Pracownia istnieje od października 2005 roku. Jej główną ideą jest otwartość na nowe sposoby interpretacji, zarówno w poszukiwaniach warsztatowych, jak i w samym podejściu do zagadnienia rysunku. Program pracowni jest otwarty, kształtowany głównie osobowością, inwencją i predyspozycjami studentów. Jednym z założeń postawionych przez prowadzących jest szukanie poprzez rysunek różnorodności wypowiedzi, rozwijanie kreatywności i zdolności interpretacji. Sam rysunek jako termin plastyczny pojmowany jest szeroko (dowolność technik, środków, narzędzi, wykorzystanych materiałów itp.), z włączeniem ciekawych doświadczeń zaczerpniętych z wszelkich inspiracji mających swój, często ukryty, potencjał rysunkowy. Całe to bogactwo technologiczne ma w miarę możliwości wspierać indywidualną pracę studentów, dokonywanie przez nich twórczych wyborów, badanie nowych dróg i sposobów, prowokując czasem do rezygnacji z nabytych już przyzwyczajeń. Jednym z założeń pracowni jest także stworzenie możliwości pracy – niezależnie od pracownianych aranżacji – dla tych, którzy szukają inspiracji wśród samodzielnie wybranych tematów. Rysowanie ma stanowić drogę do odkrycia przez studentów własnych, autorskich form wypowiedzi.
-
Prowadzący
Maciej Linttner
- profesor sztuk plastycznych
- profesor
- profesor sztuk plastycznych
- profesor
Aleksander Kozera
- doktor sztuki
- adiunkt
- doktor sztuki
- adiunkt
-
Prace studentów
Anna Jarzymowska fragment pracy dyplomowejAnna JarzymowskaDaria HanharovaJulia WójcikDagmara CieślicaDobrosława RurańskaDobrosława RurańskaEwa KozeraEwa Kozera fragment pracy dyplomowejKamila StrzeszewskaKamila StrzeszewskaKatarzyna Wieczorek fragment pracy dyplomowejKatarzyna WieczorekKatarzyna Wieczorek fragment pracy dyplomowejKrzysztof KorabKrzysztof KorabŁukasz KoniuszyMichalina RutkowskaMaja RóżyckaMaja RóżyckaMaja RóżyckaMaja RóżyckaPaulina WalczakPaulina WalczakSandra Szyra fragment pracy dyplomowejWeronika JarzynaWeronika JarzynaMaja MaciejkoSylwia WierzbaSylwia WierzbaPaweł SobczakPaweł SobczakPaweł SobczakPaweł SobczakAdrianna BiegańskaWeronika KrawczykWeronika KrawczykHanna PydynowskaHanna PydynowskaAnna PikułaAnna PikułaJulia PileckaJulia PileckaJulia PileckaPaulina BabiuchPaulina Babiuch fragment pracy dyplomowejMarlena SzewczykMarlena SzewczykMarlena SzewczykMarlena SzewczykMarlena SzewczykMarlena SzewczykMarlena SzewczykJoanna KrywultJoanna KrywultNatalia WirmańskaNatalia WirmańskaŁukasz KozikJulia PałkowskaJulia PałkowskaEmanuela PawłowskaMonika GawronMonika GawronPiotr DesperakPiotr DesperakPiotr Desperak fragment pracy dyplomowejKlaudia BrzezińskaMagda Sendek fragment pracyFragment jednej z wystaw pracowniFragment wystawy pracowniFragment wystawy pracowniSlajd z
-
Karta przedmiotu
Rysunek
poziom studiów: jednolite studia magisterskie
forma studiów: stacjonarne
cykl kształcenia: 2024/2025
Prowadzący: prof. dr hab. Maciej Linttner, dr hab. Aleksander Kozera, prof. ASP
Język wykładowy: język polskiSkrócona karta przedmiotu
Moduł
moduł kształcenia kierunkowego
obowiązkowy
X
z wyboru
Założenia i cele przedmiotu
Założeniem i celem pracowni rysunku jest szukanie indywidualnych sposobów interpretacji rzeczywistości [rozumianej w sposób zarówno zewnętrznie jak i wewnętrznie] za pomocą rysunkowych rozwiązań i technologii.
Wymagania wstępne
Podstawą do poszukiwań w pracowni rysunku jest elementarna wiedza i umiejętności związane z zagadnieniami przedmiotu. Znajomość zasad technologii i gotowość do współpracy, poszukiwań, zmian i rezygnacji ze schematycznych przyzwyczajeń. Otwartość na nowe sposoby interpretacji, zarówno w poszukiwaniach warsztatowych jak i w samym podejściu do zagadnienia rysunku.
Formy prowadzenia zajęć
zajęcia prowadzone (stacjonarnie/w formie hybrydowej/online)
(X)
ćwiczenia
wykłady
seminaria
zajęcia praktyczne artystyczne
zajęcia praktyczne projektowe
samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela
wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach
Kryteria oceny
Kryteria oceny zależne są od postępów pracy. Współpraca ze studentem ma charakter indywidualny, program współpracy dopasowywany jest do poszczególnych predyspozycji. Praca w oparciu, o aranżację pracownianą [model, proporcje, światło, przestrzeń] to punkt odniesienia, który czasem staje się początkiem eksploracji światów, dalekich od pracownianej atmosfery a czasem ten stały układ z modelem jest powodem i oparciem dla szukania swojego śladu . Tematy i ćwiczenia wynikają z indywidualnych potrzeb, które rodzą się w trakcie pracy i są często obserwacją polemizującą z rzeczywistością nie zawsze związana z konkretnym miejscem pracowni rysunku.
ocena cel. (5,5)
91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena bdb (5)
81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db+ (4,5)
71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db (4)
61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena dst+ (3,5)
51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
i kompetencje społeczneocena 3
41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena 2
31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
Warunki zaliczenia
Warunek
Waga/uwagi
obecność
nieusprawiedliwiona jedynie z istotnych powodów
pozytywne oceny
obecność i zaangażowanie podczas zajęć
aktywność studenta
obecność i zaangażowanie podczas zajęć
udział w przeglądzie
obowiązkowy