Podstawy filmu i wideo

Celem Podstaw filmu i wideo jest kształcenie w obszarze sztuki ruchomego obrazu i dźwięku. Praktyczny charakter przedmiotu obejmuje ćwiczenia z tworzenia narracji filmowej, muzyki, dźwięki, animacji, pracy z archiwum, techniką found footage. W trakcie zajęć przekazywana jest ogólna wiedza techniczna w pracy z medium filmowym i narzędziami do rejestracji audio. Osoby studenckie zostają przygotowane do pracy zespołowej, w ramach której zachęcani są do wzajemnej wymiany doświadczeń, inspiracji i refleksji.

  • Karta przedmiotu

    Podstawy filmu i wideo

    poziom studiów: jednolite studia magisterskie
    forma studiów: stacjonarne
    cykl kształcenia: 2024/2025
    Prowadzący: ad. dr Dominik Ritszel, ad. dr Artur Oleś, mgr Dagmara Walkowicz-Goleśny
    Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
    Język wykładowy: język polski

    Skrócona karta przedmiotu  

    Moduł 

    moduł kształcenia podstawowego

    X

    obowiązkowy

     

    z wyboru

     

    Założenia i cele przedmiotu

    • kształcenie w obszarze sztuki ruchomego obrazu i dźwięku. Zakres tematyczny obejmuje formy filmowe, animacje 2d, 3d, techniki wykorzystania już istniejących materiałów (found footage, praca z archiwum) oraz wszelkie próby łączenia i przekraczania istniejących stylów, gatunków i konwencji.
    • Przekazanie ogólnej wiedzy technicznej w pracy z medium filmowym i narzędziami do rejestracji audio.
    • Przysposobienie do pracy zespołowej, wzmacnianie wspierających postaw wśród uczestników i uczestniczek oraz zachęcanie do wzajemnej wymiany doświadczeń, inspiracji i przemyśleń. 

    Wymagania wstępne

    Zainteresowanie sztuką i dizajnem oraz  kulturą wizualną. Obsługa komputera w stopniu umożliwiającą naukę specjalistycznego oprogramowania.

    Formy prowadzenia zajęć

    zajęcia prowadzone stacjonarnie

    (X)

    ćwiczenia

    (X)

    wykłady

     

    seminaria

    (X)

    zajęcia praktyczne artystyczne

     

    zajęcia praktyczne projektowe

    (X)

    samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela

     

    wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach

     

    Kryteria oceny

    •  ocena poziomu warsztatowego oraz koncepcyjnego zrealizowanych prac
    • ocena stopnia zaangażowania w realizację programu
    • zaangażowanie w  wykonywanie zadań
    • umiejętność uzasadniania wykorzystywanych środków i adekwatność doboru środków wyrazu
    • aktywność na zajęciach warsztatowych
    • oryginalność i innowacyjność realizacji zadań

    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

     51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

     

    Warunki zaliczenia 

    Warunek

    Waga/uwagi

    obecność

    obecność obowiązkowa, maksymalna ilość nieobecności: 4

    pozytywne oceny

    pozytywne oceny z przeglądów prac

    aktywność studenta

    pozytywna ocena aktywności studenta podczas zajęć

    udział w przeglądzie

    egzamin w formie przeglądu prac. Cyfrowe wersje prac muszą zostać zamieszczone na platformie Classroom



Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.