Aktualności 30.09.2018

Interakcja

Inne oblicza kodowania, wzbudzanie emocji i badanie potrzeb – zapraszamy na blok warsztatowy poświęcony wciąganiu w reakcję.

  • Creative coding

    Creative coding
    Wiesław Bartkowski, Krzysztof Goliński
    Część pierwsza: 14 listopada, 14:00-18:00
    Część druga: 15 listopada, 9:00-12:30,
    Koszarowa 19, sala 211
    Zapisy: marcin.kasperek@asp.katowice.pl

    Podczas warsztatu będziemy przełamywać barierę drzemiącą w przekonaniu „programowanie – to nie dla mnie”. Przywrócimy uczestnikom wolność kodowania na co dzień zamkniętego w hermetycznym środowisku zawodowych programistów, w żargonie zrozumiałym wąskiej grupie specjalistów, w złożonych narzędziach deweloperskich. To warsztat dla ciekawych innego oblicza programowania. Programowania kreatywnego, ekspresyjnego i generatywnego. Nastawionego na tworzenie interaktywnego przekazu, instalacji i obiektów. Spojrzymy na kod jak na rodzaj materiału, którego właściwości możemy poznać przez doświadczenie, a potem rzeźbić lub lepić w nim jak w drewnie lub glinie. Nie wymagamy żadnych wcześniejszych umiejętności. Prosimy jedynie o przyjście na warsztat z własnym komputerem i zainstalowanie środowiska Processing dostępnego pod adresem http://processing.org – zachęcają prowadzący.

    Wiesław Bartkowski – kierownik studiów podyplomowych Creative Coding oferowanych w Warszawie przez School of Form. Należy do kadry School of Ideas na Uniwersytecie SWPS. Twórca pionierskich na polskim rynku programów kształcenia łączących informatykę z naukami humanistycznymi i twórczym wykorzystaniem technologii. Uczy artystów i projektantów wykorzystywania tworzywa, jakim jest połączenie kodu z elektroniką i cyfrową fabrykacją.
    Projektant interakcji i badacz systemów złożonych. Naukowo zajmuje się complex systems, symuluje komputerowo i analizuje systemy techno-społeczne. Realizował badania m.in. w programie „Future and emerging technologies”. Stworzył narzędzia wykorzystywane w ONZ i West Point. Jego wizualizacje naukowe i instalacje interaktywne prezentowane były m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Centrum Sztuki Współczesnej, galerii BOZAR, Artothek Monachium i Teatrze Nowym.
    Współpracował z Florida Atlantic University, Ammerman Center for Art and Technology w Connecticut, Institute for Scientific Interchange Foundation Torino, Columbia University oraz Instytutem Podstaw Informatyki PAN.

    Krzysztof Goliński – absolwent informatyki (Multimedia i Sztuczna Inteligencja) i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Sztuka Mediów, dyplom z wyróżnieniem). Artysta multimedialny specjalizujący się w tworzeniu obrazów algorytmicznych, instalacji interaktywnych i obiektów generatywnych. Swoje prace często opiera na matematycznych relacjach między kształtami i kolorami. Wykładowca i współtwórca studiów podyplomowych CreativeCoding.pl na School of Form. Współzałożyciel grupy panGenerator. Współtworzone przez niego instalacje i obiekty pokazywane są na wystawach i festiwalach na całym świecie - Ars Electronica, Pause Fest (Melbourne), PrintScreen Festival (Tel Aviv), WRO media art biennale, Łódź Design oraz realizowane na zamówienie takich instytucji jak Narodowy Instytut Audiowizualny, Muzeum Historii Żydów Polskich, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Powstania Warszawskiego.

  • W poszukiwaniu dobrostanu – psychologia pozytywna dla projektantów

    W poszukiwaniu dobrostanu – psychologia pozytywna dla projektantów
    Patrycja Rudnicka
    15 listopada
    9:00-12:30 i 14:00-18:00
    Raciborska 37, sala 204
    Zapisy: hannasitarz@gmail.com

