Wydział Projektowy 17.11.2017

Multimedia – warsztaty

Fotografia, mapping, motion capture, rigowanie i animacja postaci, unreal engine

  • Fotografia i narracja – warsztaty

    11–12 grudnia, 9.00–12.30 i 14.00–18.00
    sala 308, Koszarowa 19
    Prowadzący: dr hab. Tomasz Bierkowski, dr Anna Sielska
    kontakt/rekrutacja:asielska@asp.katowice.pl

    W programie między innymi:
    – analiza obrazu fotograficznego,
    – praca z sekwencją fotograficzną,
    – edycja fotografii,
    – budowanie narracji w książce fotograficznej,
    – semantyczna i graficzna relacja: obraz–tekst w komunikacie typograficznym.

    Adresaci:
    10–12 osób, studenci II–V roku (I stopnia Wydział Artystyczny oraz Projektowego i II stopnia Wydział Projektowy)
    Aby wziąć udział w warsztatach, należy do 8 grudnia na adres asielska@asp.katowice.pl przesłać portfolio (pdf) zawierające spójny cykl fotografii (min. 15 zdjęć). 

     

  • Motion capture (skanowanie ruchu) w grach VR (wirtualnej rzeczywistości)

    13 grudnia, godz. 9.00 – 12.30, 14.00 – 18.00,
    Część I budynek R50 sala otwarta, część II budynek R50 sala 212/213,
    Prowadzący: Adam Hawel, student Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 3D animator,
    Grupa uczestników: 7 osób aktywnych, 20 obserwatorów
    kontakt/rekrutacja: acaban@asp.katowice.pl

    System skanowania ruchu Neutron zostanie naniesiony na każdego uczestnika warsztatów, dzięki temu będzie mógł swoje charakterystyczne poruszenie zarejestrować i przenieść w czasie rzeczywistym na model 3D awatara i obserwować jego zachowanie. W drugiej części w sali komputerowej zeskanowany ruch zostanie nałożony na kości modela 3D i umieszczony w środowisku Unreal.

     

  • Rigowanie i Animacja Postaci w Autodesk MAYA – Krok Podstawowy

    11 i 12 grudnia , godziny 14:00 – 18:00,
    sala 212/213, Raciborska 50
    Prowadzący: Michał Rodziński
    kontakt/rekrutacja: mrodzinski@asp.katowice.pl
    Grupa uczestników: 20 osób
    Warsztaty głównie dedykowane są dla studentów 3 i 4 roku studiów licencjackich stacjonarnych i niestacjonarnych oraz studentów studiów magisterskich stacjonarnych i niestacjonarnych. 
    Wymagania wstępne: podstawowa znajomość środowisk 3D. W przypadku osób pracujących na własnych laptopach, zainstalowana wersja studenckiej darmowej wersji programu Autodesk Maya.

    Pierwszy etap warsztatów  to „Rigowanie”, w grafice 3d jest to przypisanie modelowi 3d – w tym przypadku postaci – kontrolerów  zwanych kośćmi które w późniejszym etapie ułatwiają animacje. Drugim etapem będzie zbudowanie sekwencji kroku postaci 3d. Całość będzie tworzona w programie do modelowania i animacji 3d Autodesk Maya.

  • Unreal Engine 4 a przestrzeń w VR

    11 i 12 grudnia, godz. 9:00 – 12:30
    Sala 212, Raciborska 50
    Prowadzący: Karolina Koszuta
    kontkat/rekrutacja: acaban@asp.katowice.pl

    Celem warsztatów jest stworzenie w silniku gier Unreal Engine 4 przestrzeni wirtualnej którą pod koniec zajęć uczestnicy będą mogli obejrzeć w goglach VR - Oculus Rift. Środowisko będzie tworzone na bazie gotowych modeli 3D. Tematem prac będzie stworzenie realistycznego mieszkania z ciekawymi elementami oświetlenia, kompatybilnego z aspektami technologii VR.
    Program warsztatów:
    Dzień 1:
    Podstawy silnika Unreal Engine 4
    Podstawy na temat oświetlenia sceny
    Unreal Engine 4 a VR - o czym należy pamiętać?
    Dzień 2:
    Rozmowa  z uczestnikami na temat bieżącej sytuacji VR.
    “Qvo Vadis VR?” Rozmowa z uczestnikami na temat przyszłości VR.
    Poprawki prac z poprzedniego dnia.
    Oglądanie rezultatów warsztatów w goglach Oculus Rift.

    Karolina Koszuta


    Absolwentka Katowickiej Akademii Sztuk Pięknych, kierunku Projektowanie, współzałożyciel Carbon Studio. Zainteresowanie współczesnymi dziedzinami sztuki i nowoczesnymi mediami w tym Wirtualną Rzeczywistością, pozwoliło jej zagłębić się w takie dziedziny tworzenia gier jak: projektowanie przestrzeni, wirtualne modelowanie oraz inne aspekty wykorzystywania współczesnej technologii w tworzeniu nowatorskiej rozrywki. To doświadczenie i pluralizm zainteresowań pozwala jej na kształtowanie rozwoju Carbon Studio oraz zdobywanie nowych rynków VR.

     

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.