Wydział Projektowy 07.05.2024
Obrony prac dyplomowych na Wydziale Projektowym – Maj 2024
Serdecznie zapraszamy na publiczne obrony licencjackich prac dyplomowych Wydziału Projektowego:
Harmonogram obron kierunku Projektowanie Graficzne
Harmonogram obron kierunku Wzornictwo

Adrian Wieczorek Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Miasto przez pryzmat kina: Wizualizacja materiałów o kinie Hongkongu Promotorka: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
„Miasto przez pryzmat kina'' to projekt, który ma na celu wzbogacenie dostępnych w języku polskim informacji na temat kina Hong Kongu. Poprzez formę aplikacji mobilnej, projekt ten umożliwia zgłębienie fascynującej historii zarówno tego miasta, jak i jego kinematografii. Przez pryzmat kadrów filmowych oraz wizualizacji danych, zawartych w interak-
tywnym narzędziu, użytkownicy mogą odkryć bogactwo i różnorodność
kulturową tego regionu.
„Miasto przez pryzmat kina” (City through the prism of cinema) is a
project that aims to enrich information about Hong Kong cinema
available in Polish. Through the form of a mobile application, this project
allows you to explore the fascinating history of both this city and its
cinematography. Through the prism of film frames and data visualization
contained in an interactive tool, users can discover the richness and
cultural diversity of this region.
tywnym narzędziu, użytkownicy mogą odkryć bogactwo i różnorodność
kulturową tego regionu.
„Miasto przez pryzmat kina” (City through the prism of cinema) is a
project that aims to enrich information about Hong Kong cinema
available in Polish. Through the form of a mobile application, this project
allows you to explore the fascinating history of both this city and its
cinematography. Through the prism of film frames and data visualization
contained in an interactive tool, users can discover the richness and
cultural diversity of this region.

Maja Mulawka Kierunek Projektowanie graficzne Temat : A no Ja - autoportret animacyjny. Promotor: dr Marcin Nowrotek
„A no ja” to eksploracja autoportretu poprzez animację 2D z elementami 3D, ukazująca osobiste doświadczenia. Swoboda tematu i brak konieczności stosowania zaawansowanych narzędzi technicznych to atuty, które pozwalają na twórcze wykorzystanie animacji jako formy osobistej wypowiedzi, a nie narzuconego produktu komercyjnego. Koncentrując się na własnych doświadczeniach i eksperymentowaniu, powstał krótki film z dźwiękiem przedstawiający dzień z życia autorki.
"A no ja" is an exploration of self-portrait through 2D animation with elements of 3D, showcasing personal experiences. The freedom of the subject and the absence of the need for advanced technical tools are advantages that allow for the creative use of animation as a form of personal expression, rather than an imposed commercial product. By concentrating on her own experience and experimenting, a short film was created depicting a day in the life of the author.
"A no ja" is an exploration of self-portrait through 2D animation with elements of 3D, showcasing personal experiences. The freedom of the subject and the absence of the need for advanced technical tools are advantages that allow for the creative use of animation as a form of personal expression, rather than an imposed commercial product. By concentrating on her own experience and experimenting, a short film was created depicting a day in the life of the author.

Monika Bijak Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Ilustrowana gra planszowa Promotorka: dr Magdalena Nazarkiewicz
W moim dyplomie podjęłam się problemu podwyższenia świadomości młodego społeczeństwa na temat wagi poznania i ochrony pszczół. Stworzyłam edukacyjną grę planszową, wspierającą kształcenie dzieci od 8 roku życia w obszarze zagadnienia ekologicznego jakim jest życie pszczół. Barwna ilustracja planszy – trasa podróży pszczół przez łąkę pełną polnych kwiatów oraz główni bohaterowie – pszczoły, mają zachęcać całe rodziny do gry.
In my diploma, I tackled the issue of raising awareness among young people about the importance of understanding and protecting bees. I have created an educational board game aimed at educating children from the age of 8 on the ecological topic of bee life. The colorful illustration of the board - a journey route of bees through a meadow full of wildflowers, along with the main characters - bees, are intended to encourage families to play.
In my diploma, I tackled the issue of raising awareness among young people about the importance of understanding and protecting bees. I have created an educational board game aimed at educating children from the age of 8 on the ecological topic of bee life. The colorful illustration of the board - a journey route of bees through a meadow full of wildflowers, along with the main characters - bees, are intended to encourage families to play.

Karolina Zdunek Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Subiektywny przewodnik po meandrach dziesiątej muzy – projekt ilustrowanej publikacji. Promotorka: dr Anna Machwic
„Subiektywny przewodnik po meandrach X muzy”
Celem projektu było stworzenie publikacji papierowej, stanowiącej subiektywny przewodnik po materii kina. Przybliżenie zawodów z branży filmowej stało się punktem wyjścia do zwrócenia uwagi na dzieła zasługujące na miano „kultowych”. W rezultacie projekt może stanowić argument do zapoznania się z „klasykami” kina i zachęcenia do dalszej prywatnej eksploracji tematu, a także z powodzeniem pełnić funkcję systematyzowania posiadanej wiedzy filmowej i przypomnienia znanych produkcji.
„A subjective guide through the meanders of X muse”
The aim of the project was to create a paper publication constituting a subjective guide to the matter of cinema. Presenting professions in the film industry became a starting point for highlighting works that deserve to be called „iconic”. As a result, the project can provide an argument to get acquainted with the „classics” of cinema and encourage further private exploration of the subject, as well as successfully systematize existing film knowledge and recall well-known productions.
Celem projektu było stworzenie publikacji papierowej, stanowiącej subiektywny przewodnik po materii kina. Przybliżenie zawodów z branży filmowej stało się punktem wyjścia do zwrócenia uwagi na dzieła zasługujące na miano „kultowych”. W rezultacie projekt może stanowić argument do zapoznania się z „klasykami” kina i zachęcenia do dalszej prywatnej eksploracji tematu, a także z powodzeniem pełnić funkcję systematyzowania posiadanej wiedzy filmowej i przypomnienia znanych produkcji.
„A subjective guide through the meanders of X muse”
The aim of the project was to create a paper publication constituting a subjective guide to the matter of cinema. Presenting professions in the film industry became a starting point for highlighting works that deserve to be called „iconic”. As a result, the project can provide an argument to get acquainted with the „classics” of cinema and encourage further private exploration of the subject, as well as successfully systematize existing film knowledge and recall well-known productions.

