominika Kowynia, prof. ASP – urlop naukowy
Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
Język wykładowy: język polski
Skrócona karta przedmiotu
Moduł
|
moduł kształcenia kierunkowego
|
|
obowiązkowy
|
X
|
z wyboru
|
Założenia i cele przedmiotu
Podstawowym celem przedmiotu “Pracownia poszukiwań indywidualnych strategii malarskich” jest określenie przez osobę studiującą własnego obszaru zainteresowań i dopasowanie do tej narracji najkorzystniejszego języka wizualnego, najczęściej związanego z medium malarstwa. To jak i o czym opowiedzieć związane jest zarówno z poszukiwaniami własnych odniesień i symboli, jak i tych, które tworzymy kolektywnie jako kulturę. Samo rzemiosło- warsztat malarski, może stanowić punkt wyjścia lub nabierać znaczenia dopiero podczas finalizacji projektu, czasem rozwijającego się dłużej w pierwszej, konceptualnej fazie. Celem nauki w pracowni jest więc odnalezienie własnej strategii w pracy z tym klasycznym medium, i odpowiedzenie sobie na pytanie czy w taki właśnie, regularny sposób należy z niego korzystać, czy wręcz przeciwnie, bawiąc się nim intuicyjnie lub intelektualnie. Kolejną ważną kwestią jest zorientowanie się czy autorka/autor zajmuje się rzeczywistością zewnętrzną czy własnym, osobnym jej przeżywaniem i również- dostosowywaniem do tej obserwacji poetyki prac.
|
Wymagania wstępne
Wymaganiami wstępnymi są podstawowe umiejętności związane z kompozycją malarską, konstrukcją przedmiotów i postaci ludzkiej zgodnej z perspektywą i logiką anatomii, posługiwania się linią i plamą malarską. Istotne jest uczestniczenie w zajęciach stacjonarnych i regularna komunikacja z osobami prowadzącymi zajęcia. Osoba studiująca powinna posiadać podczas zajęć potrzebne jej do pracy narzędzia, w technice, która została ustalona wspólnie z prowadzącymi i wykonywać konkretne zadania malarskie.
Prace wchodzące w cykl dyplomowy powinna łączyć wspólna koncepcja, omawiana z osobami prowadzącymi pracownię.
|
Formy prowadzenia zajęć
zajęcia prowadzone stacjonarnie
|
(X)
|
ćwiczenia
|
|
wykłady
|
|
seminaria
|
|
zajęcia praktyczne artystyczne
|
|
zajęcia praktyczne projektowe
|
|
samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela
|
|
wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach
|
Kryteria oceny
(Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)
|
ocena cel. (5,5)
|
91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena bdb (5)
|
81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena db+ (4,5)
|
71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena db (4)
|
61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena dst+ (3,5)
|
51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena 3
|
41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
ocena 2
|
31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
|
Warunki zaliczenia
|
Warunek
|
Waga/uwagi
|
obecność
|
20%
|
pozytywne oceny
|
20%
|
aktywność studenta
|
40%
|
udział w przeglądzie
|
20%
|