Aktualności 06.11.2024

Wizualne narracje i eksperymentalne horyzonty: Warsztaty Intermedialne

Warsztaty prowadzone przez tajwańskich profesorów Wei-Minga Ho i Ya-Luna Tao, wprowadzające uczestników w świat VR, AR oraz eksperymentalnych form wyrazu, zakończą się wystawą eksplorującą granice tożsamości, percepcji i emocji w dobie cyfryzacji.

  • Wystawa / Exhibition:


    Otwarcie wystawy: 15 listopada 2024 (17:00)
    Exhibition opening: November 15, 2024 (17:00)
    Czas trwania wystawy: 15 listopada – 15 grudnia 2024
    Exhibition duration: November 15 – December 15, 2024
    Lista artystów na wystawie / List of artists at the exhibition:
    • Ya-Lun Tao
    • Ling Tsai-Wen
    • Wei-San Chiang
    • Wei-San Chiang & Chen Yi-Yen
    • Lin Chia-Hung
    • Lin Chun-Huang
    • Yang Yzu-Mu
    • Tai Ming-Shan
    • Chin Tien-Yin
    • Lin Pin-Hsien
    • David Rodríguez Gimeno
    • Sandrine Deumier

  • Warsztaty / Workshops


    „Wizualne narracje i eksperymentalne horyzonty: Warsztaty Intermedialne” to wyjątkowa okazja do zgłębienia sztuki nowych mediów pod kierunkiem dwóch światowej klasy tajwańskich artystów: profesorów Wei-Minga Ho oraz Ya-Luna Tao. Celem warsztatów jest rozwinięcie umiejętności artystycznych uczestników poprzez praktyczne ćwiczenia z tworzenia instalacji cyfrowych, sztuki wideo oraz filmu eksperymentalnego. Program warsztatów kładzie nacisk na twórcze eksperymenty, łącząc tradycyjne techniki z nowoczesnymi technologiami, takimi jak VR i AR, co pozwala na odkrycie nowych form wyrazu artystycznego. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności w tworzeniu interaktywnych instalacji i narracji wizualnych, badając przy tym zagadnienia tożsamości, percepcji oraz wpływu technologii na ludzką egzystencję. Profesor Ho, autor projektów takich jak „Drifter”, przedstawi zastosowania VR w kontekście przymusowej migracji i emocjonalnych pejzaży. Profesor Tao skupi się na aspektach filozoficznych, analizując iluzję i percepcję w sztuce, czego przykładem jest jego projekt „Theater in the Brain”. Warsztaty oferują uczestnikom wsparcie w tworzeniu indywidualnych projektów i przestrzeń do krytycznej refleksji nad rolą nowych mediów w sztuce.
    Projekt Wizualne narracje i eksperymentalne horyzonty: Warsztaty Intermedialne został dofinansowany przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię w ramach Programu „Metropolitarny Fundusz Wspierania Nauki” w latach 2022-2024”.

    "Visual Narratives and Experimental Horizons: Intermedia Workshops" offers a unique opportunity to delve into new media art under the guidance of two world-class Taiwanese artists, Professors Wei-Ming Ho and Ya-Lun Tao. The workshops focus on enhancing participants' artistic skills through hands-on practice in creating digital installations, video art, and experimental films. The program emphasizes creative experimentation, merging traditional techniques with modern technologies like VR and AR, allowing participants to explore new forms of artistic expression. Participants will gain hands-on skills in creating interactive installations and visual narratives, delving into themes of identity, perception, and technology's impact on human existence. Professor Ho, known for projects like "Drifter," will showcase VR's applications in exploring forced migration and emotional landscapes. Professor Tao will focus on philosophical aspects, examining illusion and perception in art, exemplified in his project "Theater in the Brain." The workshop provides participants with guidance in developing individual projects and fosters a critical reflection on the role of new media in art.

