Pracownia rysunku

Priorytetem dydaktycznym pracowni jest twórcze interpretowanie zagadnień plastycznych na podstawie natury (studium postaci ludzkiej, studium martwej natury, studium pejzażu). Założenia przedmiotu obejmują: obserwację otaczającej rzeczywistości, analizowanie zjawisk w niej zachodzących oraz umiejętność przekształcania ich w formy plastyczne. Celem jest poszukiwanie własnego języka wypowiedzi twórczej, znalezienie indywidualnej techniki oraz doskonalenie warsztatu należącego do dyscypliny artystycznej jaką jest rysunek. Program pracowni jest prowadzony w trzech trybach zaawansowania i skali trudności. Pierwszy tryb – rysunek w pracowni jako studium postaci z nastawieniem na konstrukcje formy, umiejętność obserwacji, odwzorowania oraz komponowania. Korekty ustawiczne pozwalają mniej zaawansowanym studentom na doskonalenie warsztatu rysunkowego. Tryb drugi – w oparciu o układ zaaranżowany w przestrzeni (postać, martwa natura) student poddaje go przetwarzaniu środkami warsztatowymi w celu osiągnięcia nowej jakości plastycznej. Proces jest prowadzony i konsultowany wspólnie z prowadzącym. Trzeci tryb – indywidualne propozycje studenta po uprzednim zatwierdzeniu przez prowadzącego. Są prowadzone z cotygodniowymi korektami i przy wspólnym wypracowywaniu najlepszych rozwiązań. W trakcie semestru studenci zobligowani są do przeprowadzenia od 4 do 6 propozycji rysunkowych, ocenie podlegają dodatkowo szkice i notatki prowadzone w ramach przedmiotu. Pracownia umożliwia studentom realizacje dyplomu jako specjalizację główną lub dodatkową.

  • Karta przedmiotu

    Rysunek

    poziom studiów: jednolite studia magisterskie

    forma studiów: stacjonarne

    cykl kształcenia: 2024/2025

    Prowadzący: prof. dr hab. Bogdan Topor, mgr Paulina Walczak-Hańderek

    Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną

    Język wykładowy: język polski

    Karta przedmiotu 

    Moduł 

    moduł kształcenia kierunkowego

     

    obowiązkowy

    X

    z wyboru

     

    Założenia i cele przedmiotu

    Priorytetem dydaktycznym jest twórcze interpretowanie zagadnień plastycznych na podstawie natury (studium postaci ludzkiej, studium martwej natury, studium pejzażu) Założenia przedmiotu obejmują; obserwację otaczającej rzeczywistości, analizowanie zjawisk w niej zachodzących oraz umiejętność przekształcanie ich w formy plastyczne. Celem jest poszukiwanie własnego języka wypowiedzi twórczej, znalezienie indywidualnej techniki, oraz doskonalenie warsztatu należącego do dyscypliny artystycznej jaką jest rysunek.

    Wymagania wstępne

    • opanowanie umiejętności w zakresie przekształcania rzeczywistości za pomocą środków plastycznych,
    • przyswojenie nowych środków wyrazowych oraz warsztatowych w działaniach rysunkowych
    • podstawy technologiczne związane z dyscypliną rysunkową,
    • podstawowa znajomość współczesnych działań  związanych z dyscypliną rysunkową
    • pozytywnie zaliczony rysunek na wcześniejszych etapach studiów

    Formy prowadzenia zajęć

    zajęcia prowadzone (stacjonarnie/w formie hybrydowej/online)

    (X)

    ćwiczenia

     

    wykłady

     

    seminaria

     

    zajęcia praktyczne artystyczne

     

    zajęcia praktyczne projektowe

     

    samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela

     

    wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach

     

    Kryteria oceny

    (Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)

    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

     51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne



Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.