Rzeźba I roku
Założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami z zakresu rzeźby i przestrzeni, ich wzajemnej korelacji, oddziaływania i zależności. Kształceniu podlega sprawność manualna oparta na zadaniach studyjnych, jak i intelektualna będąca próbą odpowiedzi na hasła problemowe. Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do świadomego i samodzielnego działania w przestrzeni sztuki współczesnej i formułowania wypowiedzi twórczej za pomocą współczesnych i tradycyjnych technik.
-
Prowadzący
Michał Smandek
- doktor sztuki
- adiunkt
- doktor sztuki
- adiunkt
Katarzyna Fober
- doktor sztuki
- adiunkt
- doktor sztuki
- adiunkt
-
Rzeźba i i II rok galeria prac studentów
Untitled (Płaskie a przestrzenne), Monika Falkus, 2015materiał: blacha aluminiowa, temat: Płaskie a przestrzenne, prowadzący: Michał SmandekUntitled (Płaskie a przestrzenne), Monika Falkus, 2015materiał: blacha aluminiowa, temat: Płaskie a przestrzenne, prowadzący: Michał SmandekPoszukiwanie dźwięku, (Materializacja niematerialnego), Adrian Zert, 2016materiał: własna kompozycja muzyczna, płyta wiórowa, płyta pilśniowa, plastik, lateks, odtwarzacz mp3, słuchawki, temat: Materializacja niematerialnego, prowadzący: Michał Smandek, Praca w konkursie Młode Wilki 2016, ASP SzczecinBłękit, (Materializacja niematerialnego), Monika Falkus, 2016materiał: fornir, temat: Materializacja niematerialnego, prowadzący: Michał SmandekBłękit, (Materializacja niematerialnego), Monika Falkus, 2016materiał: fornir, temat: Materializacja niematerialnego, prowadzący: Michał SmandekSto razy, (Materializacja Niematerialnego), kadr video, Angelika Szczepaniak, 2016video będące odpowiedzią na hasło Powietrze
Materializacja niematerialnego, prowadzący: Michał SmandekSto razy, (Materializacja Niematerialnego), kadr video, Angelika Szczepaniak, 2016video będące odpowiedzią na hasło Powietrze
Materializacja niematerialnego, prowadzący: Michał SmandekSto razy, (Materializacja Niematerialnego), kadr video, Angelika Szczepaniak, 2016video będące odpowiedzią na hasło Powietrze
Materializacja niematerialnego, prowadzący: Michał SmandekUntitled (Płaskie a przestrzenne), Monika Falkus, 2015materiał: blacha aluminiowa, temat: Płaskie a przestrzenne, prowadzący: Michał SmandekUntitled (Płaskie a przestrzenne), Monika Falkus, 2015materiał: blacha aluminiowa, temat: Płaskie a przestrzenne, prowadzący: Michał SmandekPoszukiwanie dźwięku, (Materializacja niematerialnego), Adrian Zert, 2016materiał: własna kompozycja muzyczna, płyta wiórowa, płyta pilśniowa, plastik, lateks, odtwarzacz mp3, słuchawki, temat: Materializacja niematerialnego, prowadzący: Michał Smandek, Praca w konkursie Młode Wilki 2016, ASP SzczecinBłękit, (Materializacja niematerialnego), Monika Falkus, 2016materiał: fornir, temat: Materializacja niematerialnego, prowadzący: Michał SmandekBłękit, (Materializacja niematerialnego), Monika Falkus, 2016materiał: fornir, temat: Materializacja niematerialnego, prowadzący: Michał SmandekSto razy, (Materializacja Niematerialnego), kadr video, Angelika Szczepaniak, 2016video będące odpowiedzią na hasło Powietrze
Materializacja niematerialnego, prowadzący: Michał SmandekSto razy, (Materializacja Niematerialnego), kadr video, Angelika Szczepaniak, 2016Slajd z
-
Karta przedmiotu
Rzeźba
poziom studiów: jednolite studia magisterskie
forma studiów: stacjonarne
cykl kształcenia: 2024/2025
Prowadzący: ad. dr Michał Smandek, ad. dr Katarzyna Fober
Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
Język wykładowy: język polskiSkrócona karta przedmiotu
Moduł
moduł kształcenia podstawowego
X
obowiązkowy
z wyboru
Założenia i cele przedmiotu
Założeniem przedmiotu jest zapoznanie osób studenckich z zagadnieniami z zakresu rzeźby i przestrzeni, ich wzajemnej korelacji, oddziaływania i zależności. Kształceniu podlega sprawność manualna oparta na zadaniach studyjnych, jak i konceptualno-intelektualna będąca próbą odpowiedzi na hasła problemowe. Przedmiot ma na celu przygotowanie osób studiujących do świadomego i samodzielnego działania w przestrzeni sztuki współczesnej i formułowania wypowiedzi twórczej za pomocą współczesnych i tradycyjnych technik.
Wymagania wstępne
Podstawowe umiejętności w zakresie posługiwania się warsztatem rzeźbiarskim. Ogólna orientacja w zagadnieniach dotyczących formy plastycznej dzieła, kompozycji, przestrzeni, znajomość podstawowej terminologii. Umiejętność posługiwania się rysunkiem realistycznym i kreacyjnym, umiejętność zastosowania podstawowych technik kreacji wizualnej oraz formułowania wypowiedzi dotyczącej dzieła. Umiejętność projektowania, szkicowania koncepcji. Ogólna wiedza i znajomość historii sztuki głównie z zakresu rzeźby oraz sztuki współczesnej.
Formy prowadzenia zajęć
zajęcia prowadzone stacjonarnie
(X)
ćwiczenia
wykłady
seminaria
(X)
zajęcia praktyczne artystyczne
(X)
zajęcia praktyczne projektowe
(X)
samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela
wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach
Kryteria oceny
(Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)
ocena cel. (5,5)
91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena bdb (5)
81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db+ (4,5)
71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena db (4)
61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena dst+ (3,5)
51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
i kompetencje społeczneocena 3
41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
ocena 2
31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
Warunki zaliczenia
Warunek
Waga/uwagi
obecność
25%
pozytywne oceny
aktywność studenta
udział w przeglądzie
75%