  • Wystawa / Exhibition

    Wydarzeniem wieńczącym warsztaty będzie wystawa prac profesorów Wei-Ming Ho i Ya-Lun Tao, ich studentów i współpracowników oraz uczestników warsztatów, która odbędzie się w połowie grudnia. Częścią wystawy będzie m.in. instalacja VR autorstwa Tao Ya-Luna pt. „Drifter”, ukazująca emocjonalne zmagania osób zmuszonych do emigracji. Dzięki zaawansowanym technologiom, takim jak transmisja na żywo w VR i kontrola maszyn w czasie rzeczywistym, projekt ten pozwala widzowi doświadczać świata, w którym wirtualne spotkania służą jako jedyny sposób kontaktu z bliskimi, z dala od ojczyzny. Kolejnym ważnym dziełem będzie „Theater in the Brain” Tao, badający granice percepcji i iluzji za pomocą cyfrowych projekcji.
    Wśród prac Wei-Minga Ho znajdą się eksperymentalne filmy oraz instalacje wideo, które stawiają pytania o tożsamość i egzystencję w dobie cyfryzacji. Poprzez prace te artysta poszerza granice sztuki wideo, eksplorując koncepty związane z percepcją i jej manipulacją za pomocą mediów cyfrowych. Każdy element wystawy zaprasza do refleksji nad nowymi mediami jako przestrzenią dla ekspresji emocjonalnych i społecznych w dynamicznie zmieniającym się świecie. Wernisaż stanowić będzie okazję do bezpośredniej interakcji z artystami i poznania ich podejścia do wykorzystania technologii w sztuce, a także do dyskusji na temat roli nowych mediów we współczesnej kulturze.
    Projekt Wizualne narracje i eksperymentalne horyzonty: Warsztaty Intermedialne został dofinansowany przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię w ramach Programu „Metropolitarny Fundusz Wspierania Nauki” w latach 2022-2024”.

    The culminating event of the workshops will be an exhibition in mid-December, showcasing works by Professors Wei-Ming Ho and Ya-Lun Tao, their students and collaborators, as well as the workshop participants. A highlight of the exhibition will be Ya-Lun Tao’s VR installation, "Drifter," which delves into the emotional struggles of individuals forced into exile. Leveraging advanced technologies such as live VR streaming and real-time machine control, this project allows viewers to experience a world where virtual meetings become the sole means of connection with loved ones, far from their homeland. Another significant piece will be Tao’s "Theater in the Brain," which explores the limits of perception and illusionthrough digital projections.
    Wei-Ming Ho’s contributions will include experimental films and video installations that pose questions about identity and existence in the digital age. Through these works, the artist expands the boundaries of video art, exploring concepts related to perception and its manipulation through digital media. Each element of the exhibition invites reflection on new media as a space for emotional and social expression in a dynamically evolving world. The vernissage will provide a unique opportunity for direct interaction with the artists, insight into their approach to using technology in art, and discussions on the role of new media in contemporary culture.

  • Zaproszone osoby

    Wei-Ming Ho

    Profesor Wei-Ming Ho, uznany artysta w dziedzinie sztuki nowych mediów i filmu eksperymentalnego, wystawiał swoje prace w prestiżowych miejscach na całym świecie, takich jak Egyptian Theater w Hollywood czy Muzeum Narodowe w Poznaniu. Jego twórczość, łącząca nowoczesne technologie z filozoficzną refleksją nad współczesną kondycją człowieka, od lat przyciąga międzynarodową uwagę na festiwalach, takich jak Ars Electronica czy Transmediale.
    Professor Wei-Ming Ho, a renowned artist in new media art and experimental film, has exhibited his works globally, in prestigious venues like the Egyptian Theater in Hollywood and the National Museum in Poznań. His unique approach, combining advanced technology with philosophical reflections on contemporary human conditions, has captivated audiences at festivals such as Ars Electronica and Transmediale.

