Aktualności 17.11.2017

User experience – Dizajn na BezTydzień

Metody prototypowania, testowania i oceny rozwiązań projektowych.

  • Design-led Research: badania z prototypem

    11 – 12 grudnia, godz. 10.00 – 18.00 (pn), 9.00–18.00 (wt)
    Koszarowa 19, sala 204
    Kontakt/rekrutacja: waldek.wegrzyn@gmail.com 
    Prowadzący: Marek Kultys


    Uczestnicy: warsztat szczególnie rekomendowany osobom pracującym nad projektami wymagającymi weryfikacji założeń lub rozwiązań projektowych czy też przeprowadzenia badań z użytkownikami, 12–15 osób,

    Tematem warsztatów będą metody prędkiego projektowania w oparciu o praktyki design-led research. Praktyki te umożliwiają szybkie testowanie rozwiązań projektowych w oparciu o informacje uzyskane od użytkowników i ekspertów. Podczas warsztatów uczestnicy opracują pytania do prowadzonego przez siebie projektu, by następnie poszukiwać na nie odpowiedzi w toku samodzielnie przygotowanych i przeprowadzanych wywiadów. Podsumowaniem warsztatów będą wspólnie sformułowane rekomendacje projektowe.

    Marek Kultys
    Projektant produktu i informacji. W 2008 ukończył Wzornictwo Przemysłowe na ASP w Warszawie a w 2011 MA Communication Design w Central St Martins w Londynie. Współpracuje ze specjalistami z wielu dyscyplin; brał udział w projektach z zakresu wizualizacji danych, genetyki klinicznej, biologii syntetycznej, a także komunikacji z pozaziemskimi cywilizacjami. Obecnie pracuje jako Lead Designer w Science Practice w Londynie, gdzie pomaga firmom z branży nauk biologicznych projektować, prototypować i testować narzędzia software'owe.

  • Projekty testowane na ludziach, czyli badania User Experience w praktyce

    12–13 grudnia, godz. 9:00–12:30, 14:00–18:00
    Sala 206 / Raciborska 37
    Kontakt/rekrutacja: purbanska@asp.katowice.pl
    Prowadzący: Maria Leńczuk i Gosia Fajgier /Edisonda/


    Uczestnicy: w warsztacie może wziąć udział 15 – 18 osób, uczestnicy podzieleni zostaną na 3 osobowe grupy, w których będą pracować nad wspólnym projektem.

    Wbrew pozorom, rolą projektanta nie jest zaprojektowanie estetycznego interfejsu. Dużo ważniejsze jest zrozumienie potrzeb użytkowników i odpowiednie umieszczenie tych potrzeb w finalnej koncepcji. Ta sztuka nie uda się bez szczerej rozmowy. Na co dzień pracujemy w Studiu EDISONDA i tworzymy produkty cyfrowe, takie jak serwisy internetowe, aplikacje mobilne, czy systemy biznesowe. Ważnym elementem naszego procesu, są badania z użytkownikami, które w zależności od etapu przyjmują różną formę. Podczas warsztatu opowiemy ci o naszej pracy, podstawach badań społecznych oraz o różnych metodach badawczych. Zdobytą wiedzę wykorzystasz w praktyce, podczas badań terenowych, dlatego jeśli zdecydujesz się na udział, nie zapomnij o ciepłej kurtce, rękawiczkach, czapce i szaliku. Do zobaczenia!

    O prowadzących
    Socjolożki i badaczki związane z krakowskim Studiem EDISONDA. Na co dzień pomagają rozwijać produkty cyfrowe, takie jak aplikacje mobilne, serwisy internetowe, czy systemy biznesowe. Współpracują z organizacjami pozarządowymi, jednostkami administracji publicznej, startupami oraz międzynarodowymi firmami. Realizowały projekty dla firm takich jak Bank ING, Tauron, Navi Expert, Enea i Danone.
    Edisonda: http://www.edisonda.pl/

  • Jak oceniać użyteczność stron i serwisów www? 4 x Case study.


