Monografia „Wybrane zagadnienia komunikacji wizualnej w kontekście pracy dydaktycznej Michała Klisia”
Monografia „Wybrane zagadnienia komunikacji wizualnej w kontekście pracy dydaktycznej Michała Klisia” to dokumentacja ...
Monografia „Wybrane zagadnienia komunikacji wizualnej w kontekście pracy dydaktycznej Michała Klisia” to dokumentacja czterdziestoczteroletniego okresu pracy Profesora,
na kierunku Wzornictwo katowickiej ASP, w latach 1974-2018. Autorki tekstów: Irma Kozina, Anna Pohl i Ewa Stopa-Pielesz przybliżają dydaktykę pierwszego Rektora ASP w Katowicach z trzech różnych perspektyw. Irma Kozina ukazuje jego pracę z punktu widzenia teoretyka sztuki i dizajnu. Przedstawia zagadnienia związane z metodyką kształcenia w zakresie komunikacji wizualnej oraz kontekst kulturowy prac studenckich, realizowanych w Pracowni Komunikacji Wizualnej. Anna Pohl prezentuje ujęcie historyczne. Wprowadza czytelnika w wielowątkowy obszar metodyki i założeń programowych prowadzonych przez Profesora pracowni. Ewa Stopa-Pielesz portretuje osobowość twórcy i pedagoga. Koncentruje się na problematyce projektowania społecznego wskazując na realizacje studenckie z tego zakresu.
Całość jest bogato ilustrowana pracami studentów Profesora. Obecnie aktywnych twórczo projektantów czy pedagogów. W publikacji są również zdjęcia dokumentujące ważne wydarzenia z życia Uczelni. Monografia została zrealizowana jako projekt badawczy w ramach subwencji MKDNiS na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego i badawczego w roku 2021.
redakcja merytoryczna: Ewa Stopa-Pielesz
teksty: Irma Kozina, Anna Pohl i Ewa Stopa-Pielesz
projekt graficzny: Zofia Oslislo-Piekarska
wydawca: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
rok wydania: 2021
ISBN 978-83-65825-67-4
Ewa Stopa-Pielesz
- doktor habilitowany
- profesor uczelni
- Specjalizuje się w grafice użytkowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu, Autorka wielu publikacji z zakresu komunikacji wizualnej
- doktor habilitowany
- profesor uczelni
- Specjalizuje się w grafice użytkowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu, Autorka wielu publikacji z zakresu komunikacji wizualnej