    Ya-Lun Tao

    Ya-Lun Tao to uznany profesor i artysta wizualny, związany z Narodowym Uniwersytetem Tajwańskim oraz Uniwersytetem Chengchi. Jego twórczość, wykorzystująca VR i technologie cyfrowe, jest eksploracją wpływu współczesnych technologii na ludzką egzystencję. Projekty Tao, prezentowane na licznych wystawach, takich jak MADATAC w Madrycie, dotykają problematyki granic fizycznych i mentalnych, a także tożsamości kulturowej w erze cyfrowej.
    Ya-Lun Tao, a distinguished professor and visual artist affiliated with National Taiwan University and Chengchi University, uses VR and digital technology to explore the impact of contemporary technologies on human existence. Tao’s projects, showcased in numerous exhibitions like MADATAC in Madrid, address the boundaries of physical and mental spaces and cultural identity in the digital age. 

    Wei-Ming Ho

    Profesor Wei-Ming Ho to uznany artysta wizualny z Tajwanu, specjalizujący się w sztuce nowych mediów, sztuce wideo oraz filmie eksperymentalnym. Jego prace, pełne refleksji nad kondycją ludzką we współczesnym świecie, były prezentowane w ponad 40 krajach. Profesor Ho korzysta z zaawansowanych technologii, takich jak VR, aby badać i komentować współczesne społeczne i filozoficzne problemy. Jego wystawy miały miejsce w tak prestiżowych instytucjach, jak Egyptian Theater w Hollywood, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía w Madrycie, Haus der Kulturen der Welt (HKW) w Berlinie oraz British Film Institute (BFI) w Londynie.
    W 2023 roku jego prace były prezentowane na Biennale Sztuki Cyfrowej w Madrycie (MADATAC) oraz na Ukraińskim Biennale Sztuki Cyfrowej i Medialnej w Kijowie, gdzie poruszał tematy związane z tożsamością, migracją i granicami narodowymi. W 2022 roku uczestniczył w Mediations Biennale w Gdańsku, a jego twórczość znalazła również miejsce w Pavillion 04 w Spazio Thetis w Wenecji. Dodatkowo, jego filmy eksperymentalne były częścią festiwali, takich jak Ars Electronica w Linzu oraz Transmediale w Berlinie, gdzie jego projekty spotkały się z dużym zainteresowaniem zarówno kuratorów, jak i szerokiej publiczności.

    Wei-Ming Ho jest artystą, którego prace łączą głęboką refleksję filozoficzną z wysoce zaawansowanym podejściem technologicznym. Wykorzystując środki cyfrowe, stara się pokazać, jak współczesna technologia nie tylko wpływa na nasze życie, ale także kształtuje naszą percepcję rzeczywistości. Poprzez prace wystawiane na licznych festiwalach, takich jak Loop Barcelona, Future Film Festival w Bolonii i Videoformes we Francji, Ho kontynuuje badanie współczesnej kondycji ludzkiej, stawiając pytania o to, jak technologia definiuje tożsamość człowieka.

    Professor Wei-Ming Ho, a renowned artist in new media art and experimental film, has exhibited his works globally, in prestigious venues like the Egyptian Theater in Hollywood and the National Museum in Poznań. His unique approach, combining advanced technology with philosophical reflections on contemporary human conditions, has captivated audiences at festivals such as Ars Electronica and Transmediale.
    Professor Wei-Ming Ho is a renowned visual artist from Taiwan, specializing in new media art, video art, and experimental film. His works, deeply reflective of the human condition in contemporary society, have been exhibited in over 40 countries. Professor Ho employs advanced technologies, such as VR, to explore and critique contemporary social and philosophical issues. His exhibitions have taken place in prestigious venues, including the Egyptian Theater in Hollywood, the Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía in Madrid, the Haus der Kulturen der Welt (HKW) in Berlin, and the British Film Institute (BFI) in London.