Milena Skornik-Nogalska Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: “ Zoriuszka - animacja krótkometrażowa” Promotor: prof. dr hab. B. Król
Praca dyplomowa podejmuje problem niskiej dostępności dzieł kultury skierowanych dla dzieci na temat słowiańskiego dziedzictwa a także znikomym podejmowaniem tego tematu przez system edukacji, skutkiem czego dzieci nie są świadome pełni swojej historii.
Założeniem projektu było stworzenie tekstu kultury wykorzystującego medium przystępne dla dzieci, który przedstawi mitologię słowiańską w sposób przyjazny młodszemu odbiorcy.
Efektem końcowym jest krótkometrażowa animacja „Zoriuszka” wykonana w technice opierającej się na połączeniu animacji 3D z ilustracją.
The thesis addresses the issue of low availability of cultural works aimed at children concerning Slavic heritage, as well as the minimal coverage of this topic by the education system, resulting in children being unaware of the full extent of their history. The project's aim was to create a cultural text using a medium accessible to children, presenting Slavic mythology in a child-friendly manner. The final outcome is a short animated film titled" Zoriuszka"created using a technique that combines 3D animation with illustration.
Założeniem projektu było stworzenie tekstu kultury wykorzystującego medium przystępne dla dzieci, który przedstawi mitologię słowiańską w sposób przyjazny młodszemu odbiorcy.
Efektem końcowym jest krótkometrażowa animacja „Zoriuszka” wykonana w technice opierającej się na połączeniu animacji 3D z ilustracją.
The thesis addresses the issue of low availability of cultural works aimed at children concerning Slavic heritage, as well as the minimal coverage of this topic by the education system, resulting in children being unaware of the full extent of their history. The project's aim was to create a cultural text using a medium accessible to children, presenting Slavic mythology in a child-friendly manner. The final outcome is a short animated film titled" Zoriuszka"created using a technique that combines 3D animation with illustration.

Małgorzata Dziewa Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: „bassic chill” – identyfikacja wizualna dla projektu muzycznego. Promotor: dr Paweł Krzywda
Identyfikacja wizualna dla projektu muzycznego Marcina Majcherka o nazwie bassic chill, który łączy jazzową improwizację z relaksacyjnym aspektem muzyki
ambientowej. W efekcie powstał system identyfikacji wizualnej oparty o
wydawnictwo płytowe, podsumowujące dotychczasową działalność artysty. System pozostawia jednak przestrzeń dla dalszego rozwoju i poszerzania go o kolejne wydawnictwa płytowe projektu bassic chill.
The goal was to create a visual identity for Marcin Majcherek's music project called bassic chill, which combines jazz improvisation with the relaxing aspect of ambient music. As a result, a visual identity system was developed, focusing on a record release that summarized the artist's previous work. However, the system leaves room for further development and expansion to include future releases of the bassic chill project.
ambientowej. W efekcie powstał system identyfikacji wizualnej oparty o
wydawnictwo płytowe, podsumowujące dotychczasową działalność artysty. System pozostawia jednak przestrzeń dla dalszego rozwoju i poszerzania go o kolejne wydawnictwa płytowe projektu bassic chill.
The goal was to create a visual identity for Marcin Majcherek's music project called bassic chill, which combines jazz improvisation with the relaxing aspect of ambient music. As a result, a visual identity system was developed, focusing on a record release that summarized the artist's previous work. However, the system leaves room for further development and expansion to include future releases of the bassic chill project.

Agnieszka Głogowska Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: „Co to je tyn bebok? I na co je o niego takie larmo?" - projekt ilustrowanej książki dla dzieci promującej śląską kulturę i gwarę” Promotorka: dr Anna Machwic
„Co to je tyn bebok? I na co je o niego takie larmo?” to ilustrowana opowieść o rodzinie beboków dla każdego, kto był tym kultowym potworem straszony w dzieciństwie. Założeniem projektu było propagowanie śląskiej kultury i gwary. Przygody beboków poszukujących podobnych sobie potworów są przedstawione na tradycyjnie wykonanych ilustracjach, okraszonych dialogami pisanymi gwarą.
“What is a bebok, and what's all the fuss about?” is an illustrated story about the bebok family for everyone who was afraid of this iconic monster as a child. The aim of the project was to promote Silesian culture and dialect. Adventures of beboks searching for similar monsters are presented in traditionally made illustrations, supplemented with dialogues written in the dialect.
“What is a bebok, and what's all the fuss about?” is an illustrated story about the bebok family for everyone who was afraid of this iconic monster as a child. The aim of the project was to promote Silesian culture and dialect. Adventures of beboks searching for similar monsters are presented in traditionally made illustrations, supplemented with dialogues written in the dialect.

Maciej Lisek Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: „Złoty Step” - Krótkometrażowy film animowany. Promotor dr Marcin Nowrotek
Praca licencjacka została zrealizowana w formie krótkometrażowego filmu animowanego. Nawiązuje on do problemu pustynnienia stepów mongolskich, spowodowanego rozwojem przemysłu górniczego. Film opowiada o Górniku, który w destrukcyjnej pogoni za złotem, pragnie wydobyć jego cenne złoża z ziemi należącej do Pasterza hodującego kozy. Celem pracy było poznanie i zrealizowanie najważniejszych etapów tworzenia filmu animowanego.
The bachelor's thesis was made in the form of a short animated film. It refers to the problem of desertification of the Mongolian steppes, caused by the development of the mining industry. The film tells the story of a miner who, in a destructive pursuit of gold, wants to extract its valuable deposits from the land belonging to a shepherd who breeds goats. The aim of the work was to learn and implement the most important stages of creating an animated film.
The bachelor's thesis was made in the form of a short animated film. It refers to the problem of desertification of the Mongolian steppes, caused by the development of the mining industry. The film tells the story of a miner who, in a destructive pursuit of gold, wants to extract its valuable deposits from the land belonging to a shepherd who breeds goats. The aim of the work was to learn and implement the most important stages of creating an animated film.

