Technologia rysunku i malarstwa

W ramach programu pracowni prowadzone są zajęcia teoretyczne i praktyczne dla studentów I i II roku kierunku malarstwa. Rok pierwszy obejmuje zagadnienia z zakresu technik i technologii malarstwa sztalugowego (tempera, technika olejna, enkaustyka, witrochromia itp.) poszerzone o wiedzę z zakresu pozłotnictwa. Podczas drugiego roku studiów studenci realizują zadania w technikach mineralnych, głównie ściennych (fresk mokry i suchy, sgraffito, mozaika). Celem zajęć w pracowni jest nie tylko zaznajomienie młodych artystów z technologią malarstwa, obejmującą techniki zarówno współczesne, jak i zapomniane, ale także ugruntowanie podstaw warsztatowych zapewniających trwałość dzieła.

  • Karta przedmiotu

    Technologia rysunku i malarstwa

    poziom studiów: jednolite studia magisterskie
    forma studiów: stacjonarne
    cykl kształcenia: 2024/2025
    Prowadzący: ad. dr Agnieszka Trzos, ad. dr Krzysztof Rzeźniczek
    Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną
    Język wykładowy: język polski

    Skrócona karta przedmiotu 

    Moduł 

    moduł kształcenia dodatkowego

    X

    obowiązkowy

     

    z wyboru

     

    Założenia i cele przedmiotu

    Założeniem zajęć jest nie tylko uzyskanie umiejętności swobodnego wyrażania się w różnych technikach malarskich – organicznych i mineralnych – ale także pełna świadomość ich właściwości, zastosowań i wpływu na trwałość oraz estetykę dzieła. Osoba studiująca zdobywa praktyczną wiedzę o całym procesie twórczym, począwszy od samodzielnego budowania podobrazia malarskiego – od wyboru podłoża, poprzez przygotowanie zapraw i gruntów – aż po finalne warstwy malarskie. Kluczowym aspektem zajęć jest pełna kontrola nad materiałami, co obejmuje własnoręczne przygotowanie farb i innych mediów malarskich, umożliwiające świadome podejmowanie decyzji artystycznych i technologicznych. Celem zajęć jest nie tylko opanowanie poszczególnych technik, ale także zrozumienie uniwersalnych zasad malarskich, które mają zastosowanie w większości metod twórczych, co pozwala na swobodę eksperymentowania i rozwijanie indywidualnego języka artystycznego.

    Wymagania wstępne

    Znajomość uniwersalnych zasad, które mają zastosowanie w większości technik

    Formy prowadzenia zajęć

    zajęcia prowadzone stacjonarnie

    (X)

    ćwiczenia

     

    wykłady

     

    seminaria

    (X)

    zajęcia praktyczne artystyczne

    (X)

    zajęcia praktyczne projektowe

    (X)

    samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela

     

    wizyty w instytucjach/przedsiębiorstwach

     

    Kryteria oceny

    (Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)

    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

     51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne



Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.