    In 2023, his work was showcased at the MADATAC Digital Art Biennale in Madrid and the Ukrainian Biennale of Digital and Media Art in Kyiv, addressing themes of identity, migration, and national borders. In 2022, he participated in the Mediations Biennale in Gdańsk, with his work also exhibited at Pavilion 04 in Spazio Thetis in Venice. His experimental films have been part of festivals such as Ars Electronica in Linz and Transmediale in Berlin, garnering attention from both curators and a broad audience.
    Wei-Ming Ho’s art combines profound philosophical inquiry with highly advanced technological methods. Through digital media, he aims to show how contemporary technology not only impacts our lives but also shapes our perception of reality. Through his works shown at numerous festivals, such as Loop Barcelona, the Future Film Festival in Bologna, and Videoformes in France, Ho continues to examine the modern human condition, raising questions about how technology defines human identity.

    Ya-Lun Tao

    Profesor Ya-Lun Tao to jeden z najważniejszych tajwańskich artystów w dziedzinie sztuki nowych mediów, związany z Narodowym Uniwersytetem Tajwańskim oraz Uniwersytetem Chengchi. Jego twórczość skupia się na eksploracji relacji człowieka z technologią, zwłaszcza w kontekście istnienia, tożsamości i iluzji percepcji. Prace Tao były prezentowane na międzynarodowych wystawach, takich jak MADATAC Biennale w Madrycie, WRO Biennale Sztuki Mediów we Wrocławiu oraz Berlińskie Targi Sztuki.
    W 2023 roku Tao wziął udział w licznych wystawach, w tym na Biennale Sztuki Cyfrowej MADATAC w Madrycie, gdzie jego instalacje VR i kinetyczne instalacje świetlne wywarły duże wrażenie na międzynarodowej publiczności. W ramach swojej wystawy „Drifter”, Tao wykorzystał VR, aby zilustrować wpływ wojny na uchodźców ukraińskich, łącząc narracje o tożsamości i przymusowej migracji. Z kolei w 2022 roku, jego prace były częścią wystawy w National Taiwan Museum of Fine Arts, gdzie zaprezentował projekty eksplorujące połączenie technologii cyfrowych z filozoficznymi aspektami ludzkiego postrzegania.

    Tao Ya-Lun jest również uznawany za jednego z prekursorów stosowania światła i cienia w sztuce nowych mediów. Jego instalacje, w tym „Psychic of Light” wystawiona w TAF Taipei, wykorzystują naturalne światło i cyfrowe projekcje, by zachęcać widza do refleksji nad samoświadomością i kondycją ludzką. Jego twórczość dotyka uniwersalnych tematów, takich jak kruchość ludzkiej egzystencji i rola technologii w redefiniowaniu ludzkich emocji i pamięci.

    Professor Ya-Lun Tao is one of Taiwan's most prominent new media artists, associated with National Taiwan University and Chengchi University. His work focuses on exploring the relationship between humans and technology, especially in the contexts of existence, identity, and the illusion of perception. Tao’s works have been exhibited at international venues such as the MADATAC Biennale in Madrid, the WRO Media Art Biennale in Wrocław, and the Berlin Art Fair.
    In 2023, Tao participated in numerous exhibitions, including the MADATAC Digital Art Biennale in Madrid, where his VR installations and kinetic light installations captivated the international audience. His exhibit "Drifter" employed VR technology to illustrate the impact of war on Ukrainian refugees, weaving narratives of identity and forced migration. In 2022, his works were featured at the National Taiwan Museum of Fine Arts, where he presented projects that explore the fusion of digital technology with philosophical aspects of human perception.

    Ya-Lun Tao is also recognized as a pioneer in utilizing light and shadow in new media art. His installations, including "Psychic of Light" showcased at TAF Taipei, use natural light and digital projections to encourage viewers to reflect on self-awareness and the human condition. His work addresses universal themes, such as the fragility of human existence and the role of technology in redefining human emotions and memory.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.