Monika Przygodzka Kierunek Projektowanie Graficzne Temat Alternatywna scena tatuażu w Polsce – seria zinów Promotorka dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Projekt ALTTT to seria zinów, która ma na celu promowanie alternatywnej sztuki i budowanie społeczności tatuatorskiej. To próba stworzenia kompleksowego narzędzia promocji i zbierania informacji o alternatywnej scenie tatuażu w Polsce. Projekt ten nie tylko odpowiada na istniejące potrzeby w środowisku, ale także ma potencjał do dalszego rozwoju. ALTTT to inicjatywa, która może zmienić spojrzenie na tatuaż i ludzi z nim związanych.
Project ALTTT is a series of zines aimed at promoting alternative art and building a tattoo community. It's an attempt to create a comprehensive tool for promoting and gathering information about the alternative tattoo scene in Poland. This project not only addresses
existing needs within the community but also has the potential for further development.
ALTTT is an initiative that can change the perception of tattooing and the people associated with it.
Project ALTTT is a series of zines aimed at promoting alternative art and building a tattoo community. It's an attempt to create a comprehensive tool for promoting and gathering information about the alternative tattoo scene in Poland. This project not only addresses
existing needs within the community but also has the potential for further development.
ALTTT is an initiative that can change the perception of tattooing and the people associated with it.

Michał Goliszewski Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Tatoologia Słowian - publikacja z ilustracjami oraz wykonanymi tatuażami inspirowanymi mitologią słowiańską. Promotorka dr Anna Machwic
Album „Tattoologia słowian” przedstawia fragment mojego tatuatorskiego portfolio, przedstawiający wybrane elmenty demonologii słowiańskiej. Zawiera ilustracje oraz opisy dotyczące poszczególnych demonów,
zdjęcia wykonanych na skórze tatuaży oraz krótkie adnotacje dotyczące realizacji tych prac. Publikacja ta jest narzędziem promocyjnym i skierowana jest głównie do miłośników mitologii słowiańskiej, klientów
salonu tatuażu jak i uczestników konwentów.
The album „Tattoologia słowian” showcases a fragment of my tattoo portfolio, illustrating selected elements of Slavic demonology. It includes illustrations and descriptions of individual demons, photographs of
tattoos executed on skin, and brief annotations regarding the realization of these works. This publication serves as a promotional tool and is primarily aimed at enthusiasts of Slavic mythology, tattoo studio clients,
and convention attendees.
zdjęcia wykonanych na skórze tatuaży oraz krótkie adnotacje dotyczące realizacji tych prac. Publikacja ta jest narzędziem promocyjnym i skierowana jest głównie do miłośników mitologii słowiańskiej, klientów
salonu tatuażu jak i uczestników konwentów.
The album „Tattoologia słowian” showcases a fragment of my tattoo portfolio, illustrating selected elements of Slavic demonology. It includes illustrations and descriptions of individual demons, photographs of
tattoos executed on skin, and brief annotations regarding the realization of these works. This publication serves as a promotional tool and is primarily aimed at enthusiasts of Slavic mythology, tattoo studio clients,
and convention attendees.

Oskar Grabara Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Projekt publikacji przedstawiający uwspółcześniony mit Baby Jagi. Promotorka dr Anna Machwic
Moja praca dyplomowa prezentuje nowatorską interpretację mitu o Babie Jadze w formie noweli graficznej. Poprzez wykorzystanie komiksu, staram się zainteresować czytelników rodzimym folklorem oraz zachęcić do dalszego zgłębiania tematu. Baba Jaga, jako jedna z
najbardziej fascynujących postaci słowiańskiego folkloru, stanowi centralny punkt mojej pracy. Czy współczesny świat gotów jest na spotkanie z tą dziką siłą natury? Jakie niebezpieczeństwa czyhają na tych, którzy odważą się wkroczyć do jej świata?
My diploma work presents an innovative interpretation of the myth about Baba Jaga in the form of a graphic novel. Through the use of comics, I try to interest readers in native folklore and encourage further exploration of the topic. Baba Jaga, as one of the most fascinating figures of Slavic folklore, is the focal point of my work. Is the modern world ready to meet
this wild force of nature? What dangers await those who dare to enter her realm?
najbardziej fascynujących postaci słowiańskiego folkloru, stanowi centralny punkt mojej pracy. Czy współczesny świat gotów jest na spotkanie z tą dziką siłą natury? Jakie niebezpieczeństwa czyhają na tych, którzy odważą się wkroczyć do jej świata?
My diploma work presents an innovative interpretation of the myth about Baba Jaga in the form of a graphic novel. Through the use of comics, I try to interest readers in native folklore and encourage further exploration of the topic. Baba Jaga, as one of the most fascinating figures of Slavic folklore, is the focal point of my work. Is the modern world ready to meet
this wild force of nature? What dangers await those who dare to enter her realm?

Weronika Chilimoniuk Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: ''Kolor, kształt, zabawa – projekt edukacyjnej publikacji dla dzieci'' Promotorka: dr Anna Machwic
Publikacja edukacyjna, w której skład wchodzą dwa aktywnościowe zeszyty ćwiczeń, ma za zadanie pobudzić kreatywność wśród dzieci w wieku szkolnym. W tym okresie zaobserwować można utratę
chęci do twórczego działania – projekt ma na celu zachęcenie do ponownego beztroskiego tworzenia za pomocą abstrakcyjnych form. Dzieci mogą korzystać z zeszytów samodzielnie jak i z opiekunem, dodatkowo publikacja może być wykorzystywana do prowadzenia różnorodnych warsztatów artystycznych.
An educational publication with two interactive exercise workbooks aimed to inspire creativity among school-age children. In this period of the children’s lives, a lack of interest in creative activities can be observed, the project aims to encourage carefree creativity once again. Children can
use the workbooks by themselves at home or with a guardian, the publication can also be used to run various artistic workshops.
chęci do twórczego działania – projekt ma na celu zachęcenie do ponownego beztroskiego tworzenia za pomocą abstrakcyjnych form. Dzieci mogą korzystać z zeszytów samodzielnie jak i z opiekunem, dodatkowo publikacja może być wykorzystywana do prowadzenia różnorodnych warsztatów artystycznych.
An educational publication with two interactive exercise workbooks aimed to inspire creativity among school-age children. In this period of the children’s lives, a lack of interest in creative activities can be observed, the project aims to encourage carefree creativity once again. Children can
use the workbooks by themselves at home or with a guardian, the publication can also be used to run various artistic workshops.

