Agnieszka Trzos

  • doktor sztuki
  • adiunkt
  • doktor sztuki
  • adiunkt

Urodzona w 1969 r. Absolwentka Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Praca magisterska w Pracowni Konserwacji Malowideł Sztalugowych pod kierunkiem prof. Zofii Medweckiej w 1998 roku. Od 2001 roku wykładowca ASP w Katowicach.

  • Realizacje

    Najważniejsze realizacje w zakresie konserwacji dzieł sztuki:
    1997 - 2002 r.
    konserwacja techniczna i estetyczna barokowego wyposażenia wnętrza kościoła Wszystkich Świętych w Pszczynie (ołtarz główny, ołtarze boczne, dwukondygnacyjny chór, obrazy, rzeźby);
    1999 r.
    konserwacja obrazu temperowego na podobraziu drewnianym „Matka Boża Przedziwna”
    (XVII w.) polegająca na transferowaniu warstwy malarskiej i osadzeniu jej na warstwie
    interwencyjnej oraz ponownym osadzeniu na podłożu drewnianym. Pełna konserwacja
    koszulki srebrnej pozłacanej galwanicznie. Obraz pochodzi z kościoła parafialnego
    Wszystkich Świętych w Pszczynie;
    2001 r.
    konserwacja techniczna i estetyczna stropu drewnianego polichromowanego (XIX w.)
    oraz dwóch świetlików w Pałacu Fitznera w Siemianowicach Śląskich;
    2002 r.
    pełna konserwacja polichromii barokowej w kopule kaplicy bocznej kościoła Wszystkich
    Świętych w Pszczynie i konserwacja odsłoniętych nisz renesansowych. Rekonstrukcja
    stiuku renesansowego na podstawie zachowanego rysunku; wykonanie transferu z płata
    malowidła (XVIII w) zdjętego ze ściany w kaplicy bocznej kościoła Wszystkich Świętych
    w Pszczynie;
    pełna konserwacja techniczna i estetyczna czterech portretów opatów (XVII w.)
    pochodzących z Opactwa Cysterskiego w Rudach Raciborskich;
    2003 r.
    konserwacja techniczna drewnianej rzeźby „Matka Boża z Dzieciątkiem” (XIV w.)
    pochodzącej z kościoła „Najświętszego Serca Pana Jezusa” w Koszęcinie;
    2004 r.
    pełna konserwacja techniczna i estetyczna ołtarza bocznego „Trójcy Świętej” (XVIII w.)
    z kościoła parafialnego w Pielgrzymowicach;
    2007 r.
    konserwacja techniczna i estetyczna nowoodkrytych malowideł średniowiecznych
    w prezbiterium i nawie kościoła Św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Karchowicach;
    konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu cynowego Urszuli Schaffgotsch (XVII w.)
    pochodzącego z krypty grobowej rodziny von Promnitz kościoła Wszystkich Świętych
    w Pszczynie;
    2008 r.
    pełna konserwacja techniczna i estetyczna rzeźby drewnianej polichromowanej „Św.
    Wawrzyniec” (XVII w.) z kościoła w Skrzyszowie;
    konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu cynowego Erdmana I Leopolda von
    Promnitz (XVII w.) pochodzącego z krypty grobowej kościoła Wszystkich Świętych w Pszczynie;
    2009 r.
    konserwacja techniczna i estetyczna olejnej polichromii na ścianach żydowskiej bożnicy
    w tzw. „Bramie Cukermana” w Będzinie;
    2009-2013
    odsłonięcie i pełna konserwacja techniczna i estetyczna gotyckiego malowidła w prezbiterium oraz transfer malowidła ściennego z elewacji wschodniej kościoła Wniebowzięcia NMP w Lubecku;
    2009 r.
    konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu cynowego Zygfryda II von Promnitz (XVII w.)
    pochodzącego z krypty grobowej kościoła Wszystkich Świętych w Pszczynie;
    2010 r.
    pełna konserwacja sarkofagu metalowego (polichromowanego, złoconego) Anny Marii
    von Promnitz (XVII w.) pochodzącego z krypty grobowej kościoła Wszystkich Świętych
    w Pszczynie;
    2010/2011 r.
    pełna konserwacja wyposażenia kaplic drogi krzyżowej Kalwarii Pszowskiej, w kaplicy nr 1
