Patrycja Rudnicka
- doktor nauk humanistycznych
- adiunkt
- łączy doświadczenie akademickie z biznesowym na styku psychologii, technologii i designu
- doktor nauk humanistycznych
- adiunkt
- łączy doświadczenie akademickie z biznesowym na styku psychologii, technologii i designu
Doktor nauk humanistycznych, cyberpsycholog i psycholog pracy i organizacji, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Adiunkt w Zakładzie Teorii i Historii Sztuki. Prowadzi autorskie zajęcia z zakresu psychologii produktu, komunikacji interpersonalnej, projektowania dla wdrożenia (ścieżka anglojęzyczna) oraz seminaria dyplomowe.
Zajmuje się zagadnieniami z pogranicza psychologii, technologii i designu. W pracy naukowej koncentruje się na uwarunkowaniach gotowości wobec technologii, e-learningu oraz pomiarze user experience. Posiada doświadczenie w koordynacji projektów badawczych i wdrożeniowych NCBiR, autorka licznych publikacji i wystąpień konferencyjnych.
Jako praktyk projektuje i nadzoruje badania user experience dla polskich i światowych marek. Wraz z agencją projektowo-badawczą Mobee Dick realizowała projekty badawcze dla m.in. Adobe, mElements (grupa mBank), Ailis, PLL LOT czy Krossa. Współpracuje także z instytucjami, projektantami, inżynierami oraz startupami w obszarach doradztwa strategicznego i badań, wayfindingu oraz projektowania partycypacyjnego (m.n. Blank Studio, Instytut Fryderyka Chopina w Warszawie, Metropolia GZM, Park Śląski SA, Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego, Zamek Cieszyn). Pracuje w nurcie Human Centered Design i Value Sensitive Design, pomaga projektować rozwiązania etyczne i skuteczne z punktu widzenia behavioural design.
Ekspert obszarowy i wykładowca na studiach podyplomowych User Experience Design/Product Design prowadzonych przez Uniwersytet SWPS. Mentorka programu DareIT, wspierającego kobiety w wejściu na rynek pracy w obszarze IT. Promuje zagadnienia psychologii designu i badań UX w ramach konferencji, szkoleń i warsztatów i publikacji popularnonaukowych (m.in. Newsweek, 2+3D).
Projekty NCBiR:
-
2019-2021, "Psychologiczne MOOCe - Kursy e-learningowe podnoszące kompetencje studentów/ek psychologii", UŚ, koordynator, wartość projektu 383 230 PLN
-
2021-obecnie, „Mobee Usability Model (MUM) – innowacyjne narzędzie do automatycznej analizy użyteczności platform sprzedażowych”, Mobee Dick, ekspert UX, wartość projektu 3 372 151 PLN