Patrycja Rudnicka
- doktor nauk humanistycznych
- adiunkt
- łączy doświadczenie akademickie z biznesowym na styku psychologii, technologii i designu
- doktor nauk humanistycznych
- adiunkt
- łączy doświadczenie akademickie z biznesowym na styku psychologii, technologii i designu
Doktorka nauk humanistycznych, cyberpsycholożka i psycholożka pracy i organizacji, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Adiunktka w Zakładzie Teorii i Historii Sztuki. Prowadzi autorskie zajęcia z zakresu psychologii produktu, komunikacji interpersonalnej, projektowania dla wdrożenia (ścieżka anglojęzyczna) oraz seminaria dyplomowe.
Zajmuje się zagadnieniami z pogranicza psychologii, technologii i designu. W pracy naukowej koncentruje się na uwarunkowaniach gotowości wobec technologii, e-learningu oraz pomiarze user experience, a także etycznych wyzwaniach związanych z rozwojem sztucznej inteligencji (AI, Artificial Inteligence). Posiada doświadczenie w koordynacji projektów badawczych i wdrożeniowych NCBiR, autorka licznych publikacji i wystąpień konferencyjnych.
Projektuje i nadzoruje badania user experience (UX) dla polskich i światowych marek. Wraz z agencją projektowo-badawczą Mobee Dick realizowała projekty dla m.in. Adobe, mBanku, Ailis, PLL LOT czy Krossa. Współpracuje także z instytucjami, projektantami, inżynierami oraz startupami w obszarach doradztwa strategicznego i badań, wayfindingu oraz projektowania partycypacyjnego (m.n. Blank Studio, Instytut Fryderyka Chopina w Warszawie, Metropolia GZM, Park Śląski SA, Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego, Zamek Cieszyn). Pracuje w nurcie Human Centered Design i Value Sensitive Design, pomaga projektować rozwiązania etyczne i skuteczne z punktu widzenia behavioural design.
Ekspertka obszarowa i wykładowczyni na studiach podyplomowych User Experience Design/Product Design prowadzonych przez Uniwersytet SWPS. Mentorka programu DareIT, wspierającego kobiety w wejściu na rynek pracy w obszarze IT. Promuje zagadnienia psychologii designu i badań UX w ramach konferencji, szkoleń i warsztatów i publikacji popularnonaukowych (m.in. Newsweek, 2+3D, Formy).
Wybrane projekty (od 2020):
- 2024-obecnie, EDIDesk – Open Access Contents on Design for Equality, Diversity, and Inclusion for Higher Education Programmes, ekspertka ASP, projekt Erasmus+ Programme (KA220-HED), strona projektu https://www.edideskproject.com/.
- 2024, Zasady nazewnictwa dla Transport GZM i MSI, ASP, członkini zespołu projektowego, analiza danych i projekt bazy standardów językowych, projekt na zlecenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM).
- 2023-obecnie, Projekt miejskiego systemu informacji wizualnej dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii GZM, ASP, członkini zespołu projektowego, projektantka usługi MSI, projekt na zlecenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM).
- 2023, Kompleksowa diagnoza sektora kultury na terenie gmin GZM, Mobee Dick, ekspert UX, projekt na zlecenie Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) i Katowice Miasto Ogrodów - Instytucja Kultury im. Krystyny Bochenek, informacje o projekcie https://www.mobeedick.com/portfolio/katowice-miasto-ogrodow.
- 2021-2022, Clinpro – opracowanie innowacyjnej platformy monitorowania stanu psychofizycznego użytkowników terapii cyfrowych w ramach przedklinicznych i klinicznych badań z użyciem aplikacji mobilnych na telefon komórkowy, Clinpro, ekspert, doradztwo, projekt narzędzi pomiarowych i analiza wyzwań etycznych, związanych z wykorzystywaniem cyfrowych fenotypów i wzorców behawioralnych, wartość projektu 880 000 PLN (BRIdge Alfa, NCBiR).
- 2021-2022, Mobee Usability Model (MUM) – innowacyjne narzędzie do automatycznej analizy użyteczności platform sprzedażowych, Mobee Dick, ekspert UX, współautorka skali MUXI do badania doświadczenia użytkowników e-commerce, wartość projektu 3 372 151 PLN (POIR.01.01.01-00-1097/20, NCBiR).
- 2019-2021, Psychologiczne MOOCe - Kursy e-learningowe podnoszące kompetencje studentów/ek psychologii, UŚ, kierowniczka projektu, współautorka dwóch z czterech kursów e-learningowych przygotowanych w ramach projektu, tj. Psycholog w sieci i Badania ankietowe on-line, wartość projektu 383 230 PLN (POWR.03.01.00-IP.08-00-MOC/18, NCBiR).