Aktualności 19.11.2025
Obrony prac magisterskich Wydziału Projektowego
Serdecznie zapraszamy na publiczne obrony magisterskich prac dyplomowych studentów kierunku Projektowanie Graficzne Wydziału Projektowego.
Wiktoria Huzar Tytuł dyplomu głównego: Projekt platformy online do tworzenia muzyki: Innowacyjne podejście do nauki i kreatywnej współpracy poprzez zabawę.
Tytuł dyplomu głównego: Projekt platformy online do tworzenia muzyki: Innowacyjne podejście do nauki i kreatywnej współpracy poprzez zabawę.
Promotor pracy praktycznej: dr hab. Jacek Mrowczyk
Tytuł pracy teoretycznej: Wpływ współczesnych technologii na proces uczenia się.
Promotor pracy teoretycznej: dr Marta Lisok
Recenzent: dr Marta Więckowska
Cook the Loop odpowiada na potrzebę uproszczenia pierwszych kroków w tworzeniu muzyki i stworzenia miejsca, w którym każdy może zacząć komponować bez bariery nieprzystępnie zaprojektowanych programów muzycznych. Celem pracy było zbadanie, jak interaktywna rozgrywka może wspierać proces edukacyjny i rozwijać kreatywność, obniżając próg wejścia do świata komponowania. Projekt przedstawia koncepcję przeglądarkowej platformy łączącej zabawę z nauką, opartej na krótkich rundach, przekazywaniu melodii między graczami i prostym interfejsem inspirowanym narzędziami muzycznymi. Dzięki temu osoby o różnym poziomie umiejętności mogą współpracować bez presji, a ograniczenia czasowe i funkcjonalne pobudzają spontaniczną kreatywność. Cook the Loop stanowi przykład innowacyjnego wykorzystania gier sieciowych w edukacji artystycznej. Efektem końcowym jest wizualizacja kluczowych funkcji oraz przebiegu rozgrywki.
Promotor pracy praktycznej: dr hab. Jacek Mrowczyk
Tytuł pracy teoretycznej: Wpływ współczesnych technologii na proces uczenia się.
Promotor pracy teoretycznej: dr Marta Lisok
Recenzent: dr Marta Więckowska
Cook the Loop odpowiada na potrzebę uproszczenia pierwszych kroków w tworzeniu muzyki i stworzenia miejsca, w którym każdy może zacząć komponować bez bariery nieprzystępnie zaprojektowanych programów muzycznych. Celem pracy było zbadanie, jak interaktywna rozgrywka może wspierać proces edukacyjny i rozwijać kreatywność, obniżając próg wejścia do świata komponowania. Projekt przedstawia koncepcję przeglądarkowej platformy łączącej zabawę z nauką, opartej na krótkich rundach, przekazywaniu melodii między graczami i prostym interfejsem inspirowanym narzędziami muzycznymi. Dzięki temu osoby o różnym poziomie umiejętności mogą współpracować bez presji, a ograniczenia czasowe i funkcjonalne pobudzają spontaniczną kreatywność. Cook the Loop stanowi przykład innowacyjnego wykorzystania gier sieciowych w edukacji artystycznej. Efektem końcowym jest wizualizacja kluczowych funkcji oraz przebiegu rozgrywki.
Karolina Skorupka Tytuł dyplomu głównego: Warsztaty widzenia. Kurs gramatyki wizualnej, oparty na metodzie dydaktycznej Dobrosława Bagińskiego.
Tytuł dyplomu głównego: Warsztaty widzenia. Kurs gramatyki wizualnej, oparty na metodzie dydaktycznej Dobrosława Bagińskiego.
Tytuł pracy teoretycznej: Potrzeby i metody uczenia podstaw gramatyki wizualnej osób przygotowujących się do zawodów twórczych.
Promotor pracy praktycznej: prof. dr hab. Tomasz Bierkowski
Promotor pracy teoretycznej: dr Małgorzata Jędrzejczyk
Recenzent: dr hab. Weronika Siupka
Chodźcie, nauczymy się abstrakcji!
Warsztaty Widzenia to intensywny cykl zajęć łączący teorię i praktykę widzenia, który odkrywa przed uczestnikami podstawy gramatyki wizualnej i kształtuje kluczowe kompetencje wizualne. To zajęcia oparte na rozwiązywaniu realnych problemów wizualnych, testowaniu rozwiązań, wspólnej analizie i nazywaniu spostrzeżeń, zamiast wykonywania schematycznych zadań. Powstały w oparciu o metody dydaktyczne prof. Bagińskiego.
Co dają Warsztaty?
Zrozumienie zasad rządzących obrazem i umiejętność ich wykorzystywania. Uczestnicy oswajają się z formami abstrakcyjnymi, zyskują swobodę w odbiorze i posługiwaniu się językiem wizualnym, a ich dalszy rozwój w specjalistycznych dziedzinach pracy z obrazem staje się szybszy i bardziej świadomy.
Czego uczą?
Budowania napięcia i relacji między elementami obrazu, tworzenia systemów wizualnych, rozwiązywania problemów wizualnych oraz dostrzegania zależności i błędów. Uczą widzieć więcej i głębiej przeżywać obrazy. Warsztaty kształtują wrażliwość, precyzję i świadomość wizualną – kompetencje kluczowe w pracy projektanta, artysty i każdego, kto komunikuje się poprzez obraz.
Tytuł pracy teoretycznej: Potrzeby i metody uczenia podstaw gramatyki wizualnej osób przygotowujących się do zawodów twórczych.
Promotor pracy praktycznej: prof. dr hab. Tomasz Bierkowski
Promotor pracy teoretycznej: dr Małgorzata Jędrzejczyk
Recenzent: dr hab. Weronika Siupka
Chodźcie, nauczymy się abstrakcji!
Warsztaty Widzenia to intensywny cykl zajęć łączący teorię i praktykę widzenia, który odkrywa przed uczestnikami podstawy gramatyki wizualnej i kształtuje kluczowe kompetencje wizualne. To zajęcia oparte na rozwiązywaniu realnych problemów wizualnych, testowaniu rozwiązań, wspólnej analizie i nazywaniu spostrzeżeń, zamiast wykonywania schematycznych zadań. Powstały w oparciu o metody dydaktyczne prof. Bagińskiego.
Co dają Warsztaty?
Zrozumienie zasad rządzących obrazem i umiejętność ich wykorzystywania. Uczestnicy oswajają się z formami abstrakcyjnymi, zyskują swobodę w odbiorze i posługiwaniu się językiem wizualnym, a ich dalszy rozwój w specjalistycznych dziedzinach pracy z obrazem staje się szybszy i bardziej świadomy.
Czego uczą?
Budowania napięcia i relacji między elementami obrazu, tworzenia systemów wizualnych, rozwiązywania problemów wizualnych oraz dostrzegania zależności i błędów. Uczą widzieć więcej i głębiej przeżywać obrazy. Warsztaty kształtują wrażliwość, precyzję i świadomość wizualną – kompetencje kluczowe w pracy projektanta, artysty i każdego, kto komunikuje się poprzez obraz.
Marta Janus Tytuł dyplomu głównego: BYĆ KIMŚ - animowany reportaż o spojrzeniu 20-latków na to, czym jest dorosłość.
Tytuł dyplomu głównego: BYĆ KIMŚ - animowany reportaż o spojrzeniu 20-latków na to, czym jest dorosłość.
Tytuł pracy teoretycznej: Lęki i wyzwania pokolenia młodych dorosłych wchodzących w dorosłość.
Promotor pracy praktycznej: prof. dr hab. Bogdan Król
Promotor pracy teoretycznej: dr Mieczysław Juda
Recenzent: dr hab. Weronika Siupka
„Być kimś” to animowany reportaż ukazujący spojrzenie obecnego pokolenia
dwudziestolatków na dorosłość. Film porusza temat młodych dorosłych, ich
doświadczeń związanych z wchodzeniem w dorosłe życie i skonfrontowaniem dziecięcych wyobrażeń z rzeczywistością. Bohaterowie dzielą się swoimi zmaganiami z rosnącą presją obowiązków i jednoczesnym poszukiwaniem własnej tożsamości. W filmie zastosowane są różnorodne techniki animacyjne 2D (animacja rysunkowa, poklatkowa, rotoskopia) w celu nawiązania do formy szkicownika. Wybór ten został zainspirowany charakterystyką etapu rozwojowego jakim jest wchodzenie w dorosłość, w którym człowiek eksperymentując, odkrywa siebie.
Tytuł pracy teoretycznej: Lęki i wyzwania pokolenia młodych dorosłych wchodzących w dorosłość.
Promotor pracy praktycznej: prof. dr hab. Bogdan Król
Promotor pracy teoretycznej: dr Mieczysław Juda
Recenzent: dr hab. Weronika Siupka
„Być kimś” to animowany reportaż ukazujący spojrzenie obecnego pokolenia
dwudziestolatków na dorosłość. Film porusza temat młodych dorosłych, ich
doświadczeń związanych z wchodzeniem w dorosłe życie i skonfrontowaniem dziecięcych wyobrażeń z rzeczywistością. Bohaterowie dzielą się swoimi zmaganiami z rosnącą presją obowiązków i jednoczesnym poszukiwaniem własnej tożsamości. W filmie zastosowane są różnorodne techniki animacyjne 2D (animacja rysunkowa, poklatkowa, rotoskopia) w celu nawiązania do formy szkicownika. Wybór ten został zainspirowany charakterystyką etapu rozwojowego jakim jest wchodzenie w dorosłość, w którym człowiek eksperymentując, odkrywa siebie.
Zofia Gala Tytuł dyplomu głównego: Jak projektować świadomość obywatelską? Narzędzie do nauki krytycznego myślenia.
Tytuł dyplomu głównego: Jak projektować świadomość obywatelską? Narzędzie do nauki krytycznego myślenia.
Tytuł pracy teoretycznej: Projektowanie świadomości obywatelskiej. Jak systemy edukacji kształtują przyszłych obywateli?
Promotor pracy praktycznej: prof. dr hab. Tomasz Bierkowski
Promotor pracy teoretycznej: dr Marta Lisok
Recenzent: dr hab. Zofia Oslislo-Piekarska
Przedmiotem pracy dyplomowej jest krytyczne myślenie w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Zwracam szczególną uwagę na rolę kształcenia w procesie partycypacji politycznej. W pracy praktycznej zaznaczam związki między nauką krytycznego myślenia a umiejętnością przewidywania skutków własnych decyzji oraz budowania ciągów przyczynowo-skutkowych. Praca ma charakter eksploracyjny, a jej głównym celem, poza edukacją obywatelską jest też podjęcie dyskusji na temat miejsca nauki o polityce w edukacji formalnej. Projekt ma formę strony internetowej, podzielonej na część teoretyczną oraz edukacyjną grę pozwalającą na podejmowanie własnych decyzji politycznych i kształtowanie swojego własnego społeczeństwa. Praca teoretyczna poświęcona jest rozważaniom na temat systemów edukacji i potencjału projektowania spekulatywnego w pisaniu scenariuszy edukacji przyszłości.
Tytuł pracy teoretycznej: Projektowanie świadomości obywatelskiej. Jak systemy edukacji kształtują przyszłych obywateli?
Promotor pracy praktycznej: prof. dr hab. Tomasz Bierkowski
Promotor pracy teoretycznej: dr Marta Lisok
Recenzent: dr hab. Zofia Oslislo-Piekarska
Przedmiotem pracy dyplomowej jest krytyczne myślenie w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Zwracam szczególną uwagę na rolę kształcenia w procesie partycypacji politycznej. W pracy praktycznej zaznaczam związki między nauką krytycznego myślenia a umiejętnością przewidywania skutków własnych decyzji oraz budowania ciągów przyczynowo-skutkowych. Praca ma charakter eksploracyjny, a jej głównym celem, poza edukacją obywatelską jest też podjęcie dyskusji na temat miejsca nauki o polityce w edukacji formalnej. Projekt ma formę strony internetowej, podzielonej na część teoretyczną oraz edukacyjną grę pozwalającą na podejmowanie własnych decyzji politycznych i kształtowanie swojego własnego społeczeństwa. Praca teoretyczna poświęcona jest rozważaniom na temat systemów edukacji i potencjału projektowania spekulatywnego w pisaniu scenariuszy edukacji przyszłości.
Szymon Mazur Tytuł dyplomu głównego: Gramy dla kreatywności. Narzędzie edukacyjne wspierające rozwój kreatywności.
Tytuł dyplomu głównego: Gramy dla kreatywności. Narzędzie edukacyjne wspierające rozwój kreatywności.
Tytuł pracy teoretycznej: Gry fabularne jako narzędzie rozwoju kompetencji.
Promotor pracy praktycznej: prof. dr hab. Tomasz Bierkowski
Promotor pracy teoretycznej: dr Patrycja Rudnicka
Recenzent: dr hab. Zofia Oslislo-Piekarska
Gramy dla kreatywności to narzędzie edukacyjne, które pomaga nauczycielom rozwijać kreatywność uczniów. Powstało w odpowiedzi na problem – kreatywność jest kompetencją przyszłości, a system edukacji nie poświęca jej wystarczającej uwagi. Narzędzie wykorzystuje gry fabularne, których pozytywny wpływ na kreatywność został udowodniony badaniami, oraz test kreatywności Torrence’a. Projekt składa się z kart pracy, scenariuszy zajęć, strony internetowej oraz materiałów promocyjnych.
Tytuł pracy teoretycznej: Gry fabularne jako narzędzie rozwoju kompetencji.
Promotor pracy praktycznej: prof. dr hab. Tomasz Bierkowski
Promotor pracy teoretycznej: dr Patrycja Rudnicka
Recenzent: dr hab. Zofia Oslislo-Piekarska
Gramy dla kreatywności to narzędzie edukacyjne, które pomaga nauczycielom rozwijać kreatywność uczniów. Powstało w odpowiedzi na problem – kreatywność jest kompetencją przyszłości, a system edukacji nie poświęca jej wystarczającej uwagi. Narzędzie wykorzystuje gry fabularne, których pozytywny wpływ na kreatywność został udowodniony badaniami, oraz test kreatywności Torrence’a. Projekt składa się z kart pracy, scenariuszy zajęć, strony internetowej oraz materiałów promocyjnych.
Szymon Mazur Tytuł dyplomu głównego: Gramy dla kreatywności. Narzędzie edukacyjne wspierające rozwój kreatywności.
Slajd z