Aktualności 01.03.2025
Obrony prac dyplomowych kierunku Projektowanie Graficzne marzec 2025
Serdecznie zapraszamy na publiczne na obrony prac dyplomowych kierunku Projektowanie Graficzne studiów I stopnia , które odbędą się w dniach 10.03.2025 do 12.03.2025

Kacper Musur
Tytuł pracy: Projekt modułowego kroju pisma z wieloma osiami interpolacji.
Promotor: dr hab. Agnieszka Małecka - Kwiatkowska
Recenzent: dr hab. Agnieszka Nawrocka
Promotor: dr hab. Agnieszka Małecka - Kwiatkowska
Recenzent: dr hab. Agnieszka Nawrocka

Małgorzata Kandziora
Tytuł pracy: Projekt identyfikacji wizualnej dla studio tanecznego 3ARTE
Promotor: dr Paweł Krzywda
Recenzent: dr hab. Zofia Oslislo-Piekarska
Projekt identyfikacji wizualnej dla studia tanecznego 3ARTE łączy dwie dziedziny – taniec oraz projektowanie graficzne – w celu stworzenia spójnej, dynamicznej i funkcjonalnej identyfikacji wizualnej dla studia tańca. Projekt bazuje na symbolice kuli dyskotekowej, będącej metaforą energii, wspólnoty i rytmu, a jego graficznym odzwierciedleniem jest styl pixel art.
Zakres pracy obejmuje opracowanie logotypu, systemu oznaczeń, typografii, palety kolorystycznej oraz materiałów promocyjnych, takich jak plakaty, ulotki, wizytówki, grafiki na social media i firmowe gadżety. Kluczową rolę odgrywa również animacja oraz wideo, które najlepiej oddają dynamikę tańca.
Identyfikacja wizualna 3ARTE została zaprojektowana z myślą o nowoczesności i estetyce retro, łącząc minimalistyczną geometrię z dynamicznymi akcentami kolorystycznymi. Projekt nie tylko buduje spójny wizerunek studia, ale także
podkreśla jego otwartość i pasję do tańca, inspirując do odkrywania własnego rytmu.
Promotor: dr Paweł Krzywda
Recenzent: dr hab. Zofia Oslislo-Piekarska
Projekt identyfikacji wizualnej dla studia tanecznego 3ARTE łączy dwie dziedziny – taniec oraz projektowanie graficzne – w celu stworzenia spójnej, dynamicznej i funkcjonalnej identyfikacji wizualnej dla studia tańca. Projekt bazuje na symbolice kuli dyskotekowej, będącej metaforą energii, wspólnoty i rytmu, a jego graficznym odzwierciedleniem jest styl pixel art.
Zakres pracy obejmuje opracowanie logotypu, systemu oznaczeń, typografii, palety kolorystycznej oraz materiałów promocyjnych, takich jak plakaty, ulotki, wizytówki, grafiki na social media i firmowe gadżety. Kluczową rolę odgrywa również animacja oraz wideo, które najlepiej oddają dynamikę tańca.
Identyfikacja wizualna 3ARTE została zaprojektowana z myślą o nowoczesności i estetyce retro, łącząc minimalistyczną geometrię z dynamicznymi akcentami kolorystycznymi. Projekt nie tylko buduje spójny wizerunek studia, ale także
podkreśla jego otwartość i pasję do tańca, inspirując do odkrywania własnego rytmu.

Paulina Marczak
Tytuł pracy: Jak zostać szczurem. Proces powstawania.
Promotor: prof. dr hab. Bogdan Król
Recenzent" dr hab. Weronika Siupka
Tematem pracy dyplomowej jest trailer animacji Życie z punktu widzenia szczura, autorstwa Pauliny Marczak. Historia przedstawia rozważania autorki na temat życia szczurów zainspirowane własnymi doświadczeniami z tymi zwierzętami. Projekt ma zachęcić odbiorcę do lepszego poznania szczurów i zweryfikowania własnych przekonań na ich temat. Projekt łączy technikę animacji 3D, jak i styl grafik 2D w celu uzyskania niepowtarzalnego efektu.
Promotor: prof. dr hab. Bogdan Król
Recenzent" dr hab. Weronika Siupka
Tematem pracy dyplomowej jest trailer animacji Życie z punktu widzenia szczura, autorstwa Pauliny Marczak. Historia przedstawia rozważania autorki na temat życia szczurów zainspirowane własnymi doświadczeniami z tymi zwierzętami. Projekt ma zachęcić odbiorcę do lepszego poznania szczurów i zweryfikowania własnych przekonań na ich temat. Projekt łączy technikę animacji 3D, jak i styl grafik 2D w celu uzyskania niepowtarzalnego efektu.

Kamila Brymora
Tytuł pracy: Publikacja dotycząca tajemniczych zaginięć na dzikich terenach Ameryki Północnej inspirowana fenomenem Missing 411
Promotor: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Recenzent: dr hab. Weronika Siupka
Opis: Projekt to strona internetowa poświęcona problemowi zaginięć na dzikich terenach Ameryki Północnej. Użytkownik eksploruje historię poprzez drzewko narracyjne, analizując tropy i odblokowując kolejne fragmenty sprawy. Po odkryciu wszystkich punktów może wziąć
udział w ankiecie dotyczącej tego, co według niego stało się z zaginioną osobą. Strona łączy interaktywny storytelling z elementami grywalizacji, tworząc angażujące doświadczenie. Może być rozszerzana o kolejne historie.
Promotor: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Recenzent: dr hab. Weronika Siupka
Opis: Projekt to strona internetowa poświęcona problemowi zaginięć na dzikich terenach Ameryki Północnej. Użytkownik eksploruje historię poprzez drzewko narracyjne, analizując tropy i odblokowując kolejne fragmenty sprawy. Po odkryciu wszystkich punktów może wziąć
udział w ankiecie dotyczącej tego, co według niego stało się z zaginioną osobą. Strona łączy interaktywny storytelling z elementami grywalizacji, tworząc angażujące doświadczenie. Może być rozszerzana o kolejne historie.

Nicole Knysak
Tytuł pracy: Intro i projekt stylistyki gry na podstawie klasycznej chińskiej powieści "Wędrówka na Zachód" autorstwa Wu Chengen'a
Promotor: prof. dr hab. Bogdan Król
Recenzent: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Tematem pracy dyplomowej jest animowane intro do gry komputerowej,
której scenariusz opiera się na chińskiej powieści autorstwa Wu Cheng’ena
„Wędrówka na Zachód”. Celem projektu jest przystępne zapoznanie widza
z losami głównego bohatera Małpiego Króla – Sun Wukonga – oraz zachęcenie do dalszego odkrywania chińskiego folkloru w trakcie rozgrywki. Projekt łączy estetykę chińskiego teatru cieni z technikami animacji 2D, w tym zastosowanie animacji poklatkowej oraz motion graphics.
Promotor: prof. dr hab. Bogdan Król
Recenzent: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Tematem pracy dyplomowej jest animowane intro do gry komputerowej,
której scenariusz opiera się na chińskiej powieści autorstwa Wu Cheng’ena
„Wędrówka na Zachód”. Celem projektu jest przystępne zapoznanie widza
z losami głównego bohatera Małpiego Króla – Sun Wukonga – oraz zachęcenie do dalszego odkrywania chińskiego folkloru w trakcie rozgrywki. Projekt łączy estetykę chińskiego teatru cieni z technikami animacji 2D, w tym zastosowanie animacji poklatkowej oraz motion graphics.