    konserwacja malowidła na sklepieniu i ścianie wschodniej.
    2011 - 2016r.
    pełna konserwacja wyposażenia wnętrza z kościoła Św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Karchowicach (ołtarz główny, ołtarze boczne, ambona);
    2011 r.
    konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu cynowego Weigharta von Promnitz (XVII w.) pochodzącego z krypty grobowej kościoła Wszystkich Świętych w Pszczynie;
    2012 r.
    konserwacja techniczna i estetyczna dziecięcego sarkofagu miedzianego
    polichromowanego i złoconego (XVII w.) pochodzącego z krypty grobowej kościoła Wszystkich
    Świętych w Pszczynie;
    2012-2013
    pełna konserwacja ołtarza głównego (XVIII w.) w Bazylice Narodzenia NMP
    w Pszowie;
    2013 r.
    konserwacja techniczna i estetyczna dziecięcego sarkofagu miedzianego
    polichromowanego i złoconego (XVII w.) pochodzącego z krypty grobowej kościoła Wszystkich
    Świętych w Pszczynie;
    2013 - 2014 r.
    pełna konserwacja techniczna i estetyczna dwóch płaskorzeźb, dwóch
    rzeźb, oraz sgraffita autorstwa Zygmunta Acedańskiego na elewacji budynków zabytkowego osiedla “A” w Tychach;
    2014 r.
    pełna konserwacja trzech młodopolskich fryzów autorstwa Eugeniusza Dąbrowy Dąbrowskiego
    w pałacuKępińskich w Moszczanicy k. Żywca;
    pełna konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu cynowego starosty krakowskiego
    Gabriela Tarnowskiego (XVII w.) z krypty grobowej w Katedrze Wawelskiej;
    pełna konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu cynowego Ewy Katarzyny
    z Warszyckich Tarnowskiej Zebrzydowskiej (XVII w.) z krypty grobowej w Katedrze Wawelskiej;
    konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu miedzianego, najprawdopodobniej Joanny
    von Promnitz (XVI w.) pochodzącego z krypty grobowej kościoła Wszystkich Świętych
    w Pszczynie;
    pełna konserwacja techniczna i estetyczna rzeźby kamiennej Jan Nepomucen ( XVIII w.) z Lubomii
    autorstwa Johanna Melchiora Österreicha;
    2014/2015 r.
    Pełna konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu cynowego króla Stefana Batorego (XVI w.)
    pochodzącego z krypty grobowej w Katedrze Wawelskiej;
    2015 - 2016
    pełna konserwacja wyposażenia wnętrza kościoła Wniebowzięcia NMP w Lubecku,
    ołtarze boczne (XIX w.), ambona (XVII w.), chrzcielnica(XVIII w.);
    2015 r.
    pełna konserwacja malowidła (XVII w.) na ścianach pomieszczenia w skrzydle wschodnim w Zamku Sieleckim Sosnowcu;
    2016 r.
    pełna konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu cynowego króla Zygmunta Augusta (XVI w.) pochodzącego z krypty grobowej w Katedrze Wawelskiej;
    pełna konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu cynowego królowej Anny Jagiellonki (XVI w. )pochodzącego z krypty grobowej w Katedrze Wawelskiej;
    opracowanie programów konserwatorskich proponowanych dla sarkofagów wawelskich: królów Zygmunta III Wazy, Władysława IV, Augusta III Mocnego, królowych Anny i Konstancji Austriaczek, Cecylii Renaty, Ludwiki Marii Gonzagi, Barbary Zapolyi, książąt bp Jana Alberta, Aleksandra Karola, Jana Zygmunta, Zygmunta Kazimierza, Marii Anny Izabeli, Anny Marii i marszałka Józefa Piłsudskiego z Grobów Królewskich w Katedrze Wawelskiej.
    konserwacja techniczna i estetyczna sarkofagu miedzianego, NN von Promnitz (XVI w.) pochodzącego z krypty grobowej kościoła Wszystkich Świętych w Pszczynie;
    pełna konserwacja antependiów metalowych złoconych z mensy, na której wyeksponowano regalia Królowej Jadwigi oraz z ołtarza w kaplicy Batorego w Katedrze Wawelskiej ;

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.