Zofia Białas Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Ogród emocji - Projekt publikacji psychoedukacyjnej o rozpoznawaniu i nazywaniu emocji. Promotorka dr Anna Machwic
“Ogród emocji” jest projektem ilustrowanej publikacji. Celem mojej pracy jest zwiększenie świadomości na temat emocji w przystępnej formie ilustrowanej książki dla dzieci i ich rodziców. Projekt metaforycznie wykorzystuje analogię między psychologicznymi terminami dotyczącymi regulacji emocji, a ideą ogrodu naturalnego, gdzie ważna jest każda roślina i ma swoją funkcję. Książka formą i dobranymi środkami sprawi, że czytelnik pozna nowe terminy.
“The Garden of Emotions” is a project of an illustrated publication. The aim of my work is to increase awareness of emotions in an accessible form of an illustrated book for children and their parents. The project metaphorically uses the analogy between psychological terms regarding the regulation of emotions and the idea of a natural garden, where each plant is important and has its own function. The book's form and selected means will make the reader learn new terms.
“The Garden of Emotions” is a project of an illustrated publication. The aim of my work is to increase awareness of emotions in an accessible form of an illustrated book for children and their parents. The project metaphorically uses the analogy between psychological terms regarding the regulation of emotions and the idea of a natural garden, where each plant is important and has its own function. The book's form and selected means will make the reader learn new terms.

Aleksandra Bylica Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Kobieta i jej motyle - projekt biograficznej powieści graficznej o życiu Marii Sibylli Merian Promotorka dr Anna Machwic
Kobieta i jej motyle” to projekt biograficznej powieści graficznej o życiu Marii Sibylli Merian. Opowiedziana z perspektywy tej XVII-wiecznej biolożki i ilustratorki historia skupia się na przedstawieniu trudnej sytuacji kobiet badaczek w okresie baroku oraz inspiruje do podążania za swoimi marzeniami.
"Woman and her Butterflies" is a biographical graphic novel project about the life of Maria Sibylla Merian. Told from the perspective of this 17th-century biologist and illustrator the story focuses on depicting the challenging situation of female researchers during the Baroque period and inspires others to pursue their dreams.
"Woman and her Butterflies" is a biographical graphic novel project about the life of Maria Sibylla Merian. Told from the perspective of this 17th-century biologist and illustrator the story focuses on depicting the challenging situation of female researchers during the Baroque period and inspires others to pursue their dreams.

Urszula Furmańska - Droździk Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: O, Jeju! Projekt książki dla dzieci przybliżający kulturę Półwyspu Koreańskiego Promotorka: dr Anna Machwic
Projekt książki „O, Jeju!” to publikacja ilustrowana, która zarówno w warstwie tekstowej jak i wizualnej odnosi się do kultury i sztuki Półwyspu Koreańskiego. Skierowana głównie do dzieci w wieku późnego przedszkola i pierwszych klas szkoły podstawowej historia, opiera się luźno na
koreańskim micie o powstaniu tytułowej wyspy Jeju.
The Oh, Jeju! book project is an illustrated publication that refers to the culture and art of the Korean Peninsula both in text and visual terms. The story, aimed mainly at children in late kindergarten and first grades of primary school, is loosely based on the Korean myth about the creation of the titular Jeju island.
koreańskim micie o powstaniu tytułowej wyspy Jeju.
The Oh, Jeju! book project is an illustrated publication that refers to the culture and art of the Korean Peninsula both in text and visual terms. The story, aimed mainly at children in late kindergarten and first grades of primary school, is loosely based on the Korean myth about the creation of the titular Jeju island.

Nicola Rajda Kierunek Wzornictwo Temat: Poszukiwanie nowego materiału z odpadów stolarskich do stworzenia nowego produktu wzorniczego. Promotorka dr hab. Agata Chmielarz
Projekt SCOBS LAB wychodzi naprzeciw potrzebom współczesnego projektowania, oferując materiał, który nie tylko wykorzystuje odpady przemysłowe, ale również promuje ekologiczne podejście do projektowania, wykorzystuje trociny do stworzenia naturalnego materiału, który ma szerokie spektrum zastosowań, a dzięki różnorodnym wariantom kolorystycznym i możliwością barwienia, oferuje on estetyczne i naturalne rozwiązania, dopasowane do indywidualnych gustów.
The SCOBS LAB project meets the needs of contemporary design by offering a material that not only utilizes industrial waste but also promotes an ecological approach to design. It utilizes sawdust to create a natural material with a wide range of applications. Thanks to various color options and dyeing possibilities, it offers aesthetic and natural solutions tailored to individual preferences.
The SCOBS LAB project meets the needs of contemporary design by offering a material that not only utilizes industrial waste but also promotes an ecological approach to design. It utilizes sawdust to create a natural material with a wide range of applications. Thanks to various color options and dyeing possibilities, it offers aesthetic and natural solutions tailored to individual preferences.

Karolina Telenga Kierunek Wzornictwo Temat: Projekt materiałów graficznych wizualizujących treści "Uchwały krajobrazowej" w Katowicach Promotorka dr hab. Agnieszka Nawrocka
Projekt dyplomowy dotyczy wizualizacji treści projektu „Uchwały krajobrazowej” w Katowicach. Opracowanie projektu powstało przy współpracy z Urzędem Miasta Katowice na bazie dostarczonych przez nich materiałów merytorycznych. Finałowe opracowanie składa się ze strony internetowej i drukowanego przewodnika, które odpowiadają na potrzeby zdefiniowanej grupy odbiorców i w sposób jednoznaczny wizualizują skomplikowany temat.
The project concerns visualizing the content of the "Landscape Resolution" project in Katowice. The project development was done in collaboration with the Katowice City Hall based on the substantive materials provided by them. The final output consists of a website and a printed guide, which address the needs of the defined target audience and clearly visualize the complex topic.
The project concerns visualizing the content of the "Landscape Resolution" project in Katowice. The project development was done in collaboration with the Katowice City Hall based on the substantive materials provided by them. The final output consists of a website and a printed guide, which address the needs of the defined target audience and clearly visualize the complex topic.

Franciszek Rząsa Kierunek Wzornictwo Temat: Projekt kroju dekoracyjnego oraz elementów identyfikacji wizualnej dla Muzeum Tatrzańskiego Promotorka: dr hab. Agnieszka Nawrocka
Hanka to krój pisma zaprojektowany dla Muzeum Tatrzańskiego. Jest zainspirowany drewnem, śladami narzędzia i rytmami wzorów pochodzących z kultury góralskiej. Oparte na nim elementy identyfikacji wizualnej mają odzwierciedlać nowoczesny, ale osadzony w historii regionu charakter instytucji.
Hanka is a typeface designed for the Tatra Museum in Zakopane. It is inspired by wood, tool marks and the rhythms of patterns derived from highland culture. The visual identity elements based on it are meant to reflect the institution's modern, but embedded in the region's history
Hanka is a typeface designed for the Tatra Museum in Zakopane. It is inspired by wood, tool marks and the rhythms of patterns derived from highland culture. The visual identity elements based on it are meant to reflect the institution's modern, but embedded in the region's history

