Pracownia rzeźby

Założeniem Pracowni Rzeźby jest zapoznanie osób studenckich z zagadnieniami z zakresu rzeźby i przestrzeni, ich wzajemnej korelacji, oddziaływania i zależności. Kształceniu podlega sprawność manualna oparta na zadaniach studyjnych, jak i konceptualna będąca próbą odpowiedzi na hasła problemowe. Przedmiot ma na celu przygotowanie osób studiujących do świadomego i samodzielnego działania w przestrzeni sztuki współczesnej i formułowania wypowiedzi twórczej za pomocą współczesnych i tradycyjnych technik. Główne akcenty położone są na poznanie postaw i zagadnień obecnych we współczesnej sztuce, na świadomość zależności treści i formy oraz umiejętność operowania przestrzenią, a także dostrzeganie związku między przestrzenią rzeźbiarską a przestrzenią otaczającą. Znaczenie ma także rozumienie procesu – od projektu koncepcji do finalnej realizacji – w kontekście wyboru metod i sposobów pracy. W oparciu o różnorodność materiałów i swobodę zastosowania medium realizowane są ćwiczenia semestralne będące odpowiedzią na zadane tematy problemowe lub tematy podejmowane z własnej inicjatywy przez osoby studiujące.

  • karta przedmiotu

    Rzeźba

    poziom studiów: jednolite studia magisterskie
    forma studiów: stacjonarne
    cykl kształcenia: 2024/2025
    Prowadzący: ad. dr Michał Smandek, ad. dr Katarzyna Fober, opieka naukowa – prof. dr hab. Sławomir Brzoska
    Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
    Język wykładowy: język polski

    Skrócona karta przedmiotu

    Moduł 

    moduł kształcenia dodatkowego

     

    obowiązkowy

    X

    z wyboru

     

    Założenia i cele przedmiotu

    Założeniem przedmiotu jest zapoznanie osób studenckich z zagadnieniami z zakresu rzeźby i przestrzeni, ich wzajemnej korelacji, oddziaływania i zależności. Kształceniu podlega sprawność manualna oparta na zadaniach studyjnych, jak i  konceptualno-intelektualna będąca próbą odpowiedzi na hasła problemowe. Przedmiot ma na celu przygotowanie osób studiujących do świadomego i samodzielnego działania w przestrzeni sztuki współczesnej i formułowania wypowiedzi twórczej za pomocą współczesnych i tradycyjnych technik. Główne akcenty położone są na poznanie postaw i zagadnień obecnych we współczesnej sztuce, na świadomość zależności treści i formy oraz umiejętność operowania przestrzenią, a także dostrzeganie związku między przestrzenią rzeźbiarską a przestrzenią otaczającą. Znaczenie ma także rozumienie procesu – od projektu koncepcji do finalnej realizacji – w kontekście wyboru metod i sposobów pracy. W oparciu o różnorodność materiałów i swobodę zastosowania medium realizowane są ćwiczenia semestralne będące odpowiedzią na zadane tematy problemowe lub tematy podejmowane z własnej inicjatywy przez osoby studiujące.

    Wymagania wstępne

    Podstawowe umiejętności w zakresie posługiwania się warsztatem rzeźbiarskim. Ogólna orientacja w zagadnieniach dotyczących formy plastycznej dzieła, kompozycji, przestrzeni, znajomość podstawowej terminologii. Umiejętność posługiwania się rysunkiem realistycznym i kreacyjnym, umiejętność zastosowania podstawowych technik kreacji wizualnej oraz formułowania wypowiedzi dotyczącej dzieła. Umiejętność projektowania, szkicowania koncepcji. Ogólna wiedza i znajomość historii sztuki głównie z zakresu rzeźby oraz sztuki współczesnej.

    Formy prowadzenia zajęć

    zajęcia prowadzone stacjonarnie

    (X)

    ćwiczenia

     

    wykłady

     

    seminaria

     

    zajęcia praktyczne artystyczne

     

    zajęcia praktyczne projektowe

     

    samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela




    wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach




    Kryteria oceny

    (Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)

    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

     51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

     

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.