Pracownia rysunku IV

Pracownia istnieje od października 2005 roku. Jej główną ideą jest otwartość na nowe sposoby interpretacji, zarówno w poszukiwaniach warsztatowych, jak i w samym podejściu do zagadnienia rysunku. Program pracowni jest otwarty, kształtowany głównie osobowością, inwencją i predyspozycjami studentów. Jednym z założeń postawionych przez prowadzących jest szukanie poprzez rysunek różnorodności wypowiedzi, rozwijanie kreatywności i zdolności interpretacji. Sam rysunek jako termin plastyczny pojmowany jest szeroko (dowolność technik, środków, narzędzi, wykorzystanych materiałów itp.), z włączeniem ciekawych doświadczeń zaczerpniętych z wszelkich inspiracji mających swój, często ukryty, potencjał rysunkowy. Całe to bogactwo technologiczne ma w miarę możliwości wspierać indywidualną pracę studentów, dokonywanie przez nich twórczych wyborów, badanie nowych dróg i sposobów, prowokując czasem do rezygnacji z nabytych już przyzwyczajeń. Jednym z założeń pracowni jest także stworzenie możliwości pracy – niezależnie od pracownianych aranżacji – dla tych, którzy szukają inspiracji wśród samodzielnie wybranych tematów. Rysowanie ma stanowić drogę do odkrycia przez studentów własnych, autorskich form wypowiedzi.

  • Karta przedmiotu

    Rysunek

    poziom studiów: jednolite studia magisterskie
    forma studiów: stacjonarne
    cykl kształcenia: 2024/2025
    Prowadzący: prof. dr hab. Maciej Linttner, dr hab. Aleksander Kozera, prof. ASP
    Język wykładowy: język polski

    Skrócona karta przedmiotu 

    Moduł 

    moduł kształcenia kierunkowego

     

    obowiązkowy

    X

    z wyboru

     

    Założenia i cele przedmiotu

    Założeniem i celem pracowni rysunku jest szukanie indywidualnych sposobów interpretacji rzeczywistości [rozumianej w sposób zarówno zewnętrznie jak i wewnętrznie] za pomocą rysunkowych rozwiązań i technologii.

    Wymagania wstępne

    Podstawą do poszukiwań w pracowni rysunku jest elementarna wiedza i umiejętności związane z zagadnieniami przedmiotu. Znajomość zasad technologii i gotowość do współpracy, poszukiwań, zmian i rezygnacji ze schematycznych przyzwyczajeń. Otwartość na nowe sposoby interpretacji, zarówno w poszukiwaniach warsztatowych jak i w samym podejściu do zagadnienia rysunku. 

    Formy prowadzenia zajęć

    zajęcia prowadzone (stacjonarnie/w formie hybrydowej/online)

    (X)

    ćwiczenia

     

    wykłady

     

    seminaria

     

    zajęcia praktyczne artystyczne

     

    zajęcia praktyczne projektowe

     

    samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela

     

    wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach

     

    Kryteria oceny

    Kryteria oceny zależne są od postępów pracy. Współpraca ze studentem ma charakter indywidualny, program współpracy dopasowywany jest do poszczególnych predyspozycji. Praca w oparciu, o aranżację pracownianą [model, proporcje, światło, przestrzeń] to punkt odniesienia, który czasem staje się początkiem eksploracji światów, dalekich od pracownianej atmosfery a czasem ten stały układ z modelem jest powodem i oparciem dla szukania swojego śladu . Tematy i ćwiczenia wynikają z indywidualnych potrzeb, które rodzą się w trakcie pracy i są często obserwacją polemizującą z rzeczywistością nie zawsze związana z konkretnym miejscem pracowni rysunku.



    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

     51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

     

    Warunki zaliczenia 

    Warunek

    Waga/uwagi

    obecność

    nieusprawiedliwiona jedynie z istotnych powodów

    pozytywne oceny

    obecność i zaangażowanie podczas zajęć

    aktywność studenta

    obecność i zaangażowanie podczas zajęć

    udział w przeglądzie

    obowiązkowy

     

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.