Pracownia działań multigraficznych

Program dopuszcza wszystkie sposoby wizualnej i audiowizualnej wypowiedzi artystycznej - możliwość korzystania i łączenia ze sobą wszystkich technik graficznych (tradycyjnych i nowoczesnych) wzbogaconych o fotografię, rysunek, malarstwo, obiekt przestrzenny, instalację, film czy performance. Proponowane tematy starają się poszerzać możliwości kreatywnego myślenia, pobudzać wyobraźnię twórczą łamiąc granice stereotypowych pojęć. Studenci uczą się łączenia wszystkich dziedzin sztuki (obraz, słowo, dźwięk) w adekwatną i oryginalną formę wypowiedzi artystycznej, będącą indywidualnym komentarzem autora dzieła. Jednym z zadań semestralnych jest uczestnictwo w Ogólnopolskich Warsztatach Uczelni Artystycznych Warsztaty Działań Kreatywnych - Górki Wielkie (od roku 2017 międzynarodowych) oraz przygotowanie wystawy indywidualnej w przestrzeni galeryjnej BA\SEN. Ważnym elementem w budowaniu przesłania artystycznego jest werbalne, logiczne uzasadnienie wybranej formy plastycznej, umiejętność wyboru spośród różnorodnych artystycznych koncepcji oraz umiejętność krytycznej dyskusji w obszarze sztuki i mediów.

Judyta Bernaś

  • doktor habilitowany sztuki
  • profesor uczelni
  • pełnomocnik ds. kierunku Arteterapia
  • doktor habilitowany sztuki
  • profesor uczelni
  • pełnomocnik ds. kierunku Arteterapia

Paulina Tarara

  • magister sztuki
  • Asystent
  • magister sztuki
  • Asystent
  • Karta Przedmiotu

    Działania multigraficzne
    poziom studiów: jednolite studia magisterskie
    forma studiów: stacjonarne
    cykl kształcenia: 2024/2025


    Prowadzący

    dr hab. Judyta Bernaś, prof. ASP,
    asyst. Paulina Tarara

    Forma zaliczenia

    zaliczenie z oceną 

    Język wykładowy

    polski


    Moduł 

    moduł kształcenia dodatkowego

     

    obowiązkowy

     

    • z wyboru

    Założenia i cele przedmiotu

    Pracownia Działań Multigraficznych jest pracownią otwartą na każdą wypowiedź artystyczną. W programie zakłada się korzystanie i łączenie wszystkich technik graficznych z malarstwem, fotografią, obiektem przestrzennym, instalacją, performansem, dźwiękiem, działaniami AR, VR i projektowymi. Program dopuszcza wszystkie sposoby wizualnej wypowiedzi artystycznej. Zadania starają się poszerzać możliwości kreatywnego myślenia, pobudzać wyobraźnię twórczą łamiąc granice stereotypowych pojęć.


    Kluczowe wymagania i kompetencje wstępne

    Posiada wiedzę w zakresie teoretycznych, metodologicznych i praktycznych zagadnień związanych z technologią i możliwościami wyrazu artystycznego w obszarze współczesnej grafiki warsztatowej oraz wiedzę nt. współczesnej problematyki w zakresie malarstwa, rysunku, fotografii i druku cyfrowego. Ma opanowane podstawy grafiki warsztatowej, umiejętność komponowania, posługiwania się technikami graficznymi i łączenia ich z innymi dyscyplinami sztuki. Posiada szczegółową wiedzę w zakresie zjawisk zachodzących w kulturze i sztuce współczesnej oraz wzorców leżących u ich podstaw niezbędnych do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w procesie twórczym. Powinien też posiadać wiedzę nt. formalnej struktury dzieła plastycznego oraz jego związku z zawartym w nim komunikatem artystycznym. Potrafi wykorzystywać umiejętności artystyczne w interdyscyplinarnych kontekstach innych dziedzin naukowych, takich jak nauki humanistyczne, społeczne i technologiczne. Zna elementy procesu badawczego, w tym koncepcję, metody, oraz formułowanie pytań badawczych, co pozwala na rozwój krytycznego i analitycznego myślenia.  Rozwija umiejętności tworzenia projektów, które łączą artystyczne, naukowe oraz projektowe podejście, co otwiera nowe perspektywy badawcze i artystyczne.


    Formy prowadzenia zajęć

    Zajęcia prowadzone stacjonarnie.

    • ćwiczenia
    • zajęcia praktyczne artystyczne
    • samodzielna nauka pod kierunkiem nauczyciela

    Kryteria oceny

    (Opis kryteriów wraz ze wskazaniem maksymalnej ilości punktów, które student może uzyskać w ramach każdego z kryteriów)

    ocena cel. (5,5)

    91–100 pkt – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena bdb (5)

     81–90 pkt – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db+ (4,5)

     71–80 pkt – więcej niż dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena db (4)  

    61–70 pkt – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena dst+ (3,5)

    51–60 pkt – więcej niż zadowalająca wiedza, umiejętności
    i kompetencje społeczne

    ocena 3

    41–50 pkt – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne

    ocena 2 

    31–40 pkt – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne


    Warunki zaliczenia

    obecność

    Obowiązuje 75% uczestnictwo w zajęciach.

    aktywność studenta 

    • Korekta, werbalne i logiczne uzasadnienie formy plastycznej, uczestnictwo w dyskusji w obszarze sztuki i mediów, krytyczna analiza prac artystycznych i projektowych.
    • Przygotowanie autorskiej indywidualnej wystawy w przestrzeni BA\SEN w terminie ustalonym na zajęciach (semestralny projekt site specific).
    • Przygotowanie dokumentacji prac w podanych na zajęciach formatach, wgranie plików na dysk.

    udział w przeglądzie

    Udział w przeglądzie roboczym w połowie semestru oraz w przeglądzie końcowym i zaprezentowanie wszystkich dokonanych realizacji.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.