    11 grudnia, godz. 9.00 – 12.30, 14.00 – 18.00
    Raciborska 37, sala 206
    Kontakt/rekrutacja: purbanska@asp.katowice.pl
    Prowadzący: Michał Kozik, Marek Kozik

    Jak poprawiać użyteczność interfejsów? Z czego badacz lub projektant może czerpać aby móc zaproponować zmianę, która poprawia użyteczność strony, sklepu, aplikacji? Podczas warsztatów przejdziemy przez 4 typy interfejsów: ecommerce, serwis webowy, tradycyjna strona www, landing page. Do analizy tych interfejsów użyjemy narzędzi: Google Analytics, Pagespeed Tools, HotJar oraz przeprowadzimy testy użyteczności z użytkownikami do zdobycia wiedzy o zachowaniach użytkowników i błędach użyteczności. Analizy będą zakończony tezami - „jak poprawić użyteczność”, aby wygenerować proste zadania projektowe. Czyli zadania przed którymi stoją projektanci interfejsów na każdym etapie swojej pracy.

    O prowadzących
    Michał Kozik
    Dyrektor Kreatywny i Członek Zarządu  w grupie KMK – katowickim interdyscyplinarnym studio projektowym / software house, gdzie prowadzi zespół projektantów grafiki, UX i architektów. Założyciel Fundacji Dobra Strona, promującej dobre praktyki tworzenia stron i serwisów www w sektorze publicznym. Ukończył Architekturę i Urbanistykę na Politechnice Śląskiej i UBI w Portugalii. Ukończył studia podyplomowe z Zarządzania Projektami w Krakowskiej Szkole Biznesu przy UE w Krakowie. Absolwent User Experience Design w SWPS.Certyfikowany Project Manager metodyki PRINCE 2, oraz SCRUM MASTER.
    Wykładowca seminarów na Katowickiej ASP.

    Marek Kozik
    Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu w w grupie KMK – katowickim interdyscyplinarnym studio projektowym / software house, gdzie zajmuje się prowadzeniem projektów IT, w szczególności tworzeniem aplikacji - eCommerce, CMSy, mobilne i inne. Założyciel Fundacji Dobra Strona, promującej dobre praktyki tworzenia stron i serwisów www w sektorze publicznym. Absolwent Automatyki i Robotyki oraz studiów doktoranckich na Politechnice Śląskiej w dyscyplinie Automatyka. Ukończył studia podyplomowe z Zarządzania Projektami w Krakowskiej Szkole Biznesu przy UE w Krakowie. Posiada certyfikaty m.in. PRINCE2®, SCRUM PSM I oraz REQB.
    Pasjonat nowych technologii i lotnictwa.

  • Nowy paradygmat badania potrzeb, jako element strategicznego transformowania instytucji. Warsztaty dla wszystkich pracowników ASP dotyczących diagnozowania potrzeb.

    15 grudnia, 9.00 – 12.30, 14.00 – 18.00
    Sala 111 / Koszarowa 19
    Kontakt/rekrutacja: purbanska@asp.katowice.pl
    Prowadzący: Aleksandra Gołdys


    Uczestnicy: w warsztacie może wziąć udział 15 z całej społeczności akademickiej (pracownicy)

    Właściwe zdiagnozowanie realnych potrzeb leży u podstaw każdego procesu projektowego, którego celem jest wypracowanie skutecznego rozwiązania. Jest ono również fundamentem tych działań, które mają służyć zmianie stanu istniejącego na pożądany. Warsztaty są dedykowane wszystkim pracownikom naszej uczelni. Poznane na nich metody i narzędzia pozwolą w przyszłości wspólnie i w oparciu o interdyscyplinarną wiedzę i doświadczenia kadry dydaktyczno-naukowej oraz administracyjnej opracowywać strategie rozwoju i wdrażać pozytywne zmiany w funkcjonowaniu katowickiej uczelni.

    O prowadzącej:
    Współpracowniczka Biura Innowacji w Przestrzeni Akademickiej UW. Współtwórczyni i koordynatorka Centrum Wyzwań Społecznych UW. Pracowała dla wielu organizacji pozarządowych, w tym Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacji Innowacji Społecznych “Stocznia”, Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży. Przez 5 lat tworzyła zespół Projektu Społecznego 2012 – który ze środków CEE Trust badał i wspierał zmiany społeczne związane z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej. Ewaluowała programy społeczne UEFA i koordynowała pierwsze w Polsce badanie społecznego oddziaływania Orlików na społeczności lokalne.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.