Julia Shestopalov Kierunek Wzornictwo Temat: Projekt systemu informacji wizualnej z elementami edukacyjnymi w Skansenie Maszyn Parowych w Tarnowskich Górach. Promotorka: dr hab. Agnieszka Nawrocka
Projekt systemu informacji wizualnej z elementami edukacyjnymi w Skansenie Maszyn Parowych w Tarnowskich Górach był realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Miłośników Ziemi Tarnogórskiej. Celem dyplomu jest przybliżenie odwiedzającym wiedzy
o technice parowej oraz popularyzacja skansenu. Projekt składa się z tablicy zbiorczej wraz z mapą izometryczną, tablicy informacyjnej, regulaminowej, strefowej oraz strony internetowej, która jest zintegrowana z kodami QR.
ENG
The project of visual information system with educational elements at the Steam Engines Open Air Museum in Tarnowskie Góry was carried out in cooperation with the Tarnowskie Góry Land Lovers Association. The purpose of the diploma is to bring visitors closer to the knowledge of steam technology and to popularize the museum. The project consists of a summary board with an isometric map, an information board, a regulations board, a zone board and a website, which is integrated with QR codes.
o technice parowej oraz popularyzacja skansenu. Projekt składa się z tablicy zbiorczej wraz z mapą izometryczną, tablicy informacyjnej, regulaminowej, strefowej oraz strony internetowej, która jest zintegrowana z kodami QR.
ENG
The project of visual information system with educational elements at the Steam Engines Open Air Museum in Tarnowskie Góry was carried out in cooperation with the Tarnowskie Góry Land Lovers Association. The purpose of the diploma is to bring visitors closer to the knowledge of steam technology and to popularize the museum. The project consists of a summary board with an isometric map, an information board, a regulations board, a zone board and a website, which is integrated with QR codes.

Bogusława Powalska Kierunek Wzornictwo Temat: Produkt wspierający zwiększenie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży pokolenia Zalpha Promotrka: dr hab. Agata Chmielarz
Projekt ma na celu zaproponowanie produktu, który pobudzi aktywność fizyczną wśród dzieci i młodzieży. Celem jest stworzenie rozwiązania, które nawiązuje do zainteresowań oraz stylu życia pokolenia Zalpha. Produkt powinien również dotrzeć do osób o niskim poziomie aktywności i zachęcić je do regularnego uczestnictwa. Efektem końcowym jest obiekt do aktywnego siedzenia zapobiegający pozostawaniu w biernej pozycji. Produkt umożliwia również ćwiczenia podczas przerw oraz posiada dedykowaną aplikację.
The project aims to propose a product that will promote physical activity among children and youth. The goal is to create a solution that resonates with the interests and lifestyle of the Zalpha generation. The product should also reach children with low levels of activity and encourage them to participate regularly. The end result is an active sitting device that prevents passive posture. The product also enables exercises during breaks and comes with a dedicated application.
The project aims to propose a product that will promote physical activity among children and youth. The goal is to create a solution that resonates with the interests and lifestyle of the Zalpha generation. The product should also reach children with low levels of activity and encourage them to participate regularly. The end result is an active sitting device that prevents passive posture. The product also enables exercises during breaks and comes with a dedicated application.

Katarzyna Jojko Kierunek Wzornictwo: Temat: Redesign strony internetowej Muzeum na Grapie w Jaworzynce. Promotorka: dr hab. Hanna Sitarz-Pietrzak
Projekt redesignu strony internetowej muzeum "Na Grapie" w Jaworzynce, został zrealizowany we współpracy z instytucją. Celem głównym było opracowanie nowych wytycznych wizerunkowych, które miałyby wspierać większą rozpoznawalność muzeum oraz poprawić funkcjonalność i komunikatywność strony internetowej. W ramach
projektu przewidziano również strategię działań w mediach społecznościowych, co miało na celu zintegrowane i spójne przedstawienie muzeum w przestrzeni cyfrowej.
The graduation project realises a redesign of the website "Na Grapie" museum in Jaworzynka, and was carried out as a collaboration with the institution. The main
objective was to develop new image guidelines, increasing the functionality and
communicativeness of the website. The project also includes social media strategies,
which are aimed to present the museum in an integrated and coherent way in the digital
space.
projektu przewidziano również strategię działań w mediach społecznościowych, co miało na celu zintegrowane i spójne przedstawienie muzeum w przestrzeni cyfrowej.
The graduation project realises a redesign of the website "Na Grapie" museum in Jaworzynka, and was carried out as a collaboration with the institution. The main
objective was to develop new image guidelines, increasing the functionality and
communicativeness of the website. The project also includes social media strategies,
which are aimed to present the museum in an integrated and coherent way in the digital
space.

Olga Borowiec Kierunek Wzornictwo Temat: Redesign strony www kina Studyjnego Amok. Promotorka: dr hab. Hanna Sitarz-Pietrzak
Projekt dyplomowy dotyczy redesignu strony internetowej kina studyjnego Amok w Gliwicach.
Praca miała na celu stworzenie nowego key visuala, który odzwierciedla indywidualny charakter tego miejsca. Głównym założeniem było stworzenie nowych, odwołujących się do tożsamości miejsca, wytycznych wizerunkowych dla całej identyfikacji instytucji oraz poprawa użyteczności strony. Projekt został uzupełniony o wzorce działań w mediach społecznościowych. Prototyp strony został zrealizowany w programie Figma.
Diploma project of website redesign for the arthouse cinema Amok in Gliwice.
Redesign of the website for the Amok arthouse cinema in Gliwice.
The aim was to create a new key visual reflecting the unique character of the place. The main goal was to establish new, identity-driven guidelines for the institution's overall branding and enhance the website's usability. The project was complemented with social media post patterns. Website prototype was developed using Figma.
Praca miała na celu stworzenie nowego key visuala, który odzwierciedla indywidualny charakter tego miejsca. Głównym założeniem było stworzenie nowych, odwołujących się do tożsamości miejsca, wytycznych wizerunkowych dla całej identyfikacji instytucji oraz poprawa użyteczności strony. Projekt został uzupełniony o wzorce działań w mediach społecznościowych. Prototyp strony został zrealizowany w programie Figma.
Diploma project of website redesign for the arthouse cinema Amok in Gliwice.
Redesign of the website for the Amok arthouse cinema in Gliwice.
The aim was to create a new key visual reflecting the unique character of the place. The main goal was to establish new, identity-driven guidelines for the institution's overall branding and enhance the website's usability. The project was complemented with social media post patterns. Website prototype was developed using Figma.

