Multimedia – warsztaty
Fotografia, mapping, motion capture, rigowanie i animacja postaci, unreal engine
-
Fotografia i narracja – warsztaty
11–12 grudnia, 9.00–12.30 i 14.00–18.00
sala 308, Koszarowa 19
Prowadzący: dr hab. Tomasz Bierkowski, dr Anna Sielska
kontakt/rekrutacja:asielska@asp.katowice.plW programie między innymi:
– analiza obrazu fotograficznego,
– praca z sekwencją fotograficzną,
– edycja fotografii,
– budowanie narracji w książce fotograficznej,
– semantyczna i graficzna relacja: obraz–tekst w komunikacie typograficznym.Adresaci:
10–12 osób, studenci II–V roku (I stopnia Wydział Artystyczny oraz Projektowego i II stopnia Wydział Projektowy)
Aby wziąć udział w warsztatach, należy do 8 grudnia na adres asielska@asp.katowice.pl przesłać portfolio (pdf) zawierające spójny cykl fotografii (min. 15 zdjęć).
-
Motion capture (skanowanie ruchu) w grach VR (wirtualnej rzeczywistości)
13 grudnia, godz. 9.00 – 12.30, 14.00 – 18.00,
Część I budynek R50 sala otwarta, część II budynek R50 sala 212/213,
Prowadzący: Adam Hawel, student Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 3D animator,
Grupa uczestników: 7 osób aktywnych, 20 obserwatorów
kontakt/rekrutacja: acaban@asp.katowice.plSystem skanowania ruchu Neutron zostanie naniesiony na każdego uczestnika warsztatów, dzięki temu będzie mógł swoje charakterystyczne poruszenie zarejestrować i przenieść w czasie rzeczywistym na model 3D awatara i obserwować jego zachowanie. W drugiej części w sali komputerowej zeskanowany ruch zostanie nałożony na kości modela 3D i umieszczony w środowisku Unreal.
-
Rigowanie i Animacja Postaci w Autodesk MAYA – Krok Podstawowy
11 i 12 grudnia , godziny 14:00 – 18:00,
sala 212/213, Raciborska 50
Prowadzący: Michał Rodziński
kontakt/rekrutacja: mrodzinski@asp.katowice.pl
Grupa uczestników: 20 osób
Warsztaty głównie dedykowane są dla studentów 3 i 4 roku studiów licencjackich stacjonarnych i niestacjonarnych oraz studentów studiów magisterskich stacjonarnych i niestacjonarnych.
Wymagania wstępne: podstawowa znajomość środowisk 3D. W przypadku osób pracujących na własnych laptopach, zainstalowana wersja studenckiej darmowej wersji programu Autodesk Maya.Pierwszy etap warsztatów to „Rigowanie”, w grafice 3d jest to przypisanie modelowi 3d – w tym przypadku postaci – kontrolerów zwanych kośćmi które w późniejszym etapie ułatwiają animacje. Drugim etapem będzie zbudowanie sekwencji kroku postaci 3d. Całość będzie tworzona w programie do modelowania i animacji 3d Autodesk Maya.
-
Unreal Engine 4 a przestrzeń w VR
11 i 12 grudnia, godz. 9:00 – 12:30
Sala 212, Raciborska 50
Prowadzący: Karolina Koszuta
kontkat/rekrutacja: acaban@asp.katowice.plCelem warsztatów jest stworzenie w silniku gier Unreal Engine 4 przestrzeni wirtualnej którą pod koniec zajęć uczestnicy będą mogli obejrzeć w goglach VR - Oculus Rift. Środowisko będzie tworzone na bazie gotowych modeli 3D. Tematem prac będzie stworzenie realistycznego mieszkania z ciekawymi elementami oświetlenia, kompatybilnego z aspektami technologii VR.
Program warsztatów:
Dzień 1:
Podstawy silnika Unreal Engine 4
Podstawy na temat oświetlenia sceny
Unreal Engine 4 a VR - o czym należy pamiętać?
Dzień 2:
Rozmowa z uczestnikami na temat bieżącej sytuacji VR.
“Qvo Vadis VR?” Rozmowa z uczestnikami na temat przyszłości VR.
Poprawki prac z poprzedniego dnia.
Oglądanie rezultatów warsztatów w goglach Oculus Rift.Karolina Koszuta
Absolwentka Katowickiej Akademii Sztuk Pięknych, kierunku Projektowanie, współzałożyciel Carbon Studio. Zainteresowanie współczesnymi dziedzinami sztuki i nowoczesnymi mediami w tym Wirtualną Rzeczywistością, pozwoliło jej zagłębić się w takie dziedziny tworzenia gier jak: projektowanie przestrzeni, wirtualne modelowanie oraz inne aspekty wykorzystywania współczesnej technologii w tworzeniu nowatorskiej rozrywki. To doświadczenie i pluralizm zainteresowań pozwala jej na kształtowanie rozwoju Carbon Studio oraz zdobywanie nowych rynków VR.