    Psychologia pozytywna, w przeciwieństwie do psychologii tradycyjnej, zamiast koncentrować się na zaburzeniach i problemach, eksploruje obszary wzrostu i rozwoju człowieka. Jednymi z jej najważniejszych pojęć są zaangażowanie, szczęście i dobrostan. Subiektywny dobrostan determinowany jest przez czynniki genetyczne i warunki życia, ale w olbrzymim stopniu kształtują go także codzienne doświadczenia. Oprócz kontaktów z innymi ludźmi, nasze codzienne doświadczenia obejmują natomiast godziny spędzone na korzystaniu z przedmiotów, technologii i przestrzeni. Czy możemy poprzez nie aktywnie wspierać dobrostan? Co psychologia pozytywna może zaoferować projektantom?
    Celem warsztatu jest przybliżenie uczestnikom idei psychologii pozytywnej oraz możliwości wykorzystania jej metod pracy oraz modeli na różnych etapach procesu projektowego. Poznamy najważniejsze pojęcia psychologii pozytywnej dotyczące samorealizacji, dobrostanu czy szczęścia. Analizując potrzeby ludzi, dla których projektujemy, będziemy zastanawiać się w jaki sposób możemy dostarczać im więcej doświadczeń wspomagających i rozwijających ich dobrostan. W trakcie warsztatów zdefiniujemy pojęcia pozytywnego doświadczenia i będziemy eksplorować możliwości wspierania go poprzez design.

    Patrycja Rudnicka – psycholog, nauczyciel akademicki, badacz i konsultant UX. Pracownik naukowo-dydaktyczny w Uniwersytecie Śląskim i wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Związana jako wykładowca i ekspert obszarowy ze studiami podyplomowymi User Experience Design Uniwersytetu SWPS. W pracy naukowej koncentruje się na obszarach pogranicza psychologii internetu, designu i psychologii pracy i organizacji, autorka ponad 40 publikacji naukowych i popularnonaukowych. Posiada wieloletnie doświadczenie jako badacz i konsultant w projektach naukowych, komercyjnych oraz trzeciego sektora, realizowanych przez krajowe i międzynarodowe zespoły interdyscyplinarne. Pracuje i szkoli w podejściu Human-Centered Design i Value Sensitive Design.

  • Empatia w projektowaniu, czyli badania User Experience w praktyce

    Empatia w projektowaniu, czyli badania User Experience w praktyce
    Gosia Fajger, Wiktoria Łucarz
    13-14 listopada
    9.00:12:30 i 14:00-17:00
    Raciborska 37, sala 206
    Zapisy: mwieckowska@asp.katowice.pl

    Zaprojektować, zakomunikować, sprzedać. Proste? Niekoniecznie. Projektowanie to proces wymagający poznania potrzeb, preferencji, a często też emocji użytkowników. Jak się do niego przygotować? W Studiu EDISONDA na co dzień wspieramy małe i większe firmy w cyfryzacji procesów biznesowych, tworząc systemy i aplikacje. Ważnym etapem większości naszych projektów są badania z użytkownikami. To właśnie o nich chcemy Ci opowiedzieć. Podczas warsztatu dowiesz się na czym polegają badania społeczne, poznasz ich rodzaje, zastosowanie i podstawy metodologii. Dowiesz się jak obserwować, słuchać, analizować i wykorzystać zdobyte informacje. Wiedzę przekujesz w praktykę. W tym roku na warsztat weźmiemy komunikację. Kto wie, może Twój pomysł pomoże Akademii skuteczniej zaistnieć w świadomości kandydatów na studia?

    Gosia Fajgier – socjolożka i badaczka user experience w Studio EDISONDA. Na co dzień pomaga rozwijać produkty cyfrowe, takie jak aplikacje mobilne, serwisy internetowe, czy systemy biznesowe. Współpracowała z organizacjami pozarządowymi, jednostkami administracji publicznej, startupami oraz międzynarodowymi firmami. Realizowała projekty dla firm takich jak Bank ING, Tauron, Navi Expert, Enea i Danone.
    Wiktoria Łucarz – tegoroczna Laureatka Projektosondy, projektu stażowego Studia EDISONDA. Świeżo upieczona projektantka user experience. Tworzy i ulepsza produkty cyfrowe, które będą łatwe w użyciu i przyjazne dla użytkowników. Dotychczas uczyła się jak pogodzić programowanie z projektowaniem na Elektronicznym Przetwarzaniu Informacji UJ.

    Wiktoria Łucarz – Tegoroczna Laureatka Projektosondy - projektu stażowego Studia EDISONDA. Aktualnie świeżo upieczona Projektantka user experience - tworzy i ulepsza produkty cyfrowe, które będą łatwe w użyciu i przyjazne dla użytkowników. Dotychczas uczyła się jak pogodzić programowanie z projektowaniem na Elektronicznym Przetwarzaniu Informacji UJ.

Warsztaty będą prowadzone w ramach projektu „Program rozwoju Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach,” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój). Uczestnicy będą zobowiązani do wypełnienia dodatkowych dokumentów zgodnie z wymaganiami programu oraz do zaakceptowania postanowień Regulaminu udziału w projekcie.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.