Wiktoria Juszczyk Kierunek Wzornictwo Temat: Projekt urządzenia wspomagającego utrzymanie sprawności przez seniora. Promotor dr hab. Andrzej Sobaś
Starzejące się społeczeństwo staje się wyzwaniem, które coraz bardziej wpływa na nasze życie i wymusza wprowadzanie zmian. Seniorzy stają się bardziej aktywni i produktywni, zauważyć można wydłużenie sprawności fizycznej i intelektualnej. STABILY jest to projekt umożliwiający osobom
starszym dłuższe zachowanie aktywnego trybu życia poprzez wydłużenie dystansu spacerów, które są
codziennymi spontanicznymi aktywnościami odpowiednimi dla każdego. Dodatkowo można wykorzystać go jako wózek zakupowy.
STABILY jest to projekt umożliwiający osobom starszym dłuższe zachowanie aktywnego trybu życia poprzez wydłużenie dystansu spacerów, które są codziennymi spontanicznymi aktywnościami odpowiednimi dla każdego bez względu na wiek. Urządzenie wspomaga równowagę i ułatwia
poruszanie się w przestrzeni miejskiej. Dodatkowo można wykorzystać go jako wózek zakupowy.
An aging society is becoming a challenge that increasingly affects our lives and forces us to make changes. Seniors become more active and productive, and their physical and intellectual fitness increases. STABILY is a project that enables older people to maintain an active lifestyle for longer by
extending the distance of walks, which are daily spontaneous activities suitable for everyone.
STABILY the distance of walks, which are daily spontaneous activities suitable for everyone regardless of age. The device supports balance and facilitates movement in urban space.
starszym dłuższe zachowanie aktywnego trybu życia poprzez wydłużenie dystansu spacerów, które są
codziennymi spontanicznymi aktywnościami odpowiednimi dla każdego. Dodatkowo można wykorzystać go jako wózek zakupowy.
STABILY jest to projekt umożliwiający osobom starszym dłuższe zachowanie aktywnego trybu życia poprzez wydłużenie dystansu spacerów, które są codziennymi spontanicznymi aktywnościami odpowiednimi dla każdego bez względu na wiek. Urządzenie wspomaga równowagę i ułatwia
poruszanie się w przestrzeni miejskiej. Dodatkowo można wykorzystać go jako wózek zakupowy.
An aging society is becoming a challenge that increasingly affects our lives and forces us to make changes. Seniors become more active and productive, and their physical and intellectual fitness increases. STABILY is a project that enables older people to maintain an active lifestyle for longer by
extending the distance of walks, which are daily spontaneous activities suitable for everyone.
STABILY the distance of walks, which are daily spontaneous activities suitable for everyone regardless of age. The device supports balance and facilitates movement in urban space.

Tatiana Góralik Kierunek Wzornictwo Temat: Projekt systemu identyfikacji wizualnej miasta Myślenice. Promotorka dr Anna Pohl
System Identyfikacji Wizualnej Miasta i Gminy Myślenice ma na celu stworzenie spójnego wizerunku miasta, podkreślając jego bogatą historię i znaczącą lokalizację. Identyfikacja, nawiązuje do dziedzictwa kulturowego. Projekt, opracowany w sposób elastyczny, jest łatwy w użyciu, pozwala na szerokie zastosowanie w różnych mediach. Nowy znak graficzny odzwierciedla charakter Myślenic, wyróżniać miasto na tle innych i ułatwiać mieszkańcom identyfikację z miejscem, z którym się utożsamiają.
The Visual Identification System for City and Municipality Myślenice aims to create a coherent image of the city, emphasizing its rich history and significant location. The identity, which reflects the cultural heritage, aspires to be a key element in the development strategy. The design, developed in a flexible manner, is easy to use, allowing for broad application across various media. The new visual mark is intended to reflect the character of Myślenice, distinguish the city from others, and facilitate residents' identification with the place they associate with.
The Visual Identification System for City and Municipality Myślenice aims to create a coherent image of the city, emphasizing its rich history and significant location. The identity, which reflects the cultural heritage, aspires to be a key element in the development strategy. The design, developed in a flexible manner, is easy to use, allowing for broad application across various media. The new visual mark is intended to reflect the character of Myślenice, distinguish the city from others, and facilitate residents' identification with the place they associate with.

Milena Kebede Kierunek Wzornictwo Temat: Projekt przestrzeni do ekspozycji efektów sztuki henny. Promotor: dr hab. Andrzej Klisz
Hexpo to system konstrukcji służących do eksponowania partii ludzkiego ciała ozdobionego henną.
Głównym celem jest tutaj jak najwierniejsze przedstawienie henny w kontakcie z żywym nośnikiem
sztuki. Ekspozytory zostały zaprojektowane tak, aby możliwe było układanie ich w różny sposób w
zależności od potrzeb dzieła - można odkryć części ciała modela, które artysta chce pokazać i
jednocześnie zakryć te, które nie są obiektem ekspozycji. Projekt składa się z bambusowej konstrukcji
(model wchodzi do środka) oraz zestawu wachlarzy wykonanych z flizeliny, pozwalających na budowanie
zasłon, które kryją niepożądane części ciała.
Opis po angielsku:
Exenna is a system of constructions used to showcase parts of the human body adorned with henna. The
main goal here is to faithfully represent henna art in contact with a living canvas. The displays are
designed to be arranged in various ways depending on the needs of the artwork - parts of the model's body
that the artist wants to showcase can be revealed while simultaneously covering those that are not
intended for display. The project consists of a bamboo structure (with the model inside) and a set of fan-
like screens made of flannel, allowing for the creation of curtains that conceal unwanted body parts.
Głównym celem jest tutaj jak najwierniejsze przedstawienie henny w kontakcie z żywym nośnikiem
sztuki. Ekspozytory zostały zaprojektowane tak, aby możliwe było układanie ich w różny sposób w
zależności od potrzeb dzieła - można odkryć części ciała modela, które artysta chce pokazać i
jednocześnie zakryć te, które nie są obiektem ekspozycji. Projekt składa się z bambusowej konstrukcji
(model wchodzi do środka) oraz zestawu wachlarzy wykonanych z flizeliny, pozwalających na budowanie
zasłon, które kryją niepożądane części ciała.
Opis po angielsku:
Exenna is a system of constructions used to showcase parts of the human body adorned with henna. The
main goal here is to faithfully represent henna art in contact with a living canvas. The displays are
designed to be arranged in various ways depending on the needs of the artwork - parts of the model's body
that the artist wants to showcase can be revealed while simultaneously covering those that are not
intended for display. The project consists of a bamboo structure (with the model inside) and a set of fan-
like screens made of flannel, allowing for the creation of curtains that conceal unwanted body parts.

