Podstawy badań wizualnych

Badania wizualne w warsztacie projektanta umożliwiają weryfikowanie, przy pomocy racjonalnych metod, czytelności komunikatów wizualnych. Podczas zajęć studenci analizują wybrane komunikaty wizualne – na początku ocenę przeprowadzają na podstawie intuicji, analizy rzeczowej, wartości graficznych, by w dalszej kolejności móc ją zweryfikować przy pomocy metod badawczych (testy wizualne, testy semantyczne, badania użyteczności). Badaniu poddawane są opakowania, plakaty, znaki oraz schematy wizualne przedstawiające np. rozkład linii autobusowych. Jako przyszli projektanci studenci muszą być świadomi, w jaki sposób przebiega proces komunikacji i jak ważnym jego elementem jest czytelność. W trakcie zajęć studenci zdobywają umiejętności z zakresu: definiowania pytań badawczych i hipotez, opracowywania scenariusza i procedur badawczych, analizy wyników, graficznego przedstawienia danych, opracowywania wniosków i rekomendacji, sporządzania raportu badawczego.

  • Prowadzący

    Marta Więckowska

    • doktor sztuki
    • adiunkt
    • Kierowniczka Pracowni projektowania i badań i interakcji, ekspertka w zakresie UX research
    • doktor sztuki
    • adiunkt
    • Kierowniczka Pracowni projektowania i badań i interakcji, ekspertka w zakresie UX research

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.