Hubert Krakowiak
Tytuł pracy: "Up Here North" - Teledysk
Promotor: prof. dr hab. Bogdan Król
Recenzent: dr Witold Skrzypek
Praca dyplomowa wykonana w formie teledysku do utworu “Up Here North” fińskiego zespołu opowiada o metaforycznej podróży bohatera po monumentalnych pomieszczeniach, nawiązujących architektonicznie do nurtu brutalizmu. Słuchając minimalistycznej muzyki podążamy śladem stylizowanej postaci, za którą podąża tajemnicza ciecz symbolizująca powolne zatracania się jego w tęsknocie i natłoku myśli. Do realizacji projektu teledysku udało mi się nawiązać kontakt z autorami muzyki “Up Here North” oraz zdobyć pełną zgodę na wykorzystanie utworu. Praca została wykonana w blenderze i postprodukowana w Davinci Resolve Studio.
Promotor: prof. dr hab. Bogdan Król
Recenzent: dr Witold Skrzypek
Praca dyplomowa wykonana w formie teledysku do utworu “Up Here North” fińskiego zespołu opowiada o metaforycznej podróży bohatera po monumentalnych pomieszczeniach, nawiązujących architektonicznie do nurtu brutalizmu. Słuchając minimalistycznej muzyki podążamy śladem stylizowanej postaci, za którą podąża tajemnicza ciecz symbolizująca powolne zatracania się jego w tęsknocie i natłoku myśli. Do realizacji projektu teledysku udało mi się nawiązać kontakt z autorami muzyki “Up Here North” oraz zdobyć pełną zgodę na wykorzystanie utworu. Praca została wykonana w blenderze i postprodukowana w Davinci Resolve Studio.

Karolina Ciebiada
Tytuł pracy: „Sixa” – identyfikacja wizualna dla klubu muzycznego
Promotor: dr Paweł Krzywda
Recenzent: dr hab. Bogna Otto-Węgrzyn
Przedmiotem pracy jest identyfikacja wizualna klubu nocnego "Sixa", specjalizującego się w muzyce elektronicznej – techno. Projekt ma na celu zbadanie relacji między muzyką a obrazem oraz stworzenie spójnej komunikacji wizualnej oddającej nietuzinkowy charakter miejsca. W ramach identyfikacji zaprojektowano logo, materiały promocyjne do wykorzystania zarówno w przestrzeni klubu, jak i w mediach społecznościowych, a także gadżety. Ważnym aspektem procesu projektowego była eksploracja metod manualnych, w szczególności rysunku, jako alternatywnego podejścia do tworzenia klucza wizualnego. Istotą pracy jest spójność wizualna, wzmacniająca charakter miejsca oraz jego odniesienia do kultury klubowej i muzyki techno.
Promotor: dr Paweł Krzywda
Recenzent: dr hab. Bogna Otto-Węgrzyn
Przedmiotem pracy jest identyfikacja wizualna klubu nocnego "Sixa", specjalizującego się w muzyce elektronicznej – techno. Projekt ma na celu zbadanie relacji między muzyką a obrazem oraz stworzenie spójnej komunikacji wizualnej oddającej nietuzinkowy charakter miejsca. W ramach identyfikacji zaprojektowano logo, materiały promocyjne do wykorzystania zarówno w przestrzeni klubu, jak i w mediach społecznościowych, a także gadżety. Ważnym aspektem procesu projektowego była eksploracja metod manualnych, w szczególności rysunku, jako alternatywnego podejścia do tworzenia klucza wizualnego. Istotą pracy jest spójność wizualna, wzmacniająca charakter miejsca oraz jego odniesienia do kultury klubowej i muzyki techno.

Aleksandra Przybył
Tytuł pracy: Redesign narzędzia wspomagającego przyjmowanie lekarstw i suplementów.
Promotor: dr Hanna Sitarz-Pietrzak
Recenzent: prof. dr hab. Dawid Korzekwa
Redesign narzędziawspomagającego przyjmowanie lekarstw i suplementów, czyli rozwinięcie systemu wraz z utworzeniem nowej oprawy graficznej dla publicznej aplikacji MojeIKP.
Promotor: dr Hanna Sitarz-Pietrzak
Recenzent: prof. dr hab. Dawid Korzekwa
Redesign narzędziawspomagającego przyjmowanie lekarstw i suplementów, czyli rozwinięcie systemu wraz z utworzeniem nowej oprawy graficznej dla publicznej aplikacji MojeIKP.

Kinga Ryś
Tytuł pracy: Cykl autorskich plakatów kolekcjonerskich do utworów filmowych o tematyce transpozycji świadomości.
Promotor: dr Witold Skrzypek
Recenzent: dr hab. Monika Starowicz
Podjęty przeze mnie projekt to Cykl autorskich plakatów kolekcjonerskich do utworów filmowych o tematyce transpozycji świadomości. Przybliża on temat poprzez ukazanie plakatów do filmów. Chcę zaciekawić odbiorców tym zjawiskiem i zachęcić do większego zainteresowania tematem. Analiza tego problemu w mitologiach pomogła w zrozumieniu go w szerszym aspekcie. Efektem są plakaty, które przekazują istotę filmów uwzględniając temat wędrówek świadomości.
Promotor: dr Witold Skrzypek
Recenzent: dr hab. Monika Starowicz
Podjęty przeze mnie projekt to Cykl autorskich plakatów kolekcjonerskich do utworów filmowych o tematyce transpozycji świadomości. Przybliża on temat poprzez ukazanie plakatów do filmów. Chcę zaciekawić odbiorców tym zjawiskiem i zachęcić do większego zainteresowania tematem. Analiza tego problemu w mitologiach pomogła w zrozumieniu go w szerszym aspekcie. Efektem są plakaty, które przekazują istotę filmów uwzględniając temat wędrówek świadomości.

Bruno Wąsowski
Tytuł pracy: Identyfikacja wizualna dla małego lokalu gastronomicznego
Promotor: dr Paweł Krzywda
Recenzent: dr Filip Ciślak
Identyfikacja wizualna dla małego lokalu serwującego kebab w popularnym oraz eksperymentalnym wydaniu w jakości slowfood. Głównym zadaniem było zaprojektowanie identyfikacji i wymyślenie całego brandingu łącznie z nazwą. Głównymi motywami wizualnymi przedstawianymi w projekcie są: wpływ czasu na produkt kulinarny, lokalność składników oraz rzemiosło. W skład identyfikacji wchodzą: logo, menu, ubranie pracownicze, karta lojalnościowa prototyp mobilnej strony internetowej i akcydensy.
Promotor: dr Paweł Krzywda
Recenzent: dr Filip Ciślak
Identyfikacja wizualna dla małego lokalu serwującego kebab w popularnym oraz eksperymentalnym wydaniu w jakości slowfood. Głównym zadaniem było zaprojektowanie identyfikacji i wymyślenie całego brandingu łącznie z nazwą. Głównymi motywami wizualnymi przedstawianymi w projekcie są: wpływ czasu na produkt kulinarny, lokalność składników oraz rzemiosło. W skład identyfikacji wchodzą: logo, menu, ubranie pracownicze, karta lojalnościowa prototyp mobilnej strony internetowej i akcydensy.

Alicja Pohl
Tytuł pracy: Kontemplacyjne narzędzie do budowania samoświadomości podczas choroby terminalnej osoby bliskiej
Promotor: dr Paulina Urbańska – Kaczmarczyk
Recenzent: dr hab. Agnieszka Małecka-Kwiatkowska
tuOBOK to aplikacja, umożliwiająca refleksję w obliczu trudnej sytuacji jaką jest funkcjonowanie z osobą chorą terminalnie. Celem jest skierowanie uwagi na
opiekunów i bliskich, oraz udostępnienie im treści, które pomogą przeżyć smutek po zmarłym zgodnie z samym sobą. Narzędzie ma wpierać użytkownika
w zaakceptowaniu nowej sytuacji i być źródłem świadomości ludzi o cierpieniu nie tylko osoby chorej, ale ich najbliższych. Składa się z pytań, notatek oraz technik uwzględniających wyrównanie samopoczucia i nakłaniających użytkownika do pogłębienia myśli.
Promotor: dr Paulina Urbańska – Kaczmarczyk
Recenzent: dr hab. Agnieszka Małecka-Kwiatkowska
tuOBOK to aplikacja, umożliwiająca refleksję w obliczu trudnej sytuacji jaką jest funkcjonowanie z osobą chorą terminalnie. Celem jest skierowanie uwagi na
opiekunów i bliskich, oraz udostępnienie im treści, które pomogą przeżyć smutek po zmarłym zgodnie z samym sobą. Narzędzie ma wpierać użytkownika
w zaakceptowaniu nowej sytuacji i być źródłem świadomości ludzi o cierpieniu nie tylko osoby chorej, ale ich najbliższych. Składa się z pytań, notatek oraz technik uwzględniających wyrównanie samopoczucia i nakłaniających użytkownika do pogłębienia myśli.

Marta Kwiecień
Tytuł pracy: Projekt kroju pisma, zwiększającego czytelność napisów filmowych.
Promotor: dr hab. Agnieszka Małecka - Kwiatkowska
Recenzent: prof. dr hab. Tomasz Bierkowski
Muza, biorąca swoją nazwę od kina – dziesiątej muzy – stworzona została specjalnie na potrzeby napisów filmowych. Jej niski kontrast, mała szerokość i większy ciężar zapewnią optymalną czytelność bez zasłaniania ekranu. Większe światła międzyliterowe pozostawiają miejsce na czarną obwiednię, by czytać też na pstrokatym tle. Charakter kroju widać w otwartych aperturach i krótkich wydłużeniach górnych i dolnych. Wersja pochyła zachowuje formy znaków z wersji regular, aby ułatwić ich identyfikację.
Promotor: dr hab. Agnieszka Małecka - Kwiatkowska
Recenzent: prof. dr hab. Tomasz Bierkowski
Muza, biorąca swoją nazwę od kina – dziesiątej muzy – stworzona została specjalnie na potrzeby napisów filmowych. Jej niski kontrast, mała szerokość i większy ciężar zapewnią optymalną czytelność bez zasłaniania ekranu. Większe światła międzyliterowe pozostawiają miejsce na czarną obwiednię, by czytać też na pstrokatym tle. Charakter kroju widać w otwartych aperturach i krótkich wydłużeniach górnych i dolnych. Wersja pochyła zachowuje formy znaków z wersji regular, aby ułatwić ich identyfikację.

Paulina Grymel
Tytuł pracy: Projekt zestawu materiałów wizualnych wspierających funkcjonowanie wolontariatu w schroniskach dla zwierząt.
Promotor: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Recenzent: prof. dr hab. Katarzyna Gawrych - Olender
Projekt zestawu materiałów wizualnych wspierających funkcjonowanie wolontariatu w schroniskach dla zwierząt jest odpowiedzią na potrzeby w zakresie zbierania danych o psach i dzielenia się nimi, orientacji na terenie obiektu, planowania oraz podsumowywania prac. Uwzględnienia realne założenia: generowanie minimalnych kosztów oraz możliwie najkrótsza ścieżka użytkownika. Projekt składa się z zestawu szablonów dla narzędzi pakietu Google, materiałów przeznaczonych do druku oraz instrukcji w formacie PDF.
Promotor: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Recenzent: prof. dr hab. Katarzyna Gawrych - Olender
Projekt zestawu materiałów wizualnych wspierających funkcjonowanie wolontariatu w schroniskach dla zwierząt jest odpowiedzią na potrzeby w zakresie zbierania danych o psach i dzielenia się nimi, orientacji na terenie obiektu, planowania oraz podsumowywania prac. Uwzględnienia realne założenia: generowanie minimalnych kosztów oraz możliwie najkrótsza ścieżka użytkownika. Projekt składa się z zestawu szablonów dla narzędzi pakietu Google, materiałów przeznaczonych do druku oraz instrukcji w formacie PDF.

Jakub Grabowski
Tytuł pracy: Publikacja prezentująca zestaw materiałów wizualnych (ilustracje i diagramy) oraz materiały promocyjne dotyczące powieści Zuzanny Śliwińskiej pod tytułem roboczym „Sztuka lata”
Promotor: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Recenzent: dr Filip Ciślak
„Kroniki V — Przewodnik po świecie” to publikacja prezentująca uniwersum powieści fantastycznej „Kroniki V” Zuzanny Śliwińskiej. Projekt, realizowany we współpracy z autorką, ma na celu przybliżenie Świata V czytelnikom i twórcom, stanowi fundament do dalszego rozwoju uniwersum oraz wspiera promocję twórczości pisarki. Dzięki pracy nad publikacją świat został dopracowany i rozbudowany, a ilustracje, diagramy, mapy i pozwalają nie tylko zobaczyć, ale i lepiej zrozumieć kraje opisane w powieści.
Promotor: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Recenzent: dr Filip Ciślak
„Kroniki V — Przewodnik po świecie” to publikacja prezentująca uniwersum powieści fantastycznej „Kroniki V” Zuzanny Śliwińskiej. Projekt, realizowany we współpracy z autorką, ma na celu przybliżenie Świata V czytelnikom i twórcom, stanowi fundament do dalszego rozwoju uniwersum oraz wspiera promocję twórczości pisarki. Dzięki pracy nad publikacją świat został dopracowany i rozbudowany, a ilustracje, diagramy, mapy i pozwalają nie tylko zobaczyć, ale i lepiej zrozumieć kraje opisane w powieści.

Anna Brygider
Tytuł pracy: Projekt Identyfikacji Wizualnej dla zespołu jazzowego - Know Material
Promotor: dr Paweł Krzywda
Recenzent: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Projekt identyfikacji wizualnej dla młodego zespołu jazzowego – Know Material ma na celu stworzenie nowej, spójnej identyfikacji wizualnej dla zespołu muzycznego grającego jazz i muzykę improwizowaną. Głównym założeniem jest redesign logo zespołu – zachowanie formy logotypu bez sygnetu, ale całkowita zmiana dotychczasowego języka graficznego. Redesign logo obejmuje stworzenie jego nowych wariantów oraz systemu umożliwiającego generowanie i zastosowanie różnych kombinacji segmentów logo. Wersje cyfrowe logo mogą być dynamicznie modyfikowane z wykorzystaniem processingu, co dodatkowo zwiększa jego związek z ideą improwizacji. Celem powstania projektu jest zwiększenie rozpoznawalności zespołu, podkreślenie jego profesjonalizmu oraz stworzenie nowoczesnego i unikalnego wizerunku, który oddaje charakter wykonywanej przez niego muzyki. Spójny system identyfikacji wizualnej ma nie tylko ułatwić promocję zespołu, ale także przyciągnąć nowych odbiorców, głównie młodych dorosłych, zainteresowanych jazzem i muzyką improwizowaną.
Promotor: dr Paweł Krzywda
Recenzent: dr hab. Justyna Szklarczyk-Lauer
Projekt identyfikacji wizualnej dla młodego zespołu jazzowego – Know Material ma na celu stworzenie nowej, spójnej identyfikacji wizualnej dla zespołu muzycznego grającego jazz i muzykę improwizowaną. Głównym założeniem jest redesign logo zespołu – zachowanie formy logotypu bez sygnetu, ale całkowita zmiana dotychczasowego języka graficznego. Redesign logo obejmuje stworzenie jego nowych wariantów oraz systemu umożliwiającego generowanie i zastosowanie różnych kombinacji segmentów logo. Wersje cyfrowe logo mogą być dynamicznie modyfikowane z wykorzystaniem processingu, co dodatkowo zwiększa jego związek z ideą improwizacji. Celem powstania projektu jest zwiększenie rozpoznawalności zespołu, podkreślenie jego profesjonalizmu oraz stworzenie nowoczesnego i unikalnego wizerunku, który oddaje charakter wykonywanej przez niego muzyki. Spójny system identyfikacji wizualnej ma nie tylko ułatwić promocję zespołu, ale także przyciągnąć nowych odbiorców, głównie młodych dorosłych, zainteresowanych jazzem i muzyką improwizowaną.
Anna Brygider
Slajd z