Karolina Sielski Kierunek Wzornictwo Temat: Projekt przestrzeni biblioteki szkolnej. Promotor dr hab. Andrzej Klisz
Celem projektu jest stworzenie przestrzeni czytelni przyjaznej wszystkim uczniom, odpowiadającą na potrzeby sensoryczne i ruchowe dzieci oraz zachęcającej do aktywnego i zaangażowanego siedzenia. Zestaw jest modułowy by mógł zostać dostosowany do różnych rozmiarów pomieszczeń. W ramach projektu powstały obiekty do przechowywania książek z wbudowanymi miejscami dla uczniów oraz zestaw klocków, który mimo dostosowania do użycia w przestrzeni regałów, może być używany również w całej bibliotece i czytelni.
The aim of the project is to create a reading room space that is friendly to all students, responding to children's sensory and motor needs and encouraging active and engaged sitting. The set is modular so that it can be adapted to different sizes of rooms. As part of the project, objects for storing books with built-in places for students and a set of blocks
were created, which, although adapted for use in the shelf space, can also be used throughout the library and reading room.
The aim of the project is to create a reading room space that is friendly to all students, responding to children's sensory and motor needs and encouraging active and engaged sitting. The set is modular so that it can be adapted to different sizes of rooms. As part of the project, objects for storing books with built-in places for students and a set of blocks
were created, which, although adapted for use in the shelf space, can also be used throughout the library and reading room.

Kinga Mazanek Kierunek Wzornictwo Temat: Projekt systemu punktów postoju rowerzystów na Szlaku Orlich Gniazd Promotor: dr hab. Andrzej Klisz
RockRide to system punktów postojowych na trasie rowerowej Szlaku Orlich Gniazd na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Zaprojektowany obiekt ma służyć rowerzystom, jak i osobom zwiedzającym okolice, jako miejsce postoju, w którym będą mogli zjeść posiłek pod zadaszeniem, bezpiecznie odłożyć rowery oraz zapoznać się z informacjami dotyczącymi trasy. Zastosowane materiały, z których wykonany jest obiekt, nawiązują charakterem do otoczenia, w którym ma znajdować się punkt postojowy.
RockRide is the system of stopping points along the Szlak Orlich Gniazd bicycle route in Jura Krakowsko-Częstochowska. The designed facility is intended for cyclists, as well as visitors of the area, as a stopping point where they can eat a meal under the roof, safely put their bicycles away and learn about the route. The materials used for the facility relate in character to the surrounding in which the stopping point is going to be located.
RockRide is the system of stopping points along the Szlak Orlich Gniazd bicycle route in Jura Krakowsko-Częstochowska. The designed facility is intended for cyclists, as well as visitors of the area, as a stopping point where they can eat a meal under the roof, safely put their bicycles away and learn about the route. The materials used for the facility relate in character to the surrounding in which the stopping point is going to be located.

Agata Ogaza Kierunek Wzornictwo Temat: Projekt wspomagający badanie powidoków z możliwością przeprowadzania terapii i diagnozy. Promotor dr hab. Andrzej Klisz
„Widok” to projekt urządzenia do wsparcia diagnozy zaburzeń psychicznych przy pomocy badania powidoków. Projekt ma na celu umożliwienie specjaliście przeprowadzenia badania, z zachowaniem odpowiednich warunków technicznych. „Widok” składa się z regulowanego dwustopniowo ekranu, umieszczonego na ustalonej odległości od oczu pacjenta, dwupunktowego oświetlenia, oraz znacznika ułożenia brody badanego. Projekt powstał we współpracy z dr hab. Mirosławem Harciarkiem prof. WS Humanitas.
"Widok" is a project of a device, supporting the diagnosis of mental disorders, by examining afterimages. The project is meant to enable a specialist to conduct tests while maintaining correct technical conditions. “Widok" consists of a two-stage adjustable screen, placed at a set distance from the patient's eyes, two-point lighting, and a marker for the position of the subject's chin. The project was created in cooperation with Dr. hab. Mirosław Harciarek prof. WS Humanitas.
"Widok" is a project of a device, supporting the diagnosis of mental disorders, by examining afterimages. The project is meant to enable a specialist to conduct tests while maintaining correct technical conditions. “Widok" consists of a two-stage adjustable screen, placed at a set distance from the patient's eyes, two-point lighting, and a marker for the position of the subject's chin. The project was created in cooperation with Dr. hab. Mirosław Harciarek prof. WS Humanitas.

Kinga Zając Kierunek Wzornictwo Temat: Projekt systemu informacji wizualnej w Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie" Promotorka dr hab. Agnieszka Nawrocka
Praca dyplomowa powstała we współpracy z Górnośląskim Parkiem Etnograficznym w Chorzowie, skupiając się na stworzeniu systemu informacji wizualnej. Jego głównym celem jest ułatwienie orientacji dla zwiedzających w parku oraz dostosowanie wizualne do charakteru miejsca. Rozwiązanie projektowe składa się ze zbiorczego planu całego obiektu, planów z wyszczególnionymi mniejszymi regionami, informacji kierunkowej oraz tablic informacyjnych dla konkretnych budynków.
The project was created in cooperation with the Upper Silesian Ethnographic Park in Chorzów, focusing on the creation of a visual information system. Its main aim is to facilitate orientation for visitors in the park and adapt visually to the character of the place. The project solution consists of an overall plan of the entire facility, plans with detailed smaller regions, directional information, and informational boards for specific buildings.
The project was created in cooperation with the Upper Silesian Ethnographic Park in Chorzów, focusing on the creation of a visual information system. Its main aim is to facilitate orientation for visitors in the park and adapt visually to the character of the place. The project solution consists of an overall plan of the entire facility, plans with detailed smaller regions, directional information, and informational boards for specific buildings.

Aleksandra Byrdziak Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Interaktywna podróż po świecie malarstwa Erwina Sówki Promotor dr hab. Ksawery Kaliski
Iluzje to interaktywny projekt multimedialny realizowany w przestrzeni 3D umożliwiający zanurzenie się w świecie malarstwa Erwina Sówki. Celem projektu jest przeniesienie prac artysty do przestrzeni trójwymiarowej, jak i poprowadzenie odbiorcy przez autorską narracje, zachęcającą do spojrzenia na pracę Sówki przez pryzmat bogactwa symbolicznego oraz krytyki feministycznej.
Streszczenie w języku [EN] Illusions is an interactive multimedia project implemented in 3D space, allowing the viewer to immerse into the world of Erwin Sówka's paintings. The aim of the project is to transfer the artist's works to a three-dimensional space and to guide the recipient through original narrative —an encouragement to look at Sówka's work through the prism of symbolic richness and feminist criticism.
Streszczenie w języku [EN] Illusions is an interactive multimedia project implemented in 3D space, allowing the viewer to immerse into the world of Erwin Sówka's paintings. The aim of the project is to transfer the artist's works to a three-dimensional space and to guide the recipient through original narrative —an encouragement to look at Sówka's work through the prism of symbolic richness and feminist criticism.

Maja Ignalska Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Nowa fala w sztuce tatuażu - zin z autorskim krojem pisma. Promotorka dr hab. Agnieszka Małecka - Kwiatkowska
Projekt „OKURDE ZIN” to niskobudżetowa, drukowana w jednym kolorze, powielana na kopiarkach publikacja. Została ona uzupełniona o technologię rozszerzonej rzeczywistości, która umożliwia odbiorcom doświadczenie realnych projektów w pełnej gamie kolorystycznej. Zin wynika z moich osobistych zainteresowań i doświadczeń, a także
potrzeby dzielenia się wiedzą na temat współczesnego tatuażu.
The OKURDE ZIN project is a low-budget, single-color printed publication replicated on copy machines. It has been complemented with augmented reality technology, allowing readers to experience real projects in a full range of colors. The zine stems from my interest,
experience, and the need to share knowledge about contemporary tattooing.
potrzeby dzielenia się wiedzą na temat współczesnego tatuażu.
The OKURDE ZIN project is a low-budget, single-color printed publication replicated on copy machines. It has been complemented with augmented reality technology, allowing readers to experience real projects in a full range of colors. The zine stems from my interest,
experience, and the need to share knowledge about contemporary tattooing.

Anna Trzcionka Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: “ Lęk” - subiektywny projekt gry inspirowany doświadczeniami z zaburzeniami lękowymi i depresją. Promotor prof. dr hab. Bogdan Król
“Lęk” to interaktywny projekt inspirowany osobistymi doświadczeniami z zaburzeniami lękowymi i depresją. Głównym celem pracy było autorskie stworzenie wirtualnego świata mającego wywoływać niekomfortowe emocje u widza, ale jednocześnie motywować go do refleksji nad własnymi uczuciami. Projekt, w którym uczestniczymy z perspektywy pierwszej osoby w trójwymiarowym środowisku ma również podnosić świadomość na temat zdrowia psychicznego. „Lęk” stworzony jest przy użyciu silnika Unreal Engine 5.
“Anxiety” is an interactive project inspired by personal experiences with anxiety disorders and depression. The main goal of the work was the author's creation of a virtual world intended to evoke uncomfortable emotions in the viewer, but at the same time motivate him to reflect on his own feelings. The project, in which we participate from a first-person perspective in a three-dimensional environment, is also intended to raise awareness about mental health. “Anxiety” is created using Unreal Engine 5.
“Anxiety” is an interactive project inspired by personal experiences with anxiety disorders and depression. The main goal of the work was the author's creation of a virtual world intended to evoke uncomfortable emotions in the viewer, but at the same time motivate him to reflect on his own feelings. The project, in which we participate from a first-person perspective in a three-dimensional environment, is also intended to raise awareness about mental health. “Anxiety” is created using Unreal Engine 5.

Klaudia Pach Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: projekt narzędzia wspierającego zajęcia konwersacyjne w języku polskim. Promotorka dr hab. Bogna Otto-Węgrzyn
Projekt narzędzia wspierającego zajęcia konwersacyjne w języku polskim dla lektorów. Inspiracją do jego realizacji jest rosnące zainteresowanie zajęciami konwersacyjnymi wśród obcokrajowców i brak odpowiednich materiałów online wspierających nauczanie polskiego. Projekt zakłada stworzenie platformy internetowej z szerokim wyborem opracowanych tematów oraz dziennikiem lektora.

Klaudia Wawrowska Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Koncepcja systemu zarządzania infrastrukturą uczelni. Projekt aplikacji. dr hab. Agnieszka Małecka - Kwiatkowska
Praca dyplomowa koncentruje się na opracowaniu systemu zarządzania infrastrukturą uczelni, uwzględniając potrzeby studentów i pracowników. Obejmuje analizę sytuacji obecnej i projekt prototypu aplikacji Unify wspierającej rezerwację sal, zarządzanie dostępami oraz komunikację. Celem jest usprawnienie procesów na uczelni poprzez
wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które zwiększą efektywność i komfort korzystania z dostępnych zasobów.
The thesis focuses on developing a university infrastructure management system, taking into account the needs of students and staff. It includes an analysis of the current situation and the design of a prototype application Unify to support room reservations, access
management, and improving communication. The goal is to streamline processes at the university by introducing modern technological solutions that will enhance efficiency and convenience in using available resources.
wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które zwiększą efektywność i komfort korzystania z dostępnych zasobów.
The thesis focuses on developing a university infrastructure management system, taking into account the needs of students and staff. It includes an analysis of the current situation and the design of a prototype application Unify to support room reservations, access
management, and improving communication. The goal is to streamline processes at the university by introducing modern technological solutions that will enhance efficiency and convenience in using available resources.

Alicja Polmańska Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Ćwiczenia wspierające rozwój twórczego myślenia u młodzieży - projekt publikacji. Promotorka dr hab. Justyna Szklarczyk - Lauer
Projekt interaktywnej platformy edukacyjnej, którego celem jest wsparcie rozwoju twórczego myślenia u młodzieży poprzez różnorodne ćwiczenia. Platforma umożliwia eksplorację własnej kreatywności oraz rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów w sposób innowacyjny i abstrakcyjny."
An interactive educational platform project aimed at supporting the development of creative thinking in adolescents through a variety of exercises. The platform enables the exploration of one's creativity and the development of problem-solving skills in an innovative and abstract manner.
An interactive educational platform project aimed at supporting the development of creative thinking in adolescents through a variety of exercises. The platform enables the exploration of one's creativity and the development of problem-solving skills in an innovative and abstract manner.
Alicja Polmańska Kierunek Projektowanie Graficzne Temat: Ćwiczenia wspierające rozwój twórczego myślenia u młodzieży - projekt publikacji. Promotorka dr hab. Justyna Szklarczyk - Lauer
Slajd z