Podstawy intermediów i technik cyfrowych
"Z chwilą gdy okazało się, że nazwa homo sapiens nie tak dobrze jednak pasuje do naszego gatunku, jak to niegdyś przypuszczano, ponieważ w końcu wcale nie jesteśmy tak rozumni, jak skłonny w to był w naiwnym swoim optymizmie wierzyć wiek XVIII, umieszczono obok tego określenia nazwę — człowiek twórczy. Nazwa ta wszelako jest mniej trafna od poprzedniej, gdyż faber jest także niejedno zwierzę. To, co odnosi się do twórczości, odnosi się także do zabawy — bardzo wiele zwierząt bawi się. Mimo to nazwa , człowiek bawiący się, wydaje mi się ukazywać funkcję równie istotną jak działanie i zasługiwać na istnienie obok .
Jeśli zbadamy treść naszego działania aż do dna tego, co poznawalne, może zrodzić się w nas myśl, że wszelkie poczynania ludzkie są jedynie zabawą. Lecz ten, kto zadowala się tym metafizycznym wnioskiem, niechaj nie czyta tej książki. Westchnienie ulgi bynajmniej nie uprawnia do rezygnacji z wyodrębnienia zabawy jako czynnika tkwiącego we wszystkim, co istnieje na świecie. Od dawna już i we wzrastającym stopniu umacniało się we mnie przekonanie, że kultura ludzka powstaje i rozwija się w zabawie i jako zabawa."
Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury.
Johan Huizinga
Powyższa myśl jest tematem przewodnim działań w ramach przedmiotu Podstawy intermediów i technik cyfrowych, asSemestr trzeci i czwarty jest poświęcony zadaniom warsztatowym związanym ze sztuczną inteligencją, przestrzenią wirtualną, grafiką generatywną oraz grafiką dynamiczną.
Kształcenie w ramach przedmiotu Podstawy intermediów i technik cyfrowych przebiega w oparciu o współczesną sztukę, współczesną grafikę eksperymentalno-intermedialną, współczesne idee i szeroko pojęty warsztat. Przygotowuje do samodzielnej pracy twórczej, wspomaga rozwój twórczy, kreatywność, inwencję i odpowiedzialność.
Dariusz Gajewski
- doktor habilitowany
- profesor uczelni
- doktor habilitowany
- profesor uczelni
Jakub Cikała
- doktor sztuki
- adiunkt
- doktor